گیلان، زیباکنار
0133416

ورزش و پیاده‌روی در مسیر قلعه‌رودخان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
مسیر قلعه رودخان

هر کس به گیلان سفرکرده باشد به‌خوبی می‌داند که جای جای این خطه رد پایی از تاریخ و فرهنگ کهن را می‌توان نظاره‌گر بود. جاذبه‌های طبیعی گیلان نیز جای هیچ صحبتی را باقی نمی‌گذارد. داستان جایی جالب می‌شود که این دو با هم در آمیزند. یکی از جاذبه‌های دلچسب گیلان قلعه رودخان است که بازدید از آن هم حکم بازدید از آثار تاریخی را دارد، هم حکم گردش در طبیعت و هم یک ورزش جانانه. مسیر قلعه‌رودخان برای ورزش و پیاده‌روی چگونه است؟

برای خرید ویلا دوبلکس شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

ورزش و پیاده‌روی در مسیر قلعه‌رودخان

قلعه رودخان قلعهای مستحکم است که بر فراز کوهستان‌های جنگلی قد علم کرده و تنه آجری و خزه بسته آن حکایت از روزگارانی دارد که این قلعه پناهگاهی امن برای دفاع در برابر دشمن بود. اگر اهل ورزش هستید و عاشق تاریخ به‌جای خوبی قدم نهاده اید چرا که مسیر قلعه رودخان جان می‌دهد برای ماجراجویی های تاریخی و پیاده‌روی. شما باید 1200 پله را تا رسیدن به این دژ آجری طی کنید. پس پایین قلعه خوب نفس بگیرید و خود را گرم کنید که مسیری پر هیجان و طولانی در راه است.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

طعم هیجان را در مسیر رسیدن به قلعه‌رودخان بچشید!

قلعه رودخان در قلب جنگل‌های سرسبز گیلان جای خوش کرده و قدمت آن به‌دوران سلجوقی باز می‌گردد. این دژ مستحکم روزهای تلخ و شیرین و پر تب‌وتابی را به‌خود دیده. رسیدن به قلعه مستلزم عبور از جاده‌ای جنگلی و پر پیچ‌و‌تاب است که می‌توانید بخشی از آن را پیاده طی کنید. تماشای منظره‌های جذاب و دلربا تا رسیدن به قلعه بی‌شک شما را در خود غرق خواهد کرد.

البته اگر تصور می‌کنید که انرژی کافی برای رسیدن به قلعه دارید این کار را انجام دهید در غیر این صورت می‌توانید جاده را با ماشین طی کنید. می‌دانید که؟ 1200 پله در انتظار شماست که عبور از مسیر آن‌ها شما را به یاد راز جنگل خواهد انداخت. برخی از قسمت‌ها مجبور می‌شوید از روی تنه های ستبر درختان عبور کنید و در زیر پای خود در ارتفاعی بالادست،

صدای رود خروشان را خواهید شنید. بی‌شک در این مسیر توقف هایی کوتاه خواهید داشت تا با گوش جان به این نوای دل‌انگیز گوش بسپارید. همین برای رفع خستگی که به جان تان نشسته کافی نیست؟

برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

عکاسی در مسیر قلعه‌رودخان را فراموش نکنید

لازم نیست یک دوربین سنگین در گردن خود بیاویزید و راهی قلعه شوید. همین که گوشی موبایل تان همراه تان باشد کافی ست. حیف است زیبایی‌های این مسیر را از دست بدهید و آن را برای همیشه در آلبوم خاطرات خود ماندگار نکنید. اگر فصل بهار را برای گشت‌وگذار و ورزش در مسیر قلعه رودخان انتخاب کرده‌اید بی‌شک جاذبه‌های بی‌بدیلی پیش چشمان شما نمایان خواهد شد و قدم‌به‌قدم از مسیر قلعه رودخان برای شما خاطر انگیز خواهد بود.

این مسیر زیبا در پاییز نیز جشنی از رنگ‌های گرم و دلنشین را به راه خواهد انداخت که هر گردشگری را برای صعود به قلعه و تماشای پهنه بی‌کران جنگل‌های طلایی از آن ارتفاع وسوسه خواهد کرد. بنابراین توصیه می‌کنیم که این لحظه ها را از دست ندهید و هدف‌تان صرفاً طی‌کردن پله‌ها نباشد. به قول معروف به‌جای فکر کردن به مقصد از مسیر لذت ببرید!

صرف یک وعده صبحانه ورزشکاری در مسیر قلعه‌رودخان

اگر می‌خواهید در مسیر پیاده‌روی یک صبحانه سبک میل کنید می‌توانید از رستوران‌هایی که پایین قلعه هستند چای، کره محلی، مربا، تخم مرغ، پنیر محلی و سبزی تازه بگیرید و با خود همراه کنید. توصیه می‌کنیم که پیش از شروع مسیر صبحانه تان را میل نکنید تا با اشتهای بیشتری در انتها در منظره‌ای چشم‌نواز و خیره‌کننده به صرف یک صبحانه دلچسب و اصطلاحاً ورزشکاری بنشینید.

شما می‌توانید صبحانه را در مسیر برگشت و در پایین قلعه میل کنید اما خودتان که می‌دانید؟ صرف صبحانه در هوای پاکی که در ارتفاعات کوهستانی جاری ست صفای دیگری دارد بنابراین همراه بردن چند قلم لوازم صبحانه را پشت گوش نیندازید که حسابی پشیمان خواهید شد.

چه فصلی برای سیاحت در مسیر قلعه‌رودخان مناسب است؟

برای ویلا جنگلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اگر می‌خواهید لذت مسیر را ببرید و حال خوشی را تجربه کنید توصیه ما به شما سفر به قلعه رودخان در بهار و اوایل پاییز است. لذت ورزش و پیاده‌روی در این مسیر در فصل بهار آن هم در روزهای آفتابی و ابری دو چندان خواهد شد. رودخانه قلعه رودخان بیش از همیشه پر آب و خروشان است، صدای پرنده های آوازه خوان در فضا پیچیده و برگ‌های سبز درختان در باد بهاری پیش چشم‌تان به رقص خواهند آمد.

استنشاق بوی عطر شکوفه‌ها و خزه‌های تازه روییده بر تنه درختان بی‌شک شما را ازخود بی خود خواهد کرد. علاوه بر این مسیر پیش رو برای ورزش عالی ست. روزهایی را برای ورزش در مسیر قلعه رودخان انتخاب کنید که بارندگی در کار نیست چرا که ممکن است مسیر کمی لغزنده باشد و از ایمنی بکاهد. اینگونه فضا برای لذت‌بردن از مسیر نیز هموار تر خواهد بود.

نتیجه‌گیری از مسیر قلعه‌رودخان

اگر ساکن گیلان و شهرستان فومن هستید که فبها اما اگر از راه دور آمده‌اید باید ابتدا راهی شهرستان فومن شوید. بعد از اینکه به فومن رسیدید باید از روستاهای گشت، کرد محله، سیاه کش، گوراب، ملسکام و سید آباد عبور کنید و در نهایت به روستای قلعه رودخان برسید. ماشین را که پارک کردید و به تجهیزات کافی مجهز شدید راهی قلعه شوید. فراموش نکنید که برای ورزش در مسیر قلعه باید حتماً. کفش ورزشی مناسب و گرمکن داشته‌باشید تا لذت ورزش در این مسیر به جان تان بنشیند.

حدود 5 کیلومتر راه تا پای قلعه باید پیاده‌روی کنید و بعد هم که مسیری به تعداد 1200 پله در انتظار شماست. پیاده‌روی و ورزش در مسیر قلعه‌رودخان بی‌شک برای شما بسیار تازگی خواهد داشت. و اگر یک کوهنورد حرفه‌ای باشید به‌سرعت این مسیر را طی خواهید کرد. و در انتها بر فراز قله لذت همیشگی صعود را خواهید چشید.

برای پیش‌فروش ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×