گیلان، زیباکنار
0133416

راهنمای گردشگری گیلان در زمستان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
گردشگری گیلان در زمستان

گیلان یک خط سبز است که در سواحل غربی دریای‌خزر قرار دارد. استان گیلان، آثاری از تاریخ با حماسه و قهرمانی‌های بسیاری را در خود جای داده است و یکی از محبوب‌ترین استان‌های کشور ایران است. مناظر گیلان  بسیار متنوع و پر از تاریخ‌های هستند که روح هر بیننده را تازه می‌کند. گردشگری گیلان در زمستان یکی از جذاب‌ترین خاطرات سفر برای شما خواهد بود.

هنگامی که به‌سردی جنگل‌های هیرکانی گام برمی‌داریم، با صدای لالایی دریا و با افرادی که عاشق طبیعت هستند و درختان مقدس زیادی دارند، به آن‌ها ملحق می‌شویم. در ادامه این مقاله شما را با گردشگری گیلان در زمستان آشنا خواهیم کرد.

بهترین راهنمای گردشگری گیلان در زمستان

ماسال، میراث دست‌نخورده تالش

ماسال شهر مرموز و بکر گیلان است. این شهر میراث فرهنگ باستانی تالش و مردمان آن است. چه چیزی موجب بیش‌ترین رویایی در گیلان، اقلیم و مکان‌های بکر آن شده‌است.

غارهای باستانی، مناظر وسیع و شاداب، مقبره‌های کوچک و نزدیک و در نهایت مکان شهادت میرزا کوچک‌خان، مکان‌هایی هستند که مردم را به ماسال دعوت می‌کنند.

ما دهکده ماسوله را با معماری شگفت‌انگیز آن می‌شناسیم که در پای کوه قرار دارد. این خانه‌ها که بر روی یک شیب کوهستانی پرشیب در دوطبقه ساخته‌شده‌اند و تمام مسیرهای ارتباطی از طریق پله‌ها هستند، همان دیدگاهی هستند که ما را به ماسوله هدایت می‌کند.

صدای امواج و صخره‌ها

سواحل یکی از اولین تفرجگاه‌های گردشگران برای گذراندن تعطیلات خود هستند. بیچ دومین جاذبه گردشگری در میان مناظر گیلان است که امکانات رفاهی و محیط خانوادگی مسافران را به آن دعوت می‌کند.

علاوه بر امکانات مناسب، مراکز خرید، استراحت و پیاده‌روی و مناظر بکر و بکر، سرگرمی زیادی برای ثبت خاطرات این ساحل در ذهن خود دارد. تفریحات از جمله: اسکی جت، قایقرانی، شنا بر روی سواحل امن دریای‌خزر، اسب‌سواری، دوچرخه‌سواری و همچنین زمین‌های بازی کودکان بزرگ، برخی از لذت‌هایی هستند که شما می‌توانید در حین سفر به ساحل شنا تجربه کنید.

برای اطلاع از قیمت ویلا در شمال می‌توانید از مشاوران ما در هلدینگ آرش کمک بگیرید.

تالاب انزلی، یک اکوسیستم ارزشمند

تالاب بین‌المللی بندر انزلی

این تالاب که در مدت‌زمان طولانی از رسوبات ایجاد شده‌است و سطح دریا پایین رفته‌است، یکی از محبوب‌ترین مکان‌های مورد علاقه در گیلان است. تالاب انزلی  یکی از اولین تالاب‌های ثبت‌شده بین‌المللی در ایران است. تالای انزلی که آب تازه دارد گستره وسیعی از گیاهان و جانوران گوناگون دارد و میزبان گردشگران است.

شما می‌توانید به قایق‌سواری در سطح مرداب بروید، پرندگان را در آسمان صاف تماشا کنید، ماهی را از قلب تالاب بگیرید یا در کافه‌های اطراف تالاب، غذای محلی بخورید و نیلوفر مرداب را تماشا کنید.

پارک جنگلی گیسوم، یک تنفس سبز از تونل‌های درختی

شما از مسیرهایی که توسط درختان بالای سر شما ساخته‌شده‌اند عبور می‌کنید و هر بار که خورشید از میان شاخ و برگ‌ها روی پوست شما می‌تابد. مسیر این مسیر ساحل دریای‌خزر است. اینجا پارک جنگلی گیسوم، جادوی جنگل‌های گیلان است.

اتصال امواج با صدای سبز جنگل جایی که سبز روشن به شن‌های ساحل دریای‌خزر می‌رسد. پارک جنگلی گیسوم یکی از مکان‌های دیدنی در استان گیلان است. در این پارک می‌توانید به دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، قایق‌سواری، اسکی و شنا بروید. همچنین اسب در بخش‌های مختلف پارک و ساحل وجود دارد که شما می‌توانید برای مدت کوتاهی اجاره دهید.

فراموش نکنید که ارتباط آسمان صاف و روشن ساحل با صدای امواج و هیزم مشتعل، تصویر از پارک جنگلی گیسوم است.

پارک جنگلی سراوان، دریاچه‌ها

پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان یکی از ارزشمندترین اکوسیستم‌های جنگلی است که در آن گیاه باارزش و زندگی حیوانی وجود دارد. یکی از نکات مثبت که این پارک را در مناظر گیلان محبوب ساخته‌است نزدیکی آن به رشت و دسترسی آسان به آن است. در امتداد پارک جنگلی سراوان، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها از قلب زمین بیرون می‌روند و زیباترین مناظر حومه را ایجاد می‌کنند. اطراف دریاچه و رودخانه معمولاً شلوغ است.

پارک جنگلی سراوان می‌تواند قدیمی‌ترین پارک در این منطقه محسوب شود. فراموش نکنید که در مسیرهای مه‌آلود جنگل قدم بزنید و پیاده بروید.

اولین موزه میراث روستایی در ایران، راوی داستان روستاییان

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم پارک جنگلی سراوان، موزه میراث روستایی است که تاریخ معماری و فرهنگ در دشت‌ها و کوهستان‌های استان را نشان می‌دهد و تصویری دقیق از گذشته این شیوه زندگی به حضار می‌دهد.

منطقه تابستانی دشت النزه، بوی چوب و باران

این تابستان تصویر رنگی و جادویی سرزمین شمالی است. منطقه تابستانی دشت النزه پر از مناظر سبز است که با درختان انبوه احاطه‌شده‌است و زیباترین تصویر مناظر گیلان را ایجاد کرده‌است.

تابستان دشت النزه – هنوز هم کودکان خود را در خاک خود نگه می‌دارد و ساکنان آن سال‌ها است که در این منطقه زندگی می‌کنند. راه خانه‌ها مانند درها و پنجره‌های چوبی از یک سنت پیروی می‌کند. اگر شما مهمان یکی از این خانه‌ها هستید، بوی چوب خوب و مواد طبیعی باعث ایجاد آرامش در veins می‌شود.

آرامگاه ابراهیم النزه

این مقبره که کمی دورتر و روبه‌روی منطقه تابستانی دشت النزه – قرار دارد، فضای گرم و نزدیکی دارد و به‌شدت توسط مردم محلی مورد احترام است. نزدیک مقبره درخت افرا است که حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد.

برای اجاره ویلا در لاهیجان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

داماش

داماش مثل یک زمرد براق در طبیعت شاداب و فرح‌بخش استان گیلان است که چشمه‌های آب‌معدنی او و گلی به‌نام سوزان Chelcheragh به آن افسون ویژه بخشیده‌است. این گل نادر تنها در دو منطقه از جهان یعنی داماش گیلان و لنکران جمهوری آذربایجان رشد می‌کند.

آدرس: ۴۸ کیلومتر از رودبار

جاده اسالم به خلخال

رفتن به جاده خلخال یکی از زیباترین و زیباترین جاده‌های ایران است که اگر عاشق رانندگی باشید، نباید از دست بدهید. از مناظر of گرفته تا جاده خلخال، می‌توانیم به مسیرهای پر پیچ‌وخم درختان جنگل، دشت‌های سبز، رودخانه‌ای که همه راه را با شما همراهی می‌کنند، اشاره کنیم. همچنین برخی از مردم مسیر خاکی دوچرخه‌سواری را در طبیعت انتخاب می‌کنند. رستوران‌های زیادی در این جاده وجود دارند که شما می‌توانید طعم‌ها و ظرف‌های جدید را تجربه کرده و خاطره سفر خود را با ماندن در یک کلبه چوبی ثبت کنید.

گردشگری گیلان در زمستان با تله‌کابین

تله‌کابین گردنه حیران

یکی از مناظر گیلان، تله‌کابین گردنه حیران  است که در غرب حیران  و حاجی امیر در آستارا واقع‌شده‌است. زمانی که سوار ماشین کابلی می‌شوید، مناظر زیبا و دیدن ابرها در مقابل چشم‌های شما به شما یک نمای خیره‌کننده و خیره‌کننده می‌دهد. قلعه شیندان که به‌دوران ساسانی بازمی‌گردد، یکی از مناظر زیبای است که شما در طول مسیر می‌بینید. تجهیزات این ماشین کابلی از اتریش خریداری شده‌است و یکی از مطمئن‌ترین وسایل در زمینه فن‌آوری است. ارتفاع این تله  کابین حیران  متر بالاتر از سطح دریا است و ۱۵۰۰ متر طول دارد و ساعات کاری تله‌کابین از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ بعد از ظهر در صورت مطلوب بودن شرایط آب‌وهوایی است.

آدرس: ۳۰ کیلومتر از آستارا

چشمه آبگرم علی داشی

چشمه‌های زیادی در استان زیبای گیلان وجود دارد که یکی از آن‌ها علی چشمه آبگرم علی داشی است. این چشمه آب‌معدنی در روستای گیله  ده، نزدیک جاده اصلی و گذرگاه حیران واقع‌شده‌است و در یک منطقه تابستانی با آب‌وهوای مطبوع واقع‌شده‌است که گردشگران زیادی را به این منطقه جلب‌کرده‌است. در میان ویژگی‌های ترمیم این بهار، درمان درد مفاصل، درد چشم، سوزش معده، درد کمر و تقویت عصبی وجود دارد.

آدرس: ۳۰ کیلومتر از آستارا

قلعه رودخان

قلعه تاریخی رودخان در نزدیکی فومن به شما فرصت دیدن یک بنای تاریخی در قلب طبیعت را می‌دهد. بزرگ‌ترین قلعه آجری در ایران که چندی پیش به میزبانی میرزا کوچک‌خان برگزار شد. مسیری با بیش از ۱۰۰۰ پله، در پایین قلعه، رستوران‌هایی با غذاهای محلی و غرفه‌های صنایع‌دستی نیز جذابیت ویژه‌ای برای توریست‌ها هستند. شما همچنین یک فضای مناسب برای عکاسی از مناظر طبیعی زیبا و گرفتن عکس با لباس‌های محلی در قلعه رودخان خواهید داشت. نام‌های دیگر قلعه رودخان که توسط این نام‌ها در گذشته شناخته‌شده‌بودند شامل  قلعه حسامی و قلعه سگال بودند.

نشانی: بین  روستای  و فومن – رودخان

برای ساخت ویلا سنتی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

جواهر دشت

جواهر دشت در ناحیه قله ساماموس دشت وسیعی است. در آغاز ورود به جواهر دشت، آستانه مقدس عباس میزبان کسانی است که به اینجا آمده‌اند تا از مناظر زیبای جواهر دشت بازدید کنند.

در این چراگاه، هوای پاک و صدای چریدن گاو و دیواره‌ای سنگی زمین‌های کشاورزی، آرامشی توصیف‌ناپذیر به‌وجود می‌آورد. جواهر دشت آب لوله‌کشی ندارد و مردم آب آشامیدنی خود را از چشمه‌های داخل روستا تامین می‌کنند.

رقابت‌های جهانی کشتی، مسابقه‌های اسب‌دوانی و کشنده در بین رویدادهایی هستند که هر ساله در این منطقه زیبا با مشارکت سازمان میراث فرهنگی برگزار می‌شوند.

آدرس: رودسر – ۲۶ کیلومتر از منطقه سیاه کلاه

روستای سرولات

در امتداد رودخانه آچی رود و در دامنه کوه‌های البرز، روستای سرولات با مناظر جنگلی زیبا، کوه‌ها، مناظر دریایی و باغ‌های میوه ترکیبی از هر چیزی است که شما می‌خواهید در طبیعت ببینید. رستوران خانم مموریال در این روستا نوعی از کارت هویت of است و بسیاری از مردم برای چشیدن غذاهای محلی به سرولات می‌روند. سرولات در ۲۲ نزدیک چابکسر واقع‌شده‌است.

آدرس: رودسر – ۳ کیلومتر از چابکسر

نتیجه‌گیری از گردشگری گیلان در زمستان

جاذبه‌های دیدنی گیلان در فصل‌های زیبایی‌های خاص خودشان را دارند و در هر فصلی چشم‌نواز و زیبا هستند. گیلان یکی از شهرهای زیبا و پر از مناظر طبیعی در ایران  است و همین عامل سبب‌شده است تا هرساله در فصول مختلف گردشگران زیادی به این شهر زیبا بروند.

در این مقاله تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌ها برای گردشگری گیلان در زمستان را بررسی کردیم. به شما پیشنهاد می‌کنیم نسبت به خرید ویلا در گیلان سرسبز اقدام نمایید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×