گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی چشمه گل‌رامیان گلستان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-09-26
چشمه گل رامیان گلستان

اگر به‌دنبال مکانی دیدنی هستید که مشابه آن را در هیچ‌کجا ندیده باشید، حتماً سری به‌ چشمه گل‌رامیان گلستان بزنید. با ما همراه باشید تا این مکان دیدنی را بهتر بشناسیم.

چشمه گل رامیان گلستان کجاست؟

چشمه تاریخی و پر آب گل رامیان، از گذشته تا هم‌اکنون از نقاط تفریحی برای مردم بوده است. امروزه این شاهکار خارق‌العاده طبیعت، پذیرای گردشگران بسیاری است که از نقاط مختلف برای گذراندن ساعتی در طبیعت به این منطقه می‌ آیند.

هر چهارفصل سال می‌توانید به‌چشمه رامیان گل سفر کنید. اما با توجه به‌شرایط آب‌وهوایی منطقه، بهترین فصول برای سفر فصل‌های بهار و تابستان هستند.
چشمه گل رامیان تا خود رامیان حدوداً ۶ کیلومتر فاصله دارد. رامیان نیز تا گرگان حدوداً ۸۰ کیلومتر فاصله جاده‌ای دارد.  اگر از طرفداران مسیریابی اینترنتی هستید خیال‌تان راحت باشد که تلفن همراه آنتن‌دهی مناسبی دارد. پس نیاز به راهنما نخواهید داشت.

سعی کنید قبل از حرکت تمام اقلام خوراکی و مورد نیاز خود را تهیه کنید. زیرا امکانات مناسبی در نزدیکی چشمه نخواهید یافت.
اگر قصد اقامت در نزدیکی این جاذبه دیدنی را دارید، اقامتگاه بومگردی جیرا می‌تواند گزینه مناسبی برای‌تان باشد.
اگر به‌چشمه گل رامیان آمدید حتماً از جاذبه‌های اطراف مثل آبشارهای سرخه کمر، چشمه سید کلاته، جنگل اولنگ و جنگل شیرآباد نیز دیدن‌کنید.

‌از چشمه گل رامیان بیشتر بدانید

چشمه گل رامیان، عمیق‌ترین چشمه آب سرد جهان با 120 متر عمق است. این چشمه زیبا نوعی چشمه آهکی با طول ۶۰ متر و عرض ۴۰ متر است که بین جنگل‌های رامیان قرار دارد. عمق زیاد این چشمه رنگ آب آن را سبز کبود نشان می‌دهد و دقیقاً به‌دلیل همین عمق زیاد از شناکردن در آن باید اجتناب کنید. می‌توانید ساعت‌ها در کنار این همه زیبایی قلاب خود را به آب بیندازید تا ماهی صید کنید و از این تایم طبیعت‌گردی تان لذت ببرید.
چشمه گل رامیان از یک طرف به زمین‌های کشاورزی بومیان و سه طرف دیگر به جنگل‌های رامیان راه دارد.
چشمه گل رامیان دارای یک حوضچه بزرگ است. شاید برای‌تان سوال باشد که چشمه در نهایت به کجا می‌رود! چشمه از داخل جنگل رامیان به رودخانه‌ای هدایت می‌شود.

پوشش گیاهی این منطقه متفاوت بوده و شامل درختان بلوط، پهن برگ و درختچه‌های ولیک است. علاوه بر این، ذخیره گاه جنگلی زربین در اطراف این جاذبه دیدنی زیبا و دلنشین که از مهم‌ترین پدیده‌های طبیعت ایران است قرار دارد.

در اطراف چشمه گل رامیان درخت‌ها و گل‌ها و شالیزارهای زیبایی را مشاهد می‌کنید که به مانند نام این مکان زیبا و جذاب هستند. گردشگران زیادی در تعطیلات از این مکان برای قایق‌سواری و ماهی‌گیری استفاده می‌کنند.
حتماً قبل از حرکت وضعیت آب‌وهوایی و امکان تردد جاده‌ای را بررسی کنید و پس از اطمینان از شرایط مناسب، به‌سمت چشمه حرکت کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×