گیلان، زیباکنار
0133416

نکاتی که برای پیش‌فروش‌کردن ویلا باید بدانید

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
پیش‌فروش‌کردن ویلا

آیا از نکاتی که برای پیش‌فروش‌کردن ویلا باید بدانید اطلاع دارید؟ یکی از انواع املاکی که مورد علاقه خیلی‌ها است، ویلا است.

وقتی نام ویلا به میان می‌آید، عموماً افراد به شمال کشور می اندیشند که پر از ویلاهای زیبا است. اما باید بدانید که در جای‌جای این کشور ویلاهای مختلف با سبک معماری مختلف وجود دارد. خیلی‌ها دوست دارند که ویلایی داشته‌ باشند تا در ایام فراغت یا پیری یا برای همیشه در آن زندگی کنند و از شلوغی و فضای آپارتمانی فاصله بگیرند.

برخی نیز دوست دارند تا ویلایی را خریداری کنند و از آن استفاده‌ کنند. بسیاری اما هستند که دوست دارند ویلا را پیش‌خرید کنند.

در مقابل خرید و پیش‌خرید، واژه‌های فروش و پیش‌فروش وجود دارد. مانند هر معامله دیگر، پیش‌فروش‌کردن ویلا نیز دارای نکات مهمی است که باید از آن‌ها آگاه بود. در این مطلب، نکاتی که برای پیش فروش ویلا باید بدانید آورده شده‌اند.

معامله پیش‌فروش‌کردن ویلا

وقتی می‌گویند ملکی پیش‌فروش شده است یعنی این که ملکی که هنوز به‌ صورت کامل ساخته نشده است به یک خریدار فروخته می‌شود و برای همین است که این گونه معاملات پیچیدگی‌های بیشتری دارد.

با توجه به تورم و نوسان قیمت ملک و زمین در کشور، معاملات پیش‌فروش می‌تواند مشکلاتی را بیافریند. برای همین است که افراد در هنگام انجام این معامله باید حسابی دقت کنند. خیلی از پرونده‌ها در دادگاه‌های قضایی به‌ دلیل همین معاملات پیش‌فروش و پیش‌خرید است.

یکی از انواع املاکی که پیش‌فروش آن انجام می‌شود، ویلا است. ویلا مشتریان فراوانی دارد و برای همین خیلی‌ها هستند که دوست دارند با پیش‌خریدکردن آن، از داشتن یک ویلا مطمئن شوند. پیش‌فروش ویلا دارای نکات متعدد و مهمی است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم :

برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

1.قیمت را درست تعیین کنید

مبلغ یک معامله پیش‌فروش‌کردن ویلا می‌تواند مختلف باشد. شما از زمان گرفتن مجوز برای ساخت تا زمان به پایان‌رسیدن ساخت ویلا می‌توانید ویلا را پیش‌فروش کنید. بنابراین در تعیین قیمت درست عمل کنید و ویلای خود را پایین‌تر از حد آن به خریدار پیش‌فروش نکنید.

برای این کار شما باید هزینه‌ها را به‌ خوبی در نظر بگیرید و با توجه به مدت‌زمان ساخت و تورم و دیگر مسائل به‌خوبی یک قیمت مناسب برای پیش‌فروش ویلای خود پیشنهاد دهید. برای این کار می‌توانید از افراد کارشناس و خبره استفاده کنید و از مشاوره‌های آن‌ها بهره بگیرید.

دقت داشته‌باشید که قیمت پیش‌فروش‌کردن ویلا باید معقول باشد یعنی نه پایین باشد و نه بیش از ارزش ویلا. پس خوب است که به‌خوبی در این موضوع دقت کنید تا نه خریدار ضرر کند و نه شما.

2.کار انجام معامله را شخصاً انجام دهید

معامله پیش‌فروش ویلا بهتر است توسط خود شما انجام شود. کار را به‌ واسطه‌ها نسپارید و سعی کنید طرف مقابل‌تان یعنی خریدار نیز خودش باشد. البته اگر واسطه‌ها کاملاً مورد اطمینان باشد عیبی ندارد اما به‌هرحال خودتان معامله را انجام دهید تا هم خیالتان از بابت جزییات معلوم شود و هم بعدها مشکلی پیش نیاید.

3.تنظیم قرارداد باید اصولی باشد

از نکاتی که برای پیش‌فروش‌کردن ویلا لازم است بدانید این است که چون ملک به‌‌طور کامل قابل رویت نیست و کار ساخت آن تمام نشده است پس قرارداد به‌ خوبی و با جزییات تنظیم شود تا بعدها مشکلی پیش نیاید.

دقت داشته‌ باشید که نه شما و نه خریدار نباید صرفاً بر اساس توافق شفاهی عمل کنید و حتماً قراردادی تنظیم کنید و جزییات را در آن ثبت کنید. همه شرایط و توافقات باید نوشته شود و به امضای دو طرف برسد. چون قراردادهای شفاهی بعدها می‌توانند دردسرآفرین و مشکل‌ساز باشند. به این نکته دقت داشته‌ باشید که همه‌چیز را به‌ شکل اصولی انجام دهید.

جزییات قرارداد شامل مساحت زمین، مدت‌زمان ساخت، زمان تحویل ویلا، قیمت آن و موارد بسیار دیگر می‌شود. دقت داشته‌ باشید که نبود هرکدام از جزییات لازم در قرارداد می‌تواند بعدها برای شما مشکل‌آفرین شود. تنظیم قرارداد را به افراد حرفه‌ای و کاردان بسپارید تا به‌ خوبی آن را انجام دهند.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با کارشناسان هلدینگ آرش در ارتباط باشید.

4.قرارداد باید ثبت قانونی شود

قرارداد حتماً باید به‌شکل قانونی و در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود تا بعداً طرفین به مشکلی برنخورند. حتماً برای پیش‌فروش‌کردن ویلای خود این کار را انجام دهید و خیال خود را از بابت این مورد راحت نمایید.

5. پیش‌فروش‌کردن ویلا بدون اخذ مجوز یا تنظیم سند رسمی محکوم است

فردی که بدون اخذ مجوز یا تنظیم سند رسمی اقدام به پیش‌فروش ویلای خود نماید به حبس یا پرداخت پول محکوم می‌شود. پس به این موضوع دقت داشته‌باشید و همه کارهای خود را قانونی پیش ببرید تا دچار مشکل نشوید.

6.سعی کنید طرف مقابل معامله را بشناسید و از او اطمینان داشته‌باشید

حتماً سعی کنید طرف قراردادتان یعنی کسی که قرار است ویلای خود را به او پیش‌فروش کنید فردی بااطمینان و درست باشد تا با او به مشکلی برنخورید.

خیلی اوقات با کمی واکاوی و بررسی می‌توان فهمید یا فرد خریدار قابل اطمینان است یا خیر. معاملات پیش‌فروش می‌توانند دردسرهای زیادی داشته‌باشند بنابراین به این موضوع توجه کنید.

اگر قصد خرید ویلا در صومعه‌سرا را دارید، برای اطلاع از قیمت‌ها با ما تماس بگیرید.

7.جزییات قرارداد فروش شامل موارد زیر است

1.مشخصات طرفین قرارداد

خریدار یا فروشنده چه حقیقی باشند چه حقوقی باید مشخصات کامل خود را در قرارداد بیاورند. در این مورد باید دقت شود چون خیلی وقت ها همین موارد می‌توانند مشکل آفرین شوند.

2.مشخصات ثبتی و آدرس ویلا

آدرسی که قرار است ویلا در آن ساخته شود و نیز دیگر مشخصات ثبتی مانند مساحت و غیره را در قرارداد ذکر کنید.

3.مشخصات ویلا

مواردی مانند تعداد طبقات، تعداد اتاق، امکانات ویلا و دیگر موارد مهم باید در قرارداد نوشته شوند. هر چقدر که در این موارد دقیق‌تر باشید بعدها مشکلی نخواهید داشت.

یادتان باشد که کار از محکم کاری عیب نمی‌کند. حتی مشخصات فنی مانند سیستم‌های گرمایش و سرمایش، نمای بیرونی، مصالح مورد استفاده و دیگر موارد نیز باید نوشته شود چون همه این‌ها در قیمت ویلا تأثیر دارند و در معامله مهم هستند.

خلاصه این که همه‌چیز باید قید شود تا به فردی که قرارداد را می خواند به‌طور دقیق متوجه شود چه ویلایی با چه مشخصات و چه امکاناتی در حال معامله شدن است. حتماً برای این موضوع از افراد کاردان و مطلع استفاده کنید.

4.نحوه پرداخت

نحوه پرداخت پول ویلا توسط خریدار برای پیش‌خریدکردن باید در قرارداد آورده شود. تعداد اقساط و نحوه پرداخت(نقد یا چک یا دیگر روش‌ها) باید قید شود.

5.شماره قبوض اقساطی برای تحویل قطعی

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خرید ویلا ترکیه‌ای لطفاً با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

6.زمان تحویل ویلای پیش‌فروش‌شده به خریدار و زمان تنظیم سند

شما باید در قرارداد قید کنید که چه زمانی ویلا را به خریدار تحویل خواهید داد و سند ویلا را به‌ صورت قطعی به‌ نام او می‌زنید.

شاید باورتان نشود ولی قیدنکردن همین مورد در قراردادها یا ننوشتن زمان دقیق تحویل چه مشکلاتی را پدید آورده است و باعث چه سوءاستفاده‌هایی شده است.

پس برای اطمینان خریدار این موضوع را در قرارداد درج کنید. یادتان باشد که زمان تحویل را بر اساس هزینه‌ها، توانایی و عوامل دیگر تنظیم کنید.

7.معرفی داور

از دیگر مواردی که باید در قرارداد پیش‌فروش ویلا تعیین شود تعیین داور از طرف فروشنده و خریدار است. این داوران برای این است که اگر مشکلی پیش آمد آن‌ها از طرف خریدار و فروشنده اقدام به حل کنند.

در کنار این‌ها باید مواردی چون تعیین تکلیف خسارات، بیمه‌ها، تغییر قیمت و تغییر مشخصات ویلا نیز باید مشخص شوند تا نه خریدار و نه فروشنده ضرر کنند.

به‌طور کلی باید گفت که پیش‌فروش‌کردن یک ویلا می‌تواند مزیت‌های زیادی به‌همراه داشته باشد. از جمله‌ مزایای پیش‌فروش یک ویلا می‌توان به قیمت تمام‌شده کمتر برای خریدار و سریع به فروش‌رساندن ملک توسط فروشنده اشاره کرد.

برای خرید ویلا در ساری با شرکت انبوه‌سازان آرش در تماس باشید.

نتیجه‌گیری از نکات پیش‌فروش‌کردن ویلا در شمال

خیلی‌ها برای این که بتوانند هر چه سریع‌تر یک ویلای ناتمام را به پول تبدیل کنند، اقدام به پیش‌فروش‌کردن آن می‌کنند. پیش‌فروش‌کردن ویلا یعنی این که پیش از آن که ویلا به‌ صورت کامل ساخته شود، طی یک قرارداد به خریدار فروخته شود.

برای انجام معامله پیش‌فروش ویلا باید به‌خوبی از هزینه‌های ساخت ویلا و زمین ویلا به‌خوبی اطلاع داشته‌باشید، تنظیم قرارداد به‌شکل دقیق و اصولی انجام شود، طرف مورد معامله باید مورد اطمینان باشد و همه‌چیز به‌شکل قانونی ثبت شود.

در یک قرارداد خوب، باید مشخصات طرفین قرارداد(خریدار و فروشنده)، مشخصات ثبتی ویلا(آدرس و مساحت و غیره)، ویژگی‌ها و امکانات ویلا، نحوه پرداخت پول پیش فروش، معرفی داوران، زمان تحویل ویلا به فرد خریدار و دیگر موارد ثبت شوند.

یادتان باشد که هر چقدر که قرارداد دقیق‌تر و شفاف‌تر باشد بعدها به مشکلات کمتری برمی‌خورید. پیش‌فروش‌کردن ویلا می‌تواند هم برای خریدار و هم برای فروشنده مزیت‌های متعددی به‌ همراه داشته باشد.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×