گیلان، زیباکنار
0133416

ترفندهای چیدمان پذیرایی مستطیلی‌شکل

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-05-28
چیدمان پذیرایی مستطیلی

پذیرایی یکی از قسمت‌های مهم هر خانه‌ای است و به‌همین دلیل چیدمان آن نیز از اهمیت برخوردار است. برخی از پذیرایی ها مستطیلی شکل و برخی‌ها مربعی شکل هستند. برای چیننش پذیرایی مستطیلی شکل باید ترفندها و نکاتی را بلد بود. در این مطلب به ترفندهای چیدمان پذیرایی مستطیلی‌شکل پرداخته شده است.

برای خرید ویلا در سیسنگان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

ترفندهای چیدمان پذیرایی مستطیلی‌شکل

پذیرایی مستطیلی شکل یعنی این که طول آن از عرضش بیشتر است. در این نوع پذیرایی ها می‌توان چینش های مختلفی را پیاده کرد. در زیر به چندین ترفند در این زمینه پرداخته شده است:

پذیرایی مستطیلی‌شکل را به دو بخش تقسیم کنید:

یکی از ترفندها برای چیدمان پذیرایی مستطیل شکل این است که آن را به دو بخش تقسیم کنید. شما می‌توانید با استفاده از وسایل و المان ها پذیرایی را به دو بخش تقسیم کنید. یک بخش را می‌توانید با مبل‌ها و تلویزیون ایجاد کنید و بخش دیگر را می‌توانید با کاناپه تنها ایجاد کنید. اگر فضا دارید می‌توانید میزناهار خوری را به پذیرایی بیاورید و از این طریق آن را به دو بخش تقسیم کنید. می‌توانید با فرش و وسایل دیگر به‌خوبی مرز بین این دو بخش را نیز مشخص کنید.

برای خرید ویلا در کلاردشت مازندران با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

دقت داشته‌باشید در هنگام انجام این کار فضا را زیادی شلوغ نکنید و حتماً فضای خالی مناسب را در نظر بگیرید. دو بخش پذیرایی باید از هم فاصله کافی داشته‌باشند و این کار به زیبایی بیشتر پذیرایی شما کمک می‌کند. اگر هم دوست داشتید می‌توانید هال و  پذیرایی مستطیلی شکل را به‌جای دو بخش بهه چند بخش تقسیم کنید. این تصمیم شماست و می‌توانید هر کاری که دوست داشتید انجام دهید. این ترفند خوبی برای پذیرایی مستطیلی شکل است چون در حالت مستطیلی امکان بخش کردن مناسب پذیرایی وجود دارد.

وسایل و مبلمان را به‌طور پراکنده پخش کنید:

در پذیرایی مستطیلی شکل شما نباید تمام مبل‌ها و وسایل را در یک گوشه از پذیرایی جا دهید. این کار باعث می‌شود تا بخشی از پذیرایی خانه شما خالی به‌نظر برسد که این ممکن است به افراد حس جالبی ندهد و در عین حال از زیبایی چینش آن بکاهد. در پذیرایی مستطیلی شکل شما باید وسایل را به‌شکل مناسبی در طول پذیرایی پخش کنید. با این ترفند به‌خوبی از تمام فضا استفاده خواهید کرد و چینش زیبا و جذابی ایجاد خواهید کرد.

برای خرید ویلا در لنگرود با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

این ترفندی مناسب برای پذیرایی مستطیلی شکل خواهد بود که باعث خواهد شد شما از پذیرایی خود به‌خوبی استفاده کنید. دقت داشته‌باشید که از وسایل زیاد استفاده نکنید و فضای داخلی پذیرایی را شلوغ و نامنظم نشان ندهید.

از وسایل و مبلمان در وسط پذیرایی استفاده کنید:

ترفند و روش دیگر برای این که چینش مناسبی جهت پذیرایی مستطیلی شکل داشته‌باشید این است که تمرکز خود را روی قسمت وسط و میانی پذیرایی بگذارید.

مبلمان، میز و دیگر وسایل را در قسمت وسط قرار دهید و اطراف را به نسبت خالی بگذارید. این کار باعث می‌شود تا شما فضای خالی مناسبی داشته‌باشید. البته خیلی‌ها ممکن است خالی بودن فضا در پذیرایی را دوست نداشته‌باشند. باید دقت داشته‌باشید که فضاهای خالی اطراف قسمت وسط پذیرایی  را با گلدان، قفسه کتاب و دیگر موارد زیبا کنید تا آن قسمت‌ها حس ناخوشایندی القا نکنند. یادتان باشد که شما می‌توانید با انجام نکاتی برای فضاهای خالی آن را زیبا و جذاب کنید.

برای اجاره ویلای ییلاقی در مازندران با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

خوبی داشتن فضای خالی اما جذاب این است که به شما حس آرامش می بخشد و شما احساس شلوغی بیش از حد نخواهید کرد. این که در قسمت میانی چگونه مبل‌ها و دیگر وسایل را بچینید به‌خود شما بستگی دارد. می‌توانید اگر دوست داشتید حالت قرینه ایجاد کنید و مبل‌ها را به‌شکل مساوی روبه‌روی هم قرار دهید یا این که به‌شکل دیگری آن‌ها را بچینید و مرتب کنید.

از چینش مبلمان ال استفاده کنید:

یکی دیگر از ترفندها یرای چیدمان پذیرایی مستطیلی شکل این است که از چینش مبلمان ال استفاده کنید. در چینش ال شما مبل‌ها را به‌شکل حرف L انگلیسی قرار می‌دهید. یک مبل را در عرض و چندین مبل را در کنار هم و در طول پذیرایی مستطیل شکل قرار دهید تا حالت ال مانند را پدید آورید. چینش ال یکی از چینش های پرطرفدار است که می‌توان در انواع فضاهای داخلی از آن بهره‌مند شد. با این کار می‌توانید دکوراسیون مناسبی را برای پذیرایی خود ایجاد کنید و از آن لذت ببرید.

وسایل را به‌صورت زاویه دار قرار دهید:

یکی دیگر از ترفندها برای چیدمان پذیرایی مستطیلی شکل این است که می‌توانید مبل‌ها و دیگر وسایل را به‌صورت زاویه دار قرار دهید. یعنی مبل‌ها را هم راستا با طول یا عرض پذیرایی قرار ندهید و سعی کنید آنها دارای زاویه باشند. این هم نوعی ترفند جالب برای کسانی  است که دنبال تنوع و تازگی هستند. البته باید دقت داشته‌باشید که زاویه دادن به‌شکلی باشد که شما چینشی زیبا و جذاب را داشته‌باشید نه شلخته و نامنظم. پس در این ترفند حتماً به جزییات دقت کنید.

برای خرید ویلا در چمخاله با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

خیلی‌ها ممکن است این ترفند برای چینش را دوست نداشته‌باشند که بسیار طبیعی است. همان‌طور که می‌بینید برای چیدمان پذیرایی مستطیلی‌شکل، ترفندهای مختلفی وجود دارد که می‌توان به‌خوبی آنها را پیاده کرد. یادتان باشد که حتماً در دکوراسیون خود به نکات مختلف مانند تناسب رنگ‌ها، چینش مبلمان‌ها، استفاده از وسایل تزیینی مناسب و دیگر موارد توجه کنید و حتماً با افراد باتجربه در این زمینه مشورت کنید تا نتیجه خوبی بگیرید.

ویلا داشتن واقعاً چیزی جذاب است آن هم در شمال. اگر دوست دارید تا با سرمایه‌ای مناسب، صاحب ویلا شوید پس حتماً شرایط فروش انبوه‌سازان آرش را مشاهده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید با ما تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×