گیلان، زیباکنار
0133416

سیستم‌ BMS در ویلاهای ساخت شرکت آرش

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1396-12-24
سیستم BMS

سیستم‌ BMS در ویلاهای ساخت شرکت آرش چگونه است؟ خوشبختانه، امروزه استفاده از سیستم مدیریت یا اتوماسیون ساختمان در حوزه هوشمند سازی کاربرد وسیعی یافته است. یکی از دلایل آن، پیشرفت ­هایی است که در دهه­ اخیر، توانسته هم کیفیّـت و تنوع خدمات را بالاتر ببرد و هم به کاهـش هزینه ­های پیاده­ سازی چنین سیستمی منجر شود.

دلیل دیگر، گسترش فرهنگ استفاده از آخرین امکانات روز دنیا در جامعه توسط افراد مختلف و در موقعیت‌های مختلف می­باشد که به‌دلیل توسعه­ ارتباطات و گسترش بسیار سریع و عمومیت یافتن آن روی داده است.

سیستم هوشمند مدیریت ساختمان یا به اختصار BMS، برای مدیریت عملکرد قسمت­های مختلف ساختمان شامل تأسیسات، انرژی و امنیت آن به‌کار گرفته می­شود. این سیستم، با قابلیت­های فراوان خود، نیاز صنعت ساختمان ­سازی دنیای کنونی است و هدف آن، ایجاد آسایش و امنیت بیشتر و کاهش هزینه­ ها به‌خصوص در مبحث انرژی و سوخت است. تمامی عملکردها در این سیستم، قابل تعریف و برنامه­ ریزی است تا به‌شکل خودکار انجام شوند و امکان تغییر با فرامین از راه دور نیز داشته‌باشند.

سیستم BMS از یک واحد کنترل مرکزی که معمولاً یک کامپیوتر دسکتاپ است، برای پردازش­ ها و ارتباط اینترنتی استفاده می­کند. نرم­ افزار گوشی مالک ویلا در ارتباط مستقیم با این کامپیوتر مرکزی است. خطوط ارتباطی داخلی بین اجزای سیستم BMS می­تواند از نوع کابلی و یا بی­ سیم باشد.

در سیستم BMS صفحات کنترلی LCD متعدّدی نیز در مکان­های مختلف ویلا برای دسترسی سریع، پیش­بینی شده­ است. سنسورها یا حسگرهای مختلف همچون: سنسور نور، دما، دود، حضور و… از اجزای تعیین ­کننده­ سیستم مدیریت ویلا هستند.

کلیدها، تایمرها، دیمرها و قسمت­های دیگر سیستم BMS نیز همگی در ارتباط با تشخیصی که سنسورها دارند، عمل می­کنند. سیستم ­مدیریت BMS، نرم­ افزار پرقدرت و مفصلی هم دارد که از پایداری قابل توجهی برخوردار می­ باشد به‌طوریکه توسط یک گوشی یا تبلیت هوشمند از هر نقطه‌ای قابل کنترل و مدیریت است.

در دیدگاه آینده ­نگر، استفاده از آخرین امکانات، نه‌تنها تجمل­ گرایی نیست بلکه نوعی سرمایه­ گذاری و صرفه­ جویی در هزینه­ های بلندمدت محسوب می­شود. همچنین ارزش برخی امکانات تا حدی است که به‌سرعت، نیاز به آنها احساس خواهد شد.

شرکت انبوه ­سازان آرش طراح و سازنده شهرک‌های ویلایی آرش با همین رویکرد و توجّه ویژه به منافع مشتریان و منافع ملی، در همه­ پروژه­ های خود از آخرین دستآوردهای حوزه­ ساختمان بهره می­گیرد.

این شرکت در حوزه­ سیستم مدیریت ویلا، انواع مختلفی از خدمات را ارائه کرده است. استفاده از سیستم­های امنیتی همچون دوربین و آیفون مداربسته و اعلام حریق، از ابتدا در ویلاهای ساخت شرکت آرش، معمول و متداول بوده است.

همه­ ویلاهای ساخت شرکت انبوه ­سازان آرش از زیرساخت ­های مناسبی همچون سیستم برق پیشرفته و اینترنت پرسرعت، برای اجرای سایر سیستم ­های هوشمند برخوردارند. پروژه ­های آتی شرکت آرش به‌ویژه در مورد ویلاها بر اساس هوشمندسازی همه عناصر و وجود سیستم یکپارچه­ی BMS هدف گذاری شده است.

مجتمع ویلایی رویایی آرش (VIP)  نمونه ­ای شاخص در میان ویلاهای هوشمند شرکت آرش می­باشد که برای بررسی در این مقاله انتخاب شده است. این مجتمع ویلایی مدرن از پایه به‌صورت کاملاً هوشمند طراحی و اجرا شده است.

سیستم ایمنی این ویلا شامل زیرسیستم­ های اعلام و اطفاء حریق، کنترل ورود و خروج، دوربین و آیفون مداربسته، اعلام نشتی آب و آب ­گرفتگی و حفاظت از برق­ گرفتگی و… می­باشد که تمامی تجهیزات سخت­ افزاری و نرم ­افزاری آن، به‌علت اهمیّت خاصّی که شرکت آرش به امکانات حفاظتی و امنیّتی قائل است، از معتبرترین برندها انتخاب شده ­اند.

سیستم سرمایشی و گرمایشی هوشمند مجتمع ویلایی رویایی آرش(VIP)، از کاربردی­ ترین امکانات مجموعه است. صاحبان ویلا از راه دور و با گوشی هوشمند خود، توانایی تنظیم دمای آب‌وهوای ویلا را خواهند داشت. کنترل صاحب ویلا بر همه ­ی ارکان سیستم سرمایشی و گرمایشی اعم از تجهیزات مرکزی موتورخانه همچون چیلر و پمپ­ ها تا تجهیزات محلی همچون فن­کوئل­ ها، کولرها و هواسازها میسّر است.

سیستم هوشمندی که در بخش تأسیسات ویلاها به‌کار می­رود، با ابتکار کارشناسان حوزه­ مدیریت انرژی (EMS) تکمیل و ارائه شده است.

وجود زیرسیستم هوشمند روشنایی و کنترل وسایل الکتریکی از دیگر امکانات مهمی است که دارای ملاحظات امنیتی نیز می­باشد. مجتمع ویلایی رویایی آرش(VIP) با تجهیز به این آپشن پرقدرت این امکان را به صاحبان محترم ویلاهای این مجموعه داده که علاوه بر تنظیم خودکار وضعیّت روشنایی داخلی و محوطه، بتوانند تنظیمات نورپردازی و وسایل هوشمـند الکتریکی همچون: یخچال­ فریزر، فر خوراک­ پزی، پرده­ ها، سایبان­ ها، قفل­ های درها و پنجره­ ها، سیستم صوتی و… را قبل از ورود به ویلا، به تنظیمات دلخواه خود تغییر دهند.

سیستم آبیاری هوشمند در مجتمع ویلایی رویایی آرش(VIP)، به نگرانی مالکین ویلاها از نظر رسیدگی به وضعیت گیاهان داخل ویلا و حتی محوطه، پایان می­دهد. با این سیستم کارآمد، آبیاری گیاهان و درختان طبق برنامه­ از پیش تعریف­ شده انجام خواهد گرفت و نیازی به حضور دائمی سرایدار یا باغبان هم نخواهد بود.

مشتریان جدید شرکت انبوه‌سازان آرش، با طیف وسیعی از امکانات و لوازم و خدمات هوشمند مواجه هستند. مشتریان قدیمی ما هم می­توانند با کارشناسان شرکت آرش جهت اجرای سیستم یکپارچه مدیریت ویلا، مکاتبه و مشاوره داشته‌باشند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×