گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی استان گیلان نگین گردشگری ایران

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-01-28
استان گیلان

استان گیلان نگین گردشگری ایران از جمله استانی های شمالی کشور محسوب می‌شود که دارای آب‌وهوای معتدل و مرطوب است. مرکز گیلان شهر رشت است. گیلان به‌دلیل وجود ذخایر غنی آب و خاک حاصلخیر وجود دریا و جنگل، آبشار و دریاچه و … عنوان نگین گردشگری ایران را یدک می‌کشد شهری زیبا با جاذبه‌های گردشگری فراوان. معمولاً گیلان را با دریا و جنگل می‌شناسند. خرید ارزان زمین در گیلان و همچنین خرید زمین ارزان گیلان به شما این امکان را می‌دهد تا در نگین گردشگری شهر ایران صاحب زمین شوید و یک سرمایه‌گذاری در این رابطه انجام دهید. فروش ارزان زمین در گیلان طی سال‌های گذشته در این استان وجود داشته است.

گیلان از سمت شمال به دریای خزر از سمت غرب به استان اردبیل از سمت جنوب به استان زنجان و قزوین و از شرق نیز به استان مازندران محدود می‌شود. بی‌شک گیلان نگین گردشگری ایران است که هر ساله گردشگران زیادی را به‌خود جذب می‌کند. با شرکت انبوه‌سازان آرش سازنده شهرک‌های ویلایی آرش، معتبرترین شرکت در زمینه ساخت ویلا در زیباکنار، ویلا شمال و ویلا گیلان، ویلا انزلی همراه شوید.

اقوام و گویش مردم گیلان گیلان نگین گردشگری ایران

در گیلان از گذشته تا به امروز اقوام مختلفی در این استان زندگی می‌کردند. امروزه به‌دلیل مطرح شدن دهکده جهانی دیگه مسئله قومیت زیاد مطرح نبوده است. اقوامی که در گیلان وجود دارند عبارتند از: گیل، دیلم، کادوسها، مادها، کاسها یا کاسپسن ( نام دریای خزر به انگلیسی دریا کاسپین است  نام این قوم از دریا خزر گرفته‌شده است، دوربیک ها، تالش، ترک، لر و .. است. فروش زمین ارزان گیلان به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی صاحب ویلاش شوید.

گویش مردم گیلان نیز بیشتر گیلکی است و گویش هایی همچون زبان تالشی و هرزندی  و گورانی و مازندرانی، تاتی و سمنانی نیز در این استان وجود دارد که مردم با ان صحبت می‌کنند. خرید زمین ارزان گیلان و خرید ارزان زمین گیلان به شما کمک می‌کند تا در نگین گردشگری شهر ایران سرمایه‌گذاری کنید.

نگاهی گذرا به تاریخ استان گیلان نگین گردشگری ایران

گیلان در گذشته مرکز اقوام مختلفی من‌جمله گیل و دیلم بود. این استان در گذشته به وارنا معروف بود و یونانیان این سرزمین را کادوسیان می‌نامیدند. گفته می‌شود گیل ها در دوره حکومت مادها مستقل بودند و کورش هخامنشی با کمک گیل ها توانست دولت قدرتمند ماد را منقرض کند. در دوران قاجاریه گیلان به‌عنوان دروازه اروپا شهرت یافت. در نهضت مشروطه گیلان نقشی مهمی را برعهده داشت. استان گیلان بزرگمردان زیادی را در خود جای داده است. شهر شعرا و مشاهیر، وجود مبارزان سرسختی همچون میرزا کوچک‌خان جنگلی و .. که نشان از عدم ظلم‌پذیری مردمان این منطقه است. گیلانیان در زمان انقلاب اسلامی ایران و به ثمر رساندن پیروزی انقلاب نیز نقش پررنگی داشته‌اند.

طبق برآوردهای و باستان‌شناسی های انجام‌شده تاریخ گیلان به‌دوره پیش از آخرین یخبندان بین 50 تا 150 هزار سال پیش می‌رسد که این نشان‌دهنده تاریخ غنی و پرا فراز نشیب استان گیلان است. فروش زمین ارزان گیلان در استان گیلان وجود دارد که شما می توایند به‌راحتی از طریق شرکت آرش درخواست زمین کنید.

مساحت استان گیلان :

گیلان دارای مساحتی بالغ بر 14043 کیلومتر مربع است. استان گیلان همچنین از 16 شهرستان تشکیل شده است که عبارتند از:آستارا، آستانه آشرفیه، بندر انزلی، تالش، سیاهکل، املش، ماسال، رضوانشهر، رشت، لنگرود، فومن، صومعه‌سرا، لاهیجان، رودبار، رودسر، شفت است. استان گیلان به‌دلیل چشم‌اندازهای طبیعی که در خود جای داده است، عنوان نگین گردشگری ایران را از آن خود کرده است، چرا که همچو نگینی بر پهنه این گسترده خاکی می‌درخشد. با خرید زمین ارزان گیلان و خرید ارزان زمین گیلان صاحب زمین شوید.

غذاهای محلی مورد علاقه:

گیلان از جمله استان‌هایی که دارای بیشترین تنوع غذایی است که عبارتند از:مرغ فسنجان، میرزا قاسمی، مرغ لاکو، ترشی تره و ترشی شامی، نازخاتون، موتن جان، ماهی شور، ماهی دودی، بورانی، کال کباب، اشپل، خالو آبه و … اگر به استان گیلان سفر کردید حتماً غذاهای محلی را نیز مزه مزه کنید .با خرید زمین ارزان گیلان و همچنین خرید ارزان زمین گیلان می‌توانید در منطقه خوش و آب هوا با غذاهای خوشمزه صاحب زمین شوید و فرش ارزان زمین گیلان به‌دلیل موقعیت خاص منطقه موجود است.

آداب رسوم خاص مردم گیلان:

1.نوروز خوانی:نورزو خوانی از مراسمات آخر سال استان گیلان است. که در آن ورود بهار را جشن می‌گیرند.

  1. مراسم مربوط به عروس گوله:یکی از مراسمات سال نو است که به‌صورت نمایشنامه خوانی اجرا می‌شود که سه نفر آن را اجرا می‌کنند و نقش های آن عبارتند از: غول، پیربانو، ناز بانو .

3.کشتی گیله مردی4.لافبند بازی5. عزاداری ماه محرم،6. شب چله7.گل گل چهارشنبه و مراسم سیزده سال است که در مبحث جداگانهای به هرکدام از این مراسمات خواهیم پرداخت.خرید ارزان زمین در گیلان و همچنین خرید زمین ارزان گیلان به شما کمک می‌کند تا در منطقه جغرافیای خاص با آداب و رسوم خاص صاحب زمین شوید. فروش زمین ارزان گیلان در این استان نیز وجود دارد که شما می‌توانید خریداری کنید.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×