گیلان، زیباکنار
0133416

یافتن تیم دکوراسیون مدرن برای ویلا در شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-12-05
دکوراسیون مدرن برای ویلای خود

یافتن یک تیم دکوراسیون مدرن برای ویلا لازم و ضروری است. زیرا طراحی داخلی ویلا برای ایجاد ویژگی‌­هایی که از آن انتظار داریم، نیاز به تجربه و دانش کافی درباره دیزاین و نیازهای اساسی انسانی دارد.

ویلاها قرار است آرامش‌­بخش­‌ترین فضاهای داخلی برای ما باشند. ما برای به‌دست‌آوردن آرامش و تجدید قوا به مسافرت و تفریح می­‌رویم و ویلا جایی است که قرار است به‌طور حقیقی این کارکرد را برای ما فراهم کنند.

سبک مدرن برای طراحی داخلی ویلا هم زیبا و چشم‌نواز است و هم به‌خوبی نیازها و کاربردهای یک فضای داخلی آرامش‌بخش را تامین خواهد کرد. طراحی داخلی ویلا به سبک مدرن مزایای زیادی دارد.

یک تیم دکوراسیون مدرن برای ویلا می­‌توانند این مزایا را برای راحتی هر چه بیشتر ساکنان ویلا، فراهم نمایند.

طراحی داخلی اصولی توسط تیم دکوراسیون مدرن برای ویلا

طراحی داخلی، علم طراحی و خلق فضاهایی است که علاوه بر زیبایی و راحتی، کارآمد نیز باشند و نیازهای خانواده و افرادی که در آن مکان زندگی می­‌کنند را فراهم نماید.

حس راحتی و آرامش قسمتی مهم و اساسی از زندگی روزمره ما را تشکیل می‌­دهد و بر نحوه زندگی، کار، بازی و حتی احوال و چگونگی برخورد ما با دیگران تأثیر می‌­گذارد. ویلا، به‌عنوان یک بنای معماری، بزرگ­‌تر و جادارتر از یک فضای مسکونی عمومی است.

بنابراین طراحی داخلی این بنا باید با طرح‌­های ویژه همین نوع بناها دنبال شود. پیش از این اعتقاد بر این بود که زندگی در ویلا به معنای کنارگذاشتن تمام راحتی­‌های دنیای مدرن است.

اما این امر با بازتعریف ویلاهایی با طراحی جدید، که علاوه بر ارائه تمام مزایای یک ویلا سنتی دارای امکانات لوکس نیز هستند، تغییر یافت.

ما بیشتر عمرمان را در فضاهای داخلی یعنی در خانه، محل کار و یا ویلاها می­‌گذرانیم. این فضاها بدون اینکه ما بدانیم روی سبک زندگی و روحیات ما تأثیر می­‌گذارند.

یک دکوراسیون شلوغ و بی‌توجه به نیازهای کسانی که در آن زندگی می‌­کنند، می‌­تواند باعث آشفتگی ذهنی افراد شود. برعکس، فضایی که با توجه به خواست و نیازها و مطابق با استانداردهای طراحی داخلی، دکور شده باشد، آرامش را برای صاحبانش فراهم می‌آورد.

طراحان با استفاده از مهارت و دانش فنی خود، فضاهایی را به‌وجود می­‌آورند که نیازهای ما را پیش‌بینی کرده و حس زیبایی‌شناسی ما را مجذوب خود می‌کنند.

ویژگی‌­های سبک مدرن

برای طراحی فضاهای داخلی سبک­‌های گوناکونی وجود دارد.سبک کلاسیک و مدرن از اصلی‌­ترین سبک‌­های استفاده‌شده برای این فضاها در ایران است.

سبک مدرن به‌ دلیل مینیمال‌بودن و تاکید بیشتر بر کاربردی‌بودن اجزا و عناصر، و تاکید بر اصول زیبایی‌شناسی، در سال­‌های گذشته در طراحی داخلی فضاها و به خصوص فضاهای ویلایی بسیار موردتوجه قرار گرفته است.

در سبک طراحی داخلی مدرن از خطوط صاف به‌صورت افقی و عمودی و طرح­‌های ساده با کم‌ترین جزئیات برای طراحی داخلی استفاده می‌­شود. استفاده از رنگ‌­ها و اشکال هندسی منظم در این سبک از دکوراسیون محدودیتی ندارد.

پنجره­‌های شیشه‌­ای سرتاسری نیز یکی از عناصر سبک مدرن طراحی داخلی فضاهاست. به‌طور کلی می‌­توان گفت سادگی و در دسترس‌بودن و کاربردی‌بودن امکانات از اصلی‌­ترین ویژگی‌­های این سبک دکوراسیون محسوب می­‌شود.

عناصر مهمی که توسط تیم دکوراسیون مدرن برای ویلادرنظرگرفته می‌­شوند، عبارتند از:

1.نور فضا

یکی از اصلی‌­ترین عناصر طراحی داخلی ویلاها، نور است. نور هر فضای داخلی، چه به‌صورت طبیعی چه به‌صورت مصنوعی، با استفاده از انواع لامپ و چراغ تامین می‌­شود.

با توجه به ماهیت ویلا که مکانی برای نزدیکی بیشتر به‌ طبیعت است، پرداختن به نور، به‌عنوان نماینده­‌ای از این طبیعت حیاتی است. میزان استفاده از نور طبیعی خورشید به فضای ویلا یک معیار کیفی برای طراحی داخلی این نوع از فضاها است.

2. رنگ­ در فضای ویلا

رنگ به فضا و عناصری که در یک فضا وجود دارند، معنا می­‌بخشد. رنگ خاصیت بصری هر شی و فرمی است که به‌ چشم انسان می‌­آید. رنگ­‌ها می­‌توانند روی عمق و بافت و حسی که ما به یک فرم داریم تأثیر اساسی بگذارند.

طراحان فضای داخلی و تیم دکوراسیون مدرن برای ویلا می­‌توانند با انتخاب رنگ، به فرم‌­ها و هر چیز موجود در فضای داخلی ویلا معنا ببخشند و این معنا روی روحیات ساکنان تأثیری اساسی دارد.

3.تعریف فضاهای باز، بسته و نیمه‌باز

بیشتر خانه‌­ها به خصوص خانه‌­های بسته آپارتمانی امروزی، به فضاهای باز و نیمه‌باز دسترسی ندارند. یک تیم دکوراسیون مدرن برای ویلا، باید به‌خوبی دسترسی به فضاهای باز و نیمه‌باز مانند تراس و ایوان را با یکدیگر برقرار کرده و تجربه زندگی در طبیعت را تجسم نماید.

استفاده از پنجره‌­های قدی تمام شیشه­‌ای در ایجاد حس نزدیکی بیشتر به‌ طبیعت موثر است.

نکات مهم در طراحی داخلی ویلا

فضا و تجربه‌­ای که از سکونت در یک خانه و یک ویلا برای ما ایجاد می­‌شود، متفاوت است. در طراحی فضای داخلی یک ویلا باید نکات زیر مورد توجه قرار گیرد:

  • هدف از سکونت در ویلا ایجاد آرامش است. همه تلاش طراح باید بازگرداندن این آرامش با ایجاد فضاهای خصوصی و عمومی در یک ویلا باشد.
  • ارتباط بهینه فضای بیرونی و داخلی ویلا برای استفاده حداکثری از زیبایی­‌های طبیعی. ورود چشم‌­اندازهای طبیعی به داخل ضمن ایجاد زیبایی، به ایجاد محیطی آرامش‌بخش با حداقل دخالت معماری داخلی کمک می­کند.
  • یکی از مهم‌ترین جنبه‌های هر طراحی داخلی چیدمان آن است. چیدمان عناصر نه‌تنها ترکیب‌بندی یک فضا را تعیین می‌کند، بلکه گردش و قرارگیری همه عناصر دکوراسیون را نیز تعیین می­‌کند. یک چیدمان خوب می­‌تواند تعادل بین مبلمان و کارایی فضایی طراحی داخلی ویلا را به‌ وجود آورد.
  • جلوه فضای ویلا باید بزرگ و دلباز باشد. برای این منظور استفاده از رنگ­‌های روشن و عناصر مینیمال و نور طبیعی و پنجره‌­های شیشه‌­ای سرتاسری در بزرگ‌نمایی فضا موثر است.
  • استفاده از المان­‌های طراحی مدرن برای خلق فضایی به روز و لوکس
  • استفاده از ذهنیت و سلیقه کارفرما برای رسیدن به بهترین نتیجه

اقامت در یک ویلا می‌­تواند با فراهم‌کردن همزمان زیبایی­‌های عناصر طبیعی و برآورده‌کردن نیازهای انسان در فضای داخلی، تجربه یک سفر و اقامت دلچسب همراه آن را به تجربه‌­ای سرشار از آرامش تبدیل کرده و خاطرات آن را برای همیشه در ذهن‌ ماندگار نماید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×