گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی انواع سبک ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-01-09
ویلا

وقتی موضوع خرید ویلا و سرمایه‌گذاری در این رابطه در میان باشد اغلب به‌سراغ سایت‌های فروش ویلا و یا شرکت‌های ساخت ویلا می‌روند و تنها اطلاعاتی که در این سایت‌ها به آن‌ها ارائه می‌شود تعداد اتاق، ویو و یا دسترسی ویلا و … است و کمتر در مورد انواع سبک ساخت ویلا اطلاعاتی ارائه می‌شود.

این در حالی است که انواع سبک ویلا از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که معمولاً متناسب با سبک ویلا نما داخلی و خارجی ویلا طراحی می‌شود و این موضوع در درازمدت تأثیر روانی زیادی بر مالک ویلا خواهد داشت. با شرکت انبوه‌سازان آرش سازنده شهرک‌های ویلایی آرش، معتبرترین شرکت در زمینه ساخت ویلا در زیباکنار، ویلا شمال و ویلا گیلان، ویلا انزلی همراه شوید.

انواع سبک ویلا در شمال ایران

سبک ویلاها متفاوت هستند. این به‌سلیقه افراد مربوط می‌شود که کدام نوع از ویلا را با چه سبکی بپسندد. طراحی ویلا متناسب با سبک ویلا انجام می‌شود و این موضوع تنوع کار را محدود نمی‌کند. اما وقتی از سبک ویلا سخن به میان می‌آید منظور ما کیفیت ساخت و یا مصالح به‌کار رفته شده در ساخت ویلا نیست.

به‌عنوان مثال برخی از افراد دوست دارند ویلاهای مدرن را داشته‌باشند و برخی دوست دارند در ویلاهای سنتی تر زندگی کنند، برخی نماهای ایرانی را دوست دارند و برخی نماهای اروپایی را که این موضوع به سبک ساخت ویلا کاملاً ارتباط دارد.

در زیر به شایع ترین انواع ساخت ویلا در شمال ایران اشاره خاهیم کرد و هرکدام را به‌صورت مختصر توضیح خواهیم داد.

ویلاهای سنتی

بسیاری از ایرانی‌ها هنوز از عاشقان ویلای سنتی در ایران هستند. از عمده ویژگی‌های ویلاهای سنتی شمال ایران تعبیه شومینه برای گرمایش و یا حداقل نمای شومینه در ویلا است، رد نمای بیرونی ویلا هم حالت گچبری دیده می‌شود و یا از نماهای آجری استفاده می‌شود. پنجره‌ها کرکره ای  و سنگ مرمر برای نمای دیوار‌ها استفاده می‌شود.

البته به‌دلیل منسوخ شدن استفاده از آجر و گچ در نما اغلب از نماهایی که این شکل و روحیات را توصیف می‌کند این روز ها برای ساخت ویلا استفاده می‌شود. ویلاهای سنتی این روزها با مصالح عایق‌بندی مناسب ساخته می‌شوند. اغلب ویلاهای سنتی نمای رو به جنگل و طبیعت جنگلی دارند  و به‌صورت سواره و پیاده ساخته می‌شوند.

ویلاهای سبک لاکچری

ویلاهایی که فوق‌العاده مدرن و پیشرفته و سفارشی ساخخته می‌شوند و همه امکانات مورد نیاز را دارند. از استخر و درب‌های شیشه‌ای گرفته تا بهترین زمین و دید دریاو یا کوهستانی و یا جنگلی.

معمولاً طراحی این نوع ویلاها منحصربه‌فرد است و نمونه آن وجود ندارد. معمولاً ولاهای لاکچری سفارشی ساخته می‌شوند. طراحان خصوصی و یا حرفه‌ای به ارائه کارشناسی ترین طرح‌ها بهترین ویلا را در بهترین زمین می سازند و این باعث می‌شود قیمت فوق العااده بالایی داشته‌باشند.

ویلاهای سبک مدیترانه‌ای

ویلاهای سبک مدیترانه‌ای از نوع ویلاهای کلاسیک و رویایی هستند. ویلاهایی که نمایی رو به دریا دارند  و اغلب با طراحی سفید همراه هستند .این خانه‌ها عمدتاًبه‌شکل بیضی مانند ساخته می‌شوند که سقف های مدل چوبی دارند. معمولاً در نمای آنها از طراحی خاصی استفاده نمی‌شود و کاملاً ساده هستند.

در حیات و یا محوطه‌این ویلاها از انواع گل استفاده می‌شود و سبکی تا حدودی ییلاقی دارند. طراحی داخلی این سبک از ویلا هم می‌تواند خیلی مدرن باشد و هم اینکه به‌صورت سنتی انجام شود. اغلب این سبک ویلا برای افرادی که خیلی به دنبا زرق و برق و طراحی‌های خاصی نیستند توصیه می‌شود و ساختاری بین‌المللی دارد.  در ساخت بیشتر این نوع ویلاها یک استخر در محوطه ویلا تعبیه می‌شود.

خانه‌های سبک ییلاقی

افرادی که زیاد علاقه به پله و بالا رفتن ندارند این نوع سبک ویلا را خیلی می‌پسندند. البته ویلاهای ییلاقی می‌توانند با سبک‌های دیگر مانند مدیترانه‌ای و سنتی هم ترکیب شده و ساخته شوند  و ظاهری مدرن تر و زیباتر داشته‌باشند. یکی از ویژگی‌های خانه‌های ییلاقی این است که سقف تخت تری دارند.

یعنی شیب سقف آنها کمتر است و همین باعث می‌شود تا با استفاده از یک نردبان در داخل این ویلاها بتوان به تراس هایی که در بالا تعبیه شده رفت و یک نوشیدنی و یا غذای عالی را با نماهای رو به دشت و جنگل تجربه کرد.  اغبرویلاهای ییلاقی دارای یک تراس رو به‌طبیعت هستند که شاید در کمتر نوع ویالاهای دیگر بتوان دید.

معمولاً ویلاهای ییلاقی در میان یک باغ ساخته می‌شوند  و در مناطق آرام و دور از جمعیت هستند. شرایط نگهداری و تمیز کردن این ویلاها بسیار ساده است زیرا پیچیدگی زیادی در ساخت آنها وجود ندارد. حتی برخی از این نوع ویلاها تنها یک اتاق دارند هرچند در سبک جدیدتر آن‌ها این تعداد اتاق افازیش داده شده است. ویلاهای ییلاقی  مناسب افرادی است که به سکوت و در دل طبیعت بودن بیشتر علاقه‌مند هستند تا داشتن دسترسی و نماهای فوق‌العاده و مدرن.

ویلاهای سبک شهری

ویلاهای سبک شهری در واقع ساختار ویلایی خود را دارند ولی به‌دلیل اینمه از اطراف آزاد نیستند و به ویلاهای دیگر پیوند خورده و یا دیوار مشترک دارند به ویلاهای سبک شهری شهرت دارند که عمدتاًدر مناطق شهرکی و یا ویلاهای شهرکی این مدل ویلا ساخته می‌شود.  در انگلستان به این نوع ویلا، ویلای تراس گفته می‌شود.

هرچند در شمال ایران طراحی و ساخت این ویلاها را در شهرک‌های ویلایی و یا شهرک‌های ساحلی تنها می‌بینیم هدف از ساخت این نوع ویلاها داشتن شرایط استفاده بهینه از زمین و تجمع ساخت است.

در ساختت این ویلاها معمولاً تراس به‌کار نمی‌رود بر خلاف نام انگلیسی آنها و تنها یک بالکن کوچک برای استفاده ها محدود دیده می‌شود. معمولاً در هر ویلا چند اتاق تعبیه می‌شود، هزینه ساخت‌وساز و قیمت تمام‌شده پایین می‌آید  و معمولاً با دید دریا به‌خصوص در صورتی‌که طبقاتی ساخته شود، وجود دارند.

البته در برخی از مناطق دید کوهستانی و یا جنگلی هم به این ویلاها داده می‌شود. ویلاهای سبک شهری معمولاً ارزان‌قیمت تر از انواع دیگر هستند و از نمای سنگ و آپارتمانی برای آنها استفاده می‌شود و یا نماهای به‌هم پیوسته دارند.

ویلاهای سبک فوق‌العاده مدرن

اگر ساختاری فوق‌العاده مدرن دوست دارید  و کیفیت و شیک‌بودن ویلا برای شما اهمیت دارد باید به‌سمت این نوع ویلاها بروید. این نوع ویلاها به‌طور کلی دارای درب‌های شیشه‌ای مدرن و بزرگی هستند و در مرکز خود استخر و جکوزی دارند.

نماهای به‌کار رفته در این ویلاها از با کیفیت‌ترین و گران‌قیمت ترین مصالح موجود بین‌المللی است  و در کف ویلا از سرامیک ها و یا پارکت ها ضد رطوبتی استفاده شده است. این نوع ویلاها به‌صورت دوبلکس ساخته می‌شوند و به‌صورت سواره و پیاده با پله‌هایی مارپیچ و فوق‌العاده به‌هم راه دارند.

درب‌ها و اتصالات و شیرآلات و تجهیزات برقی و آویزهای این ویلاها فوق‌العاده با کیفیت و گران‌قیمت هستند و بالکن‌های مجهز به سایه‌بان و نماهای دریایی و یا جنگلی فوق‌العاده از مشخصهای اصلی این ویلاهای دوبلکس و فوق مدرن است.

ویلاهای سبک ترکیه‌ای

ویلاهای سبک ترکیه‌ای چند سالی هست در ایران مورد نظر قرار گرفته است. این ویلاها سقف های بلندی دارند و معمولاً با کاشی‌های قرمز برای نمای بیرونی آنها استفاده می‌شود و ازنوعی سقف ضیب دار قرمز رنگ طرح آجرهای شبکهای برای نمای آنها استفاده می‌شود.

این وبلاها بالکن دار و از نوع بالکن های فرفوژهای هستند. دارای گاراژ های خاص و همچنین نماهای متفاوتی هستند و معمولاً با چهار اتاق ساخته می‌شوند. این ویلاها از سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی استفاده نمی‌کنند.  این ویلاهای ترکیهای بعضاً استخر هم دارند که البته خیلی بزرگ نیستند. طراحی سبک تری دارند  و علاقه‌مندان خاص خود را می طلبند.

البته انواع سبک ویلا متنوع است که ما معمول ترین آنها را بیان کردیم. برخی افراد حتی از خود سبک جدید ارائه می‌دهند و اتفاقا ایده‌های مناسبی هم بعضاً هستند. اگر به‌دنبال خرید و سرمایه‌گذاری در ویلا باسبک خاص و یا به‌صورت سفارشی هستید بهتر است با مشاوران بزرگترین شرکت ساخت ویلاهای شمال یعنی شرکت انبوه‌سازان آرش تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×