گیلان، زیباکنار
0133416

گردشگری یک‌روزه در باغ گیاه‌شناسی نوشهر

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
باغ گیاه شناسی نوشهر

نوشهر یکی از شهرهای استان مازندارن است. این شهرف مهم‌ترین شهر غرب مازندران محسوب می‌شود و مرکز شهرستانی به‌همین نام است. این شهر زیبا دارای قدمتی طولانی است اما جمعیت زیادی ندارد و شهر کوچکی محسوب می‌شود. نوشهر، شهری بزرگی نیست اما دارای جاذبه‌های متعددی است. یکی از جاذبه‌های این شهر، باغ گیاه‌شناسی نوشهر است که در آن می‌توان انواع گیاهان را مشاهده کرد. این باغ هر سالانه میزبان گردشگران است و یکی از باغ‌های مهم در کشور است. در این مطلب به یک گردش یک روزه به این باغ خواهیم رفت.

باغ گیاه‌شناسی نوشهر

این باغ زیبا که یکی از بزرگترین موزه‌های زنده گونه‌های گیاهی ایران محسوب می‌شود در شهر نوشهر قرار دارد و روبه‌روی بندر نوشهر قرار دارد. برای رفتن به این باغ، باید به نوشهر و سپس به میدان لنگرگاه و از آنجا به خیابان بهار آزادی  بروید. نگران پیدا کردن این باغ نباشد چون به‌دلیل این که نوشهر شهر بزرگی نیست به‌راحتی آن را پیدا خواهید کرد.

برای خرید ویلا در کلاچای با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

این باغ زیبا دارای جاذبه‌های متعددی است و به‌همین دلیل است که گردشگران زیادی به‌سراغ آن می‌روند. در زیر به جذابیت‌های این باغ پرداخته شده است:

1.تنوع گیاهی :

مهم‌ترین دلیل جذابیت این باغ، وجود گیاهان و درختان مختلف است. برخی از درختان و گیاهان این باغ را شاید نتوانید در هیچ‌کجای ایران پیدا کنید. در این باغ شما می‌توانید انواع مختلفی از درختان و گیاهان و گلها را مشاهده کنید که در فضایی زیبا و شکیل قرار دارند. تاریخ احداث این باغ زیبا به پیش از انقلاب بازمی‌گردد. صدها گونه گیاهی در این باغ وجود دارند و همین موضوع این باغ را به یکی از جذاب‌ترین باغ‌های کشور تبدیل می‌کند.

برخی از این گونه ها بسیار نادر و در حال انقراض هستند و همین است که اهمیت این باغ را نشان می‌دهد.  دقت داشته‌باشید که این باغ که مساحتی 35 هکتاری دارد، برای مطالعه و کمک به فضای علمی کشور است. دانشجویان زیادی سالانه به این باغ می‌روند تا از آن برای مطالعات و تحقیقات خود بهره ببرند. پس انتظار نباید داشته‌باشید که بتوانید در این باغ کمپینگ کنید با بساط بازی و کباب راه بیندازید.

برای اجاره ویلا در لاهیجان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

این باغ صرفاً برای بازدیدهای چندساعته و مطالعات دانشجویی است. این باغ، دومین باغ بزرگ گیاهشناسی کشور محسوب می‌شود. در این باغ رویایی بیش از 450 گونه درخت و درختچه، 100 گونه علف و بیش از 90 گونه پیازی وجود دارد. هدف اصلی این باغ نگهداری از گونه‌های نادر گیاهی است و هدف دوم استفاده از آنها برای درمان. باغ گیاه شناسی نوشهر یک باغ زیبا است که در سازمان میراث فرهنگی ایران به‌ثبت رسیده است.

2.محیط زیبا و جذاب:

محیط این باغ بسیار جذاب و در عین حال آرام است و این یکی دیگر از دلایل جذابیت‌های این باغ است. شما در زمان گردش در این باغ زیبا به‌جز درختان و گیاهان زیبا، چند برکه، پل کوچک چوبی، آلاچیق و کلبه‌های چوبی را مشاهده می‌کنید که در نوع خود بسیار جذابیت دارد. در کنار این‌ها این باغ به‌خوبی بخش بندی شده است، تزیینات زیبایی دارد و شما می‌توانید به‌راحتی در آن گردش کنید. در کل فضای شیک و زیبایی برای دیدن کردن از باغی زیبا و جذاب وجود دارد و این یکی دیگر از دلایل جذب شدن گردشگران به‌سمت این باغ است.

برای خرید ویلای تریبلکس در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

این موارد خود باعث به‌وجود‌آمدن مناظری زیبا می‌شود وباعث می‌شود که لحظاتی خوش را برای گردشگران ایجاد کند. مطمئن باشید که اگر به این باغ رفتید از دیدن منظره هایی که در این باغ وجود دارد واقعاً لذت خواهید برد. مناظری که در این باغ وجود دارند واقعاً روح انسان را تازه می‌کنند. وجود گل‌های زیبا در کنار درختان سرسبز و سربه فلک کشیده در کنار گیاهان مختلف باعث‌شده است تا فضایی بهشتی و زیبا ایجاد شود. همگی این موارد در فضایی مرتب و منظم قرار گرفته‌اند و این به زیبایی باغ افزوده است.

3.عکاسی:

یکی دیگر از جاذبه‌هایی که این باغ برای گردشگران می‌تواند داشته باشد، عکس‌هایی است که می‌توانند بگیرند. افرادی که به عکاسی علاقه‌مند هستند می‌توانند به‌خوبی در این باغ به عکاسی بپردازند. زمانی که در این باغ در حال گردش هستید مطمئناً سوژه های زیادی را برای عکاسی پیدا خواهید کرد. عکس از درختان، گیاهان، فضای سبز، جوی آب و دیگر چیزها در این باغ می‌تواند برای خیلی‌ها جذابیت داشته باشد.

برای خرید ویلا در نمک آبرود با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

پس اگر عکاسی کردن را دوست دارید دیدن این باغ زیبا در نوشهر را از دست ندهید. ورودی این باغ نیز گران نیست و با مبلغ اندکی می‌توانید وارد آن شوید. اگر هم دوست داشته‌باشید می‌توانید از این باغ زیبا و جذاب فیلم بگیرید و بعداً به تماشای آن بنشینید. مطمئن باشید که مناظری که در این باغ وجود دارند ارزش فیلم گرفتن را دارند. به‌طور خلاصه این که باغ گیاه شناسی نوشهر یکی از جاذبه‌های دیدنی شمال و استان مازندران است. اگر به مازندارن و نوشهر سفر کردید حتماً به این باغ سر بزنید.

نتیجه‌گیری درباره باغ گیاه‌شناسی نوشهر

مطمئن باشید که از گردش در این باغ زیبا و وسیع پشیمان نخواهید شد و لحظاتی جذاب و دلپذیر را تجربه خواهید کرد. در این باغ زیبا انواع درختان و گیاهان را در فضایی منظم و شکیل خواهید دید و می‌توانید عکس‌های زیبایی بگیرید. ویلا شدن در شمال در ذهن خیلی‌ها کاری دشوار است اما با شرایط فروش عالی انبوه‌سازان آرش، این گونه نیست و شما می‌توانید با سرمایه‌ای کافی صاحب ویلا شود. با ما تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×