گیلان، زیباکنار
0133416

نکات گل‌کاری در فضای سبز ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1400-02-02
گل کاری حیاط و فضای سبز ویلا

گل‌کاری در فضای سبز ویلا یکی از اقداماتی است که در زمینه محوطه‌سازی استفاده می‌شود و می‌تواند بسیار منحصربه‌فرد باشد. اگر کمی به آن فکر کنید، یک حیاط سبز با گل‌های رنگارنگ و ظروف زیبا را تصور می‌کنید که محیط زندگی را به فضایی خوشایند و خوشایند تبدیل کرده‌است.از آنجا که پروژه‌های ساخت‌وساز در شمال بسیار توسعه‌یافته و طراحان منظر و محوطه‌سازی در این زمینه کار کرده‌اند و بهترین ایده‌ها را برای این پروژه‌ها فراهم کرده‌اند.با توجه به اهمیت گل کاری ویلا در ادامه مقاله قصد داریم تا نکات مهم در ارتباط با گل‌کاری در فضای سبز ویلا را بیان کنیم. اگر شما هم قصد کاشت گل در حیاط ویلا را دارید در ادامه مقاله همراه ما باشید.

کاشت گل و گیاهان

شما می‌توانید حیاط خانه خود و حتی باغ خصوصی خود را با بهترین ایده‌ها برای کاشت گل و گیاهان مختلف زیبا کنید. این فضای سبز برای فضای سبز براساس استفاده از انواع گیاهان گلدار، گیاهان زینتی، سبزیجات و … در حیاط خانه می‌تواند به‌شکل محوطه‌سازی با علف باشد یا با استفاده از گلدان‌های گل انجام شود. تعجب نکنید! شما همچنین باید چند نکته را برای استفاده از گلدان‌های گل در حیاط خانه بدانید.کاشت فضای سبز با ظروف اغلب برای افرادی که فضای محدود بیشتری دارند و یا افرادی که می‌خواهند تراس، بالکن یا حیاط‌خلوت را تزیین کنند، بسیار مناسب است. بسته به آنچه می‌خواهید در حیاط یا حیاط ویلا داشته‌باشید، می‌توانید گلدان‌ها را با یک گیاه ویژها ترکیبی از گیاهان مختلف پر کنید

گیاهان یک ساله

گیاهان یک ساله برای گل کاری حیاط و فضای سبز ویلا شامل گل‌های رنگی، همیشه‌بهار، سبزیجات، گیاهان علفی و گیاهان گلدار هستند. بسیاری از باغبان‌ها، گیاهان را تغییر می‌دهند که در زمان مناسب فصلی در گلدان‌ها رشد می‌کنند تا از رنگ و بوی آن‌ها در یک فصل خاص لذت ببرند. به خصوص در بهار و تابستان که زیبایی گل‌ها در آب‌وهوای شمالی دو برابر شده‌است، این دیدگاه بسیار منحصربه‌فرد خواهد بود.

زمانی که یک قابلمه را برای طراحی باغ ییلاقی خود انتخاب می‌کنید، باید چیزی را انتخاب کنید که مناسب سلیقه شما باشد، دارای زه‌کشی مناسب است، و اندازه و وزن مناسب را در یک مکان خاص قرار می‌دهد. انواع مختلفی از ظروف مناسب برای باغ و حیاط ویلای که از مواد مختلف ساخته‌شده‌اند وجود دارد.گلدان‌ها همچنین در مدل‌های مختلف و سبک‌های مختلف ساخته می‌شوند، بنابراین قطعاً می‌توانید مورد دل‌خواه خود را پیدا کنید. برای راهنمایی بیشتر و دیدن بهترین ایده‌های سبز فضای سبز، به ادامه این بحث توجه کنید.

از نکات زیر برای انتخاب ظرف یا گلدان مناسب برای طراحی فضای سبز حیاط ویلا استفاده کنید:

نکته اول:

گلدان که برای کاشتن گل انتخاب می‌کنید باید سوراخ‌هایی داشته باشد و اگر نباشد، خودتان را در هر طرف ظرف بگذارید. برای ظروف پلاستیکی، پلاستیکی یا فایبرگلاس، این نسبتاً آسان است. با استفاده از یک مته برقی، می‌توانید سوراخ‌هایی را در گلدان سفالی حفر کنید، اما باید مراقب باشید.

نکته دوم:

اگر به گلدان و یا گلدان بزرگ نیاز دارید تا فضای سبز خانه ییلاقی خود را بکارید، بهترین نمونه‌ها را به‌دست آورید. به‌همین دلیل، به‌دنبال اشکال و سبک‌های کلاسیک باشید که در هر باغ یا محوطه‌سازی مناسب هستند. کوزه‌های رنگی انتخاب شما را محدود می‌کنند و ممکن است به زودی از نگاه کردن به آن‌ها خسته شوید. رنگ‌های روشن زودتر کثیف می‌شوند و باید هر روز آن‌ها را تمیز کنید.

نکته سوم:

هنگام انتخاب و خرید ظروف برای محوطه‌سازی، جزئیات معماری ویلا و محوطه حیاط یا باغ مهم هستند. برای انتخاب سبک گلدان باید به مدل معماری توجه کنید. برای مثال، اگر دیواره‌ای آجری برای ساخت یک ویلا، خرید قهوه‌ای یا آجر یا بژ استفاده می‌شود. گلدان‌های کلاسیک و چوبی نیز انتخاب خوبی هستند.

نکته چهارم:

تمام انواع ظروف برای طراحی باغ گل در حیاط ویلا مناسب هستند. ظروف بلند و بلند کم‌تر از گلدان‌های کوتاه، عریض‌تر یا مدور هستند. از کوزه‌های بلند برای بالا رفتن از گیاهان استفاده بکنید که معمولاً سنگین نیستند و به آن‌ها اجازه می‌دهند تا تاک رشد کنند و یا به‌سمت بالا در پیچک حرکت کنند.

 

از کاشت گل‌ها و گیاهان در گلدان با گردن باریک خودداری کنید چون گیاه از ریشه بیرون می‌آید و در گلدان رشد می‌کند. توجه کنید که گلدان گل همیشه در بالا عریض‌تر از پایین است.نگران ساختن ظروف تزیینی برای گیاهان نباشید. به بهبود حیاط ویلا با گل‌ها و گیاهان فکر کنید. بیشتر گیاهان را که می‌خواهید در ظروف پلاستیکی و معمولی نگه دارید. ظروف تزیینی بهترین گزینه برای کاشت فضای سبز در حیاط ویلا هستند.

۱- محیط کاشت گیاه

اولین نکته کلیدی در طراحی یک باغ گل فضای سبز برای یک حیاط ویلایی است که به محیط کشت توجه کند. شما می‌توانید بهترین گیاهان را انتخاب کنید وقتی که می‌دانید حیاط شما بیشتر در معرض نور و نور خورشید یا سایه قرار دارد. همه گیاهان به خورشید یا شرایط سایه یکسانی نیاز دارند، اما برخی در نور خورشید و برخی از آن‌ها در سایه رشد خواهند کرد. گل‌ها همچنین به آبیاری نیاز دارند. برای برخی از گیاهان، محل ظروف را در یک منطقه آفتابی و یا سایه‌دار پیشنهاد کنید.

2 .گیاهان و گیاهان پر شاخ و برگ

برای کاشت سبزی در حیاط ویلا، شما می‌توانید هر دو گل رنگی و تزئینی و گیاهان سبز و برگ سبز را انتخاب کنید. همه این‌ها به‌سلیقه و سلیقه شما بستگی دارد. کاشت گیاهانی که در بهار شکوفه می‌دهند زیبا است و در مقابل، بوته‌ها و بوته‌های سبز جذابیت خود را دارند.هر گیاهی که انتخاب کنید، چه سالانه و چه جاودانه، آن را در انواع رنگ‌ها و بافت‌های مختلف امتحان کنید تا زیبایی حیاط خانه را دو برابر کنید. اگرچه بسیاری از گیاهان برای محوطه‌سازی خوب هستند، چون رشد یک گیاه در یک محیط بستگی به گیاهان دیگر دارد، بهتر است که انتخاب خود را از یک محوطه انبار به سه نوع گیاه محدود کنید.

۳. تنوع در انتخاب گیاهان

ایده‌هایی که برای کاشت سبزی در حیاط ویلا ایجاد می‌شوند، وقتی که شما گیاهان مختلف و نامتناسب را انتخاب می‌کنید جذاب‌تر می‌شود. گیاهانی که ارتفاع و شکل یکسانی دارند را انتخاب نکنید و یا همان بافت را داشته‌باشید. گیاهی را انتخاب کنید که بلند و عمودی باشد؛ یکی دیگر از ارتفاع متوسط و تپه‌ای است، و دیگری کوتاه و پراکنده. این آرایش علاوه بر ایجاد کنتراست زیبایی، مانع از رقابت برای دسترسی به نور و خاک مورد نیاز برای رشد گیاهان می‌شود.

۴. تنوع در رنگ‌های گیاهی

ترکیب هماهنگ رنگ‌ها یک ایده ذهنی خلاق است. با نقاشی یک فضای سبز، شما عملاً پالت رنگ را به حیاط خانه می‌برید و آن را به دل‌خواه خود نقاشی می‌کنید. برای مثال، صورتی، آبی و بنفش تقریباً همیشه سازگار هستند. گرم کردن زرد و نارنجی با قرمز، که بنفش یا قهوه‌ای هستند، خوب به‌نظر می‌رسند. سفید و نقره‌ای همه‌چیز را تطبیق می‌دهد. زمانی که گل‌ها و گیاهان را انتخاب می‌کنید باید به این ترکیب رنگ توجه کنید. بدون شک، شما حیاط را جذاب‌تر خواهید ساخت.

هنگامی که بهترین باغ گل را داشته‌باشید، باید از گیاهان مراقبت کنید. در این رابطه، به نکات زیر توجه کنید:

برای گیاهان شما باید از خاک گلدان یا خاک باغ برای حفظ آب بیشتر استفاده کنید. کودهای لازم را به این گیاه در زمان خود بمالید. زمانی که قابلمه را با مخلوطی از خاک و کود پر کنید، جای مناسبی برای نفوذ آب باقی بگذارید؛ یک اینچ بین سطح خاک و لبه آب کافی است.اگر گلدان روی دیوار یا حصار قرار داده شود، گیاهان بلند را در عقب قرار دهید تا نور و هوا را برای گیاهان کوتاه‌تر مسدود کند.اگر ظاهر خاک را در گلدان دوست ندارید، خارج از خاک اطراف گیاه با سنگریزه، پوست خرد شده، سنگریزه‌های رنگارنگ استفاده کنید.

به یاد داشته‌باشید که گیاهان یک ساله به آب بیشتری نسبت به دیگر گل‌ها نیاز دارند. خاک در گلدان بسیار سریع‌تر خشک می‌شود؛ دلیل آن تنها کاهش حجم خاک و عایق‌بندی کم‌تر است که باعث می‌شود خاک افزایش یابد و رطوبت تبخیر شود. استفاده از یک آب‌پاش، آب را مستقیماًً به گل‌ها به‌کار ببرید و از خیس شدن بیش از حد جلوگیری کنید.مواد غذایی را همراه با آب دادن مناسب با قابلمه تامین کنید. گیاهانی که مقدار کمی کود شیمیایی دریافت می‌کنند بهترین عملکرد را دارند که بستگی به نوع گیاه دارد و به اندازه کافی کود شیمیایی به آن می‌دهد. این پیش‌نیاز محوطه‌سازی است.

نتیجه‌گیری

گل‌کاری در فضای سبز ویلا با چند راه‌حل ساده ممکن است. گلدان‌ها را در نزدیکی ساختمان ویلا، نزدیک در ورودی، در مکان‌هایی قرار دهید که فرصت توقف و لذت‌بردن از گیاهان کوچک وجود دارد. در همه‌جا ظروف بزرگ دیده می‌شود. پس از کاشت، لازم است مراحل تعمیر و نگهداری برای هر بوته انجام شود تا گیاهان تازه و شاداب بمانند. شما حتی می‌توانید برای محوطه‌سازی استفاده کنید. بستگی به‌سلیقه شما دارد. گل‌ها، بوته‌ها و گل‌های رنگارنگ هرکدام زیبایی خود را دارند. با استفاده از سنگریزه می‌توانید سطح اطراف حیاط و گل‌ها را زیباتر کنید.

شرکت انبوه‌سازان آرش به مدیریت و سرمایه‌گذاری امین و آرش تقی پور دهکاء بیش از ۱۵ سال است که در حوزه ساخت‌وساز شهرک‌های ویلایی در حوزه منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت است. مرکز اصلی شرکت ساختمانی انبوه‌سازان آرش منطقه آزاد انزلی در زیباکنار بعد از صدا و سیما شهرک آرش ۲ میباشد. اگر شما هم قصد ساخت‌وساز یا خرید ویلا در شمال کشور را دارید شرکت انبوه‌سازان آرش انتخاب مناسبی برای شما است.

 

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×