گیلان، زیباکنار
0133416

تأثیر نوسانات قیمت دلار بر بازار خرید و فروش ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1397-06-13
تأثیر نوسانات قیمت دلار

تأثیر نوسانات قیمت دلار بر بازار خرید و فروش ویلا

به‌طور کلی مقوله خرید زمانی مورد توجه انسان قرار میگیرد که او احساس نیاز نسبت به کمبود یا نبود چیزی را در زندگی خود حس کند.
در زندگی انسان، نیاز ها انواع مختلفی دارند، یکی از مهترین آن‌ها مسکن یا مکانی برای آرامش و دوری از دغدغه‌های روزمره اوست.

با گذر زمان مدل نیاز های انسان کمی تغییرات به‌خود دید و نیاز به داشتن مسکن دوم یا “ویلا” برای دوری از شلوغی‌های زندگی شهری ,جایگاه جدیدی در زندگی انسان ایجاد کرد.

گذر زمان و تغییرات حاصل از آن باعث به‌وجود آمدن تغییرات و نوسانات اقتصادی نیز میشود که خرید و فروش مسکن و ویلا را تحث تاثییر خود قرار میدهد
در این مقاله به‌طور مختصر برسی می‌کنیم که خرید ویلا با توجه به‌شرایط نابسامان کشور و نوسانات قیمت‌ها، منطقی و قابل توجیه است یا خیر.

با توجه به وضعیت موجود تمامی بازار ها از جمله بازار مسکن با نوعی بلاتکلیفی مواجه هستند.

اما در بازار مسکن به‌دلیل اینکه سهم سرمایه‌گذاری از هزینه‌های خانوار ها عدد قابل توجهی نیست، قدرت خرید مردم نتوانسته با قیمت‌های جدید مطابقت پیدا کند. به‌همین دلیل باعث بلاتکلیفی بین خریداران و فروشندگان شده است.

نبود تعادل در نرخ ارز و سکه، از عوامل دیگری هستند که باعث میشوند خریداران و فروشندگان در خرید و فروش ملک تردید کنند.در ماه‌های گذشته قیمت ارز و سکه به‌شدت نوسان داشته و به‌هیچ‌وجه قیمت ثابتی به‌خود ندیده است.

مطمعنا این بی ثباتی دلایل اصلی کاهش آمار قرارداد های ثبت‌شده در ماه گذشته یعنی تیر ماه 97 بوده است.در نمودار بالا نیز کاملاً مشخص است که نرخ ارز و قیمت مسکن تقریباً رابطهای مستقیم دارند.

اگر شما به‌طور جدی قصد خرید ویلا دارید باید بسیاری از موارد مختلف را در نظر بگیرید. در شرایط اقتصادی بی ثبات موجود که در واقع می‌توان به‌عنوان رکود نام برد، تصمیم‌گیری بسیار سخت تر میشود زیرا حتی اگر همه جوانب را در نظر داشته باشیم باز هم خرید و فروش با ریسک بالا انجام خواهد شد.

البته قابل ذکر است که در ایران سرمایه‌گذاری روی مسکن همیشه ایمن بوده یعنی اینکه با در نظر گرفتن نوسانات قیمت امکان تحمیل ضرر به خریدار تقریباً برابر صفر خواهد بود.

نمودار بالا ( خط سبز رنگ) میزان رشد قیمت مسکن را طی چندین سال نشان میدهد,کاملاً واضح و مشخص است که بازار مسکن در تمامی شرایط پر سود بوده یا حداقل در بازه زمانی کوتاهی قیمت آن ثابت مانده و هیچگاه کاهش قیمت قابل ملاحظهای نداشته است.

البته فراموش نکنید که به‌هیچ‌وجه نباید بی گدار به آب بزنید ,بهتر است قبل از شروع هر کاری ابتدا استاندارد ها و استراتژی هایی برای خود تایین کنید تا با در نظر گرفتن آن‌ها شروع به سرمایه‌گذاری کنید.

تأثیر نوسانات قیمت دلار بر بازار خرید و فروش ویلا

همانطور که گفتیم برای خرید مسکن باید استراتژی داشته باشیم,برای تدوین استراتژی چند گام باید طی شود که به این ترتیب هستند:

1-دسته‌بندی گزینه‌های پیش رو: پس از جستجوی مواردی که امکان خرید دارند، بهترین‌ گزینه‌ها را انتخاب کنید.
2- نقاط قوت و ضعف هر گزینه را مشخص کنید.
3- تعیین کنید هرکدام از گزینه‌ها چه فرصت‌ها و چه تهدیدهایی در آینده خواهند داشت.
4-جدولی تشکیل دهید و برای قوت، ضعف، فرصت و تهدید هر گزینه نمره‌ای یادداشت کنید.
5-گزینه‌ای که در مجموع بیشترین نمره قوت و فرصت و کمترین نمره ضعف و تهدید را دارد انتخاب کنید.

پس با این شرایط بنظر میرسد همچنان می‌توان با در نظر گرفتن تمامی جنبه‌های مثبت و منفی، مشورت کردن با مشاورین املاک قابل اعتماد و تعیین استراتژی هایی که در بالا اشاره شد

به سرمایه‌گذاری در مسکن و ویلا فکر کرد و برای خرید آن اقدام نمود.

تأثیر نوسانات قیمت دلار بر بازار خرید و فروش ویلا

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×