گیلان، زیباکنار
0133416

ارزش‌آفرینی در سرمایه با خرید ویلا در منطقه انزلی

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-02-14
خرید ویلا در انزلی

خرید ویلا در منطقه انزلی تصمیم‌گیری درستی است که اگر این کار را شرکت انبوه‌سازان آرش بسپارید در سرمایه خود ارزش‌آفرینی کرده‌اید.

اگر از هیاهوی شهر خسته شده‌اید و می‌خواهید برای زمانی که مسافرت می‌روید آرامش کافی داشته باشد حتماً در مورد منطقه بندر انزلی فکر کنید.. خرید ویلا در بندر انزلی، علاوه بر این این که می‌تواند مزایای تفریحی برای شما داشته باشد، می‌تواند در دازر مدت موجب سود اقتصادی نیز برای شما شود.

در این مقاله، شرکت انبوه‌سازان آرش با توجه به تجربه و سابقه‌ای که در این زمینه دارد مطالبی را به شما ارائه می‌دهد تا بتوانید در مورد خرید ویلا در این منطقه تصمیم‌گیری درستی داشته‌باشید. به‌همین منظور این منطقه را از چند منظور مورد بررسی قرار می دهیم.

آب‌وهوای بندر انزلی

بندر انزلی یکی از پر بارش ترین شهرهای شمالی درنظرگرفته می‌شود و دمای آن در حالت کلی چیزی بین 3.5 الی 38 درجه سانتی‌گراد متغیر است. بر اساس بررسی هایی که انجام‌شده است متوسط میزان بارندگی در این شهر چیزی حدود 1200 میلیمتر است که ماه‌هایی که بیشترین بارش را دارند مانند شهریور و مهر، میزان بارندگی به 440 میلی‌متر می‌رسد.  آب‌وهوای این شهر معتدل و مرطوب است و ماه‌های خرداد و تیر بیشترین میزان آفتاب به این شهر تابیده می‌شود. بنابراین اگر از آب‌وهوای خشک و آلوده شهرهای مرکزی خسته شده‌اید شاید بد نباشید برای مدتی به این شهر نقل مکان کرده و از یک زندگی سبز و سالم بهره‌مند شوید.

موقعیت جغرافیایی بندر انزلی

بندر انزلی، در منطقه‌ای جلگهای و در ساحل دریای خزر قرار دارد. از نظر چهار جهت جغرافیایی، از سمت شمال به دریای خزر، از جنوب به شهرستان صومعه‌سرا، از شرق به رشت و از غرب یه شهرستان رضوان شهر راه دارد. فاصله این بند تا رشت، مرکز استان گیلان چیزی نزدیک به 40 کیلومتر است.

تاریخچه نام گذاری بندر انزلی

در مورد علت نام گذاری بندر انزلی نظرها و داستان‌های مختلفی وجود دارد. مختلفی وجود دارد. عده‌ای معتقدند زمانی که این شهر توسط قوم عرب فتح شد، از فعل انزل که معنای آن فرود بیا است، استفاده کردند و اسم شهر را انزل نامیدند. عده‌ای دیگر معتقد هستند، انزل کلمهای است که از کلمهای روسی به معنای بمان مشتق شده است. داستان جالبی که در مورد این نام گذاری وجود دارد این است که تأسیس کنندگان این شهر، 2 برادر به‌نام انزل خان و غازان خان بوده‌اند که بنای این شهر را با هم گذاشته‌اند.

در نهایت البته بیشتر افراد معتقد هستند که انزلی به معنای لنگرگاه است که بیشتر از نظرات قبلی منطقی به‌نظر می‌آید. البته لازم به ذکر است که این بندر برای مدتی که خاندان پهلوی حکومت را در دست داشتند تغییر نام داده بود و به اسم بندر پهلوی شناخته می‌شد که البته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به‌نام قبلی خود یعنی بندر انزلی بازگشت.

تاریخچه بندر انزلی

یکی از نام‌هایی که از سالیان دور به این بندر نسبت داده‌اند، دروازه ایران و اروپا است. چرا که موقعیت جغرافیایی این بندر موجب شد که انگلیسی ها و روسی ها توجه ویژه‌ای به آن داشته‌باشند و بسیاری از حکومت ها این بندر را برای مقاصد اقتصادی و ارتباط با سایر کشورها در نظر بگیرند. بنابراین این شهر زودتر از سایر شهرهای ایران با فناوری های دنیای غرب آشنا شد. به‌عنوان مثال :

  • روشنائی برق قبل از سال ۱۲۷۹ خورشیدی بعنوان اولین شهر در ایران که دارای روشنایی گردید.
  • گمرک بندر انزلی، دارای پیشینه‌ای بیش از ۳۰۰ سال است.
  • اداره شیلات بندر انزلی، بیش از ۱۵۰ سال پیشینه دارد.
  • تأسیس اولین بلدیه در سال 1276 که اکنون به اسم شهرداری شناخته می‌شود.
  • ایجاد آموزش و پرورش در سال 1271
  • ایجاد چاپخانه قبل از سال ۱۲۸۶ خورشیدی.
  • بهداری قبل از سال ۱۲۷۶ خورشیدی که بوسیله بلدیه اداره می‌شد.
  • ایجاد جمعیت هلال احمر در ۱۳۰۴ خورشیدی.
  • ایجاد نظمیه (شهربانی) قبل از سال ۱۲۸۶ خورشیدی.
  • احداث راه‌آهن حدود سال ۱۲۶۹ خورشیدی در یکی از روستاهای انزلی
  • اولینپل متحرک ایران ۱۳۱۴
  • ایجاد سردخانه برای نخستین بار در انزلی
  • اولین خطوط هوایی در بندر انزلی به‌وجود آمد در زمین معروف به زمین طیاره. اولین پرواز در ایران از بندر انزلی بهتهران و سپس به اصفهان صورت گرفت
  • اتومبیل برای اولین بار در انزلی مشاهده شده‌است
  • اولین کارخانه سوسیس سازی ۱۳۱۷ شمسی
  • اولین کارخانه چوب بری و لیمونادسازی، تصفیه خانه نفت، برنجکوبی در این شهر راه‌اندازی شد.
  • اولین سالن نمایش تئاتر و اولین استودیو فیلم‌سازی به همت ابراهیم مرادی اولین کارگردان سینمای بلند ایران

تمام این موارد باعث‌شده است که رد طول دوران حکومت ها وجه ویژه‌ای به این شهر داشته‌باشند و در نتیجه بتوان انتظار داشت هر روز دارای رشد اقتصادی بیشتری داشته باشد. به‌طوری که هم‌اکنون به‌عنوان سومین بندر ایران شناخته می‌شود و یکی از قطب‌های اقتصادی ایران شناخته می‌شود.

ارزش آفرینی در سرمایه

خرید ویلا در انزلی

در نهایت اگر بخواهیم با توجه به مطالب بیان شده نتیجه‌گیری انجام دهیم، می‌توانیم بگوییم خرید ویلا در بندر انزلی از چند وجه می‌تواند مناسب باشد. اگر شما به زندگی شهری و امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد عادت کرده‌اید، این شهر گزینه مناسبی است چرا که از لحاظ تکنولوژی و فناوری از زمان‌های دور پیشرفت های زیادی داشته است. همچنین اگر می‌خواهید برای مدتی در یک فضای سالم زندگی‌کردن را تجربه کنید، باز هم این شهر گزینه مناسبی است هم از لحاظ جغرافیایی و هم از نظر آب‌وهوایی شرایط ایده‌آلی را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین با توجه به پیشرفتی که داشته و خواهد داشت، شما می‌توانید از مزایای سرمایه‌گذاری در این منطقه نیز استفاده نمایید.

شرکت انبوه‌سازان آرش به مدیریت و سرمایه‌گذاری امین و آرش تقی پور دهکاء بیش از ۱۳ سال است که در حوزه ساخت‌وساز شهرک‌های ویلایی آرش در حوزه منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت است. بنابراین اگر برای خرید ویلا در بند انزلی سوالی دارید می‌توانید با متخصصان ما در این زمینه در ارتباط باشید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×