گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی پارک‌ جنگلی میرزا کوچک‌ خان آمل

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
پارک جنگلی میرزا کوچک خان آمل

آیا تا‌به‌حال پارک‌ جنگلی میرزا کوچک‌ خان را دیده‌اید؟ می‌دانید این پارک در کدام شهر شمالی واقع شده است؟ با ما همراه باشید تا اطلاعاتی درباره این پارک به شما بدهیم.

پارک‌ جنگلی میرزا کوچک‌ خان

در ایران، شما می‌توانید مکان‌های زیبای زیادی را برای سیاحت و گردشگری انتخاب کنید. در این میان شمال کشور به‌ دلیل سرسبزبودن و داشتن منظره‌های زیبا گزینه‌ای عالی است. شهرهای شمالی هرکدام جاذبه‌های متعددی دارند که می‌تواند برای افراد جذاب باشد. شهر امل یکی از همین شهرهای زیباست که خیلی‌ها را به‌ سمت خود جذب می‌کند.

این شهر دارای جاذبه‌های طبیعی فراوانی است که انسان از دیدن آن‌ها لذت می‌برد. یکی از جاذبه‌هایی که این شهر شمالی و قرار گرفته در استان مازندران وجود دارد، پارک‌ جنگلی میرزا کوچک‌ خان آمل است. البته این پارک دیدنی و جذاب درون شهر قرار ندارد و در اطراف آن است. در این مقاله درباره پارک‌ جنگلی میرزا کوچک‌ خان آمل صحبت می‌کنیم.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

آشنایی با شهر آمل

ابتدا بیایید کمی درباره شهر آمل صحبت کنیم. آمل هم نام یک شهرستان است و هم نام یک شهر. در واقع شهر آمل مرکز شهرستان آمل است. این شهر را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران نامید که از همان ایام قدیم، در کشاورزی و تجارت و دیگر موارد پیشتاز بوده است. نام این شهر حتی در شاهنامه هم آمده است و مرکز اتفاقات مهمی بوده است.

در کنار نقش تاریخی مهم این شهر، آمل دارای پوشش گیاهی فراوانی است و از جاذبه‌های طبیعی زیادی برخوردار است. در ارتفاعات آمل شما می‌توانید انواع درخت‌ها و گیاهان و گل‌ها را بیابید. منظره‌های موجود در شهر و منطقه آمل بسیار دیدنی است و سالانه افراد بسیار زیادی برای گذاران اوقاتی خوش به این منطقه سفر می‌کنند. آب‌وهوای این منطقه، معتدل و مرطوب است و دارای جاذبه‌های تاریخی نیز هست. از میان جاذبه‌های تاریخی می‌توان به اتشکده آمل، بقعه شمس و دیگر موارد اشاره کرد.

در این میان یکی از جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبای قرار گرفته در نزدیکی شهر آمل، پارک جنگلی میرزاکوچک‌خان است که در بخش‌های بعد درباره آن‌ها توضیحاتی داده شده است.

برای ویلا جنگلی شمال با کارشناسان هلدینگ آرش در ارتباط باشید.

پارک‌ جنگلی میرزا کوچک‌ خان آمل کجاست؟

پارک‌ جنگلی میرزا کوچک‌ خان آمل یکی از مناطق نمونه گردشگری کشور است و سالانه میزبان افراد زیادی است. این پارک دارای وسعت 440 هکتاری است و مکانی عالی با مناظری دیدنی است که می‌تواند اوقات خوشی را برای افراد فراهم آورد. پارک میرزا کوچک‌خان جنگلی در 18 کیلومتری جاده امل به تهران قرار گرفته است. این پارک جنگلی مناظری بسیار زیبا دارد و از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی خاورمیانه محسوب می‌شود.

حتماً اگر به شمال سر می‌زنید، از این پارک جنگلی دیدن‌ کنید و لحظات دل‌انگیز و جذابی را در کنار درختان سربه‌فلک‌کشیده سپری کنید.

با خرید ویلا سند شش‌دانگ شمال یک سرمایه‌گذاری پر بازده داشته باشید.

مشخصات پارک‌ جنگلی میرزا کوچک‌ خان

تا اینجا دانستید که پارک میرزا کوچک‌خان آمل در 18 کیلومتری شهر امل قرار دارد و پارکی جنگلی زیبا و نمونه کشوری است و تفرجگاه خیلی از مسافران است و نیز دارای وسعت 440 هکتاری است. اما این پارک جنگلی زیبا چه مشخصاتی دارد که این همه آن را جذاب و دیدنی کرده است. در زیر با جزییات به شرح ویژگی‌ها و مشخصات این پارک جنگلی زیبا  و بزرگ پرداخته شده است:

1. وجود درختان قدیمی و مرتفع در این پارک

این پارک دارای درختان بسیاری است که هرکدام از آن‌ها سربه‌فلک‌کشیده اند. در این پارک جنگلی شما می‌توانید انواع درخت‌ها را مشاهده کنید. عمر بعضی از این درخت‌ها بسیار زیاد است.

در کنار درختان قدیمی و مرتفع، شما می‌توانید درختان میوه‌دار و کوچک و کم سن را نیز مشاهده کنید. همه این‌ها در کنار هم باعث زیبایی هر چه بیشتر این پارک جنگلی شده است.

2. جنگل انبوه

وقتی از جنگل صحبت می‌کنیم، فقط منظور درخت نیست. در کنار درخت شما انواع گیاهان، علف‌ها و مرتع‌ها را مشاهده می‌کنید. جنگل این پارک زیبا انبوه است و حجم سبزینگی آن چشم‌ها را خیره می‌کند.

این همان چیزی است که واقعاً به آن جذابیت می‌دهند. مکانی بکر و پر از درخت و گیاه و مرتع که نور خورشید را سد کرده است و شما می‌توانید در دل طبیعتی زیبا و بکر قدم بزنید و به قدرت خلقت خداوند پی ببرید.

3. هزارپله

یکی از ویژگی‌های جالب پارک‌جنگلی میرزاکوچک‌خان آمل وجود پل‌های زیبا است که می‌تواند شما را به بالای کوه برساند. این پله‌ها که در واقع یک پل را تشکیل می‌دهند را به‌ دلیل تعداد زیاد آنها هزارپله می‌نامند.

این پل پله‌ای، پلی چوبی است و منظره آن زمانی که از آن بالا می‌روید بسیار دیدنی است. افرادی که به عکاسی علاقه دارند می‌توانند از روی این پل عکس‌ها زیبا و بی‌نظیری را از پارک جنگلی میرزاکوچک ثبت کنند. این هزارپله به‌ قدری مشهور است که خیلی این پارک جنگلی را با نام پارک جنگلی هزارپله می‌شناسند.

برای فروش زمین در شمال با شرکت انبوه‌سازان آرش در تماس باشید.

4. آبشار ماهان

یکی دیگر از جذابیت‌های موجود در دل این پارک بزرگ و زیبا در آمل، وجود آبشار ماهان در آن است که شما به‌ راحتی می‌توانید آن را پیدا کنید. این آبشار به رودی متصل است که درون جنگل جاری است و هراز نام دارد.

این رود زیبا و دیدنی در غرب پارک جنگلی میرزاکوچک‌خان آمل قرار دارد. اگر مقداری راه بروید به‌ راحتی به آبشار خواهید رسید و می‌توانید از دیدن آن لذت ببرید و عکس‌هایی هم در کنار آن بگیرید.

5. رود هراز

همان‌طور که بالاتر گفتیم، درون این پارک جنگلی زیبا رود هراز جریان دارد که واقعاً زیبایی دل‌انگیزی دارد. این رود تقریباً پرآب محسوب می‌شود و برای پیداکردن آن کافی است به بخش غربی پارک بروید.

6. چشمه آب سرد

از دیگر جذابیت‌های این جنگل زیبا، وجود چشمه زیبا در آن است.

 خرید ویلا در نور مازندران را به کارشناسان هلدینگ آرش بسپارید.

امکانات پارک

مگر می‌شود چنین پارک زیبایی در کنار یک جاده مسافرتی قرار داشته باشد و برای آن امکاناتی تهیه نشده باشد. این پارک دارای امکانات بسیار خوب و مناسبی است و شرایط بسیار خوبی را برای مسافران و راحتی آن‌ها فراهم می‌کند.

از جمله‌ این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. آلاچیق: آلاچیق‌های متعددی در این پارک جنگلی وجود دارد که می‌توانند محل نشستن خانواده‌ها و افراد باشند.
  2. سکوهایی برای چادرزدن: از دیگر امکانات این پارک، سکوهایی است که محل چادرزدن و جای‌گیری افراد است.
  3. رستوران: اگر وسط دیدن از این پارک جنگلی زیبا گرسنه شدید هیچ نگران نشوید چون برای ان رستوران و قهوه خانه درنظر گرفته‌شده است و شما با خیال راحت می‌توانید از آنها استفاده کنید.
  4. سرویس‌های بهداشتی: در صورت نیاز می‌توانید از سرویس‌های بهداشتی این پارک استفاده کنید.
  5. وجود اقامتگاه و سوییت: مجتمع مسکونی با سوییت‌های کافی برای افراد وجود دارد که می‌توانند در آن ساکن شوند.
  6. وجود نیمکت و میز و اجاق: از دیگر امکاناتی که برای این پارک تهیه شده است، نیمکت‌هایی برای نشستن و میز و اجاق برای پخت‌وپز است.
  7. وسایل بازی کودکان: همچنین وسایلی برای بازی کودکان خردسال در نظر گرفته‌ شده است تا حوصله آن‌ها سرنرود.
  8. جایگاه سوارکاری: اگر به اسب‌سواری علاقه دارید پس پارک جنگلی برای شما بسیار جذاب خواهید بود. چون برای این کار جایگاهی مناسب در این پارک در نظر گرفته‌شده است.
  9. وجود هتل: در اطراف و نزدیکی این پارک شما می‌توانید هتل‌هایی را برای اقامت پیدا کنید.

نکته: هرچند که این پارک دارای آب آشامیدنی است اما شما سعی کنید با خودتان آب معدنی ببرید.

خرید ویلا شهرکی در شمال را با مجموعه آرش تجربه کنید.

نتیجه‌گیری

پارک‌ جنگلی میرزا کوچک‌ خان آمل یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی ایران و خاورمیانه است که در 18 کیلومتری جاده آمل به تهران قرار دارد و یکی از زیباترین جاذبه‌های شمال کشور است.

این پارک جنگلی، 440 هکتار وسعت دارد و درختان مختلف و پوشش گیاهی وسیعی را در دل خود جای داده است. از ویژگی‌های این پارک جنگلی زیبا می‌توان به‌ وجود درختان کهنسال و مرتفع، وجود درخت میوه، پوشش گیاهی و جاری‌بودن رود هراز در آن اشاره کرد.

مناظر این پارک جنگلی زیبا از خاطر شما فراموش نخواهد شد و شما می‌توانید لحظات بسیار خوشی را در آن سپری کنید. از دیگر جذابیت‌های این پارک، پلی چوبی و پلکانی است که به هزار پله مشهور است که شما را به ارتفاعات می‌برد.

مناظر جنگلی از روی این پل زیبا بسیار دیدنی است. همچنین اگر رود هراز در بخش غربی این جنگل را دنبال کنید، به آبشار زیبای ماهان خواهید رسید که از دیگر جذابیت‌های این پارک جنگلی است.

این پارک در کنار جذابیت‌های طبیعی، دارای امکانات بسیار خوبی است که شرایط راحتی و آسایش مسافران و بازدیدکنندگان را فراهم می‌کند. از جمله‌این امکانات می‌توان به‌وجود آلاچیق‌هایی برای افراد، وجود سکوهایی برای چادرزدن، رستوران و قهوه خانه، سرویس بهداشتی، نیمکت و میز و اجاق، مجتمع دارای سوییت‌های مناسب، ورودی‌های مناسب، وسایل بازی کودکان، جایگاه سوارکاری و دیگر موارد اشاره کرد.

اگر در برنامه خود سفر به شمال کشور و استان مازندران را در نظر دارید، حتماً دیدن این پارک جنگلی زیبا و بی‌نظیر را در نظر بگیرید.

برای اطلاع از قیمت کاخ ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×