گیلان، زیباکنار
0133416

خانه میرزا کوچک‌خان جنگلی کجاست؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-01-17
خانه میرزا کوچک خان جنگلی

خانه میرزا کوچک‌خان جنگلی

یکی از بزرگ مردان تاریخ ایران میرزا کوچک‌خان جنگلی است. میرزا کوچک‌خان جنگلی سالها با استعمار و اشغال نظامی ایران در جنگ حهانی اول با کشورهای روسیه و انگلیس گاها دولت وقت مبارزه مسلحانه کرد. جنبش میرزا کوچک‌خان جنگلی از اوت 1914 (1292 شمسی) به‌وجود آمد و رفته رفته این جنبش سراسر استان گیلان و نقاط مختلف ایران را فرا گرفت. میرزا کوچک‌خان جنگلی رهبر این جنبش اقدام به نشر نشریهای به‌نام جنگل گرفت که در حدود سی نه شماره از آن به چاپ رسید.

سرانجام این جنبش در 11 آذر 1300 خورشیدی با شهادت میرزا کوچک‌خان جنگلی به‌علت سرما در ارتفاعات خلخال به پایان راه خود رسید. هم‌اکنون خانه‌این بزرگ مرد تاریخ ایران مورد بازدید علاقه‌مندان قرار میگرد.با خرید ویلا شمال و خرید ویلای گیلان می‌توان در سرزمین میرزا کوچک‌خان جنگلی صاحب زمین و ویلا شوید. شرکت انبوه‌سازان آرش با ساخت ویلا در شهر گیلان گامی مهم در جهت خدمت به مسافران و گردشگران برداشته است

 

خانه میرزا کوچک‌خان جنگلی در یک نگاه

میرزا کوچک جنگلی در سال 1257 خورشیدی در رشت و در همین خانه به دنیا آمد. و در سال 1300 بدرود حیات گفت تا ایران یکی از مبارزان و مردان میهن دوست خود را از دست بدهد. خانه موزه میرزای جنگلی در حدود 299 متر مربع است که در دوطبقه بنا شده و در هم طبقه نیز تعدادی اتاق و ایوان و در دو طرف خانه نیز دو پلکان برای ورود و خروج به ایوان وجود دارد. طبقه پایین این موزه بیشتر نمایشگاه دائمی کتاب درباره، کتب نهضت جنگل و .. است. در طبقه بالا نیز عکس‌ها و اسنادی از دوران مبارزه نهصت جنگل نگهداری می‌شود، که تماشای آن و آشنایی با نهصت جنگل خالی از لطف نیست.

 

در بدو ورود به خانه موزه میرزا کوچک‌خان جنگلی این نوشته چشم‌ها را به‌خود خیره می‌کند که بر روی دیوار نوشته شده «من استقلال ایران را خواهانم  و بقای اعتبارات کشور را طالبم» توجه‌داشته‌باشید که این خانه موزه میرزا در سال 1381 هجری شمسی به سبک معماری بومی مورد بازسازی قرار گرفت. ایرانیان بیشماری برای پاسداشت رشادت های میرزا کوچک‌خان جنگلی را که در جهت اعتلای ایران عزیر سالها به مبارزه پرداخت را فراموش نمی‌کنند. این موزه همیشه مملو از جمعیت مشتاقی است که برای عرض ادب به نهضت جنگل از این موزه خانه دیدن می‌کنند. با خرید ویلا شمال و خرید ویلا گیلان می‌توانید در شهر مشاهیر صاحب ویلا شوید و از عواید آن استفاده کنید.

خانه موزه میرزا کوچک‌خان جنگلی

خانه میرزا کوچک‌خان جنگلی در استان گیلان و در شهر رشت، استاد سرا خیابان سهیل دبیری جنب دفتر اسناد رسمی قرار دارد. با خرید ویلای گیلان می‌توانید از خدمات ویلایی شرکت انبوه‌سازان آرش استفاده کنید. خانه میرزا کوچک‌خان جنگلی هم‌اکنون به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری استان گیلان تبدیل شده است این خانه همانند موزهای گران بهاست که باید از برای نسلهای آینده نگهداری کرد. شما می‌توانید در فصول مختلف سال از این خانه موزه بازدید کنید و یاد و خاطره مرد مقاومت و ایستادگی در برابر بیگانان را زنده نگه دارید. با خرید ویلای شمال می‌توانید از مناطق بکر، موزه ها و و سایر امکانات شهری گیلان بهره‌مند شوید.

خانه موزه استاد مقاومت میرزا کوچک‌خان جنگلی در تمام سال باز و مفتخر میزبانی از مسافران و گردشگران است. این موزه همه روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 13 و روز جمعه از ساعت 10 صبح الی 17 آماده خدمت‌رسانی است. خرید ویلا در گیلان می‌تواند یک سرمایه‌گذاری کوتاه مدت باشد. با خرید ویلا از شرکت انبوه‌سازان آرش می‌توانید از تخفیفات ویژه خرید ویلا گیلان بهره‌مند شوید.

در خانه و موزه میرزا کوچک‌خان جنگلی اشیایی وجود دارد که سردار جنگل با آن در دوران خود با آنها زندگی می‌کرد .هر از چند گاهی در خانه میرزا کوچک‌خان جنگلی همایش و یا نمایشگاهی برپا می‌شود. خانه میرزا کوچک‌خان جنگلی اکنون به خانه یکی از بزرگترین مشاهیر ایرانی بدل شده است.  با خرید ویلای گیلان و خرید ویلای شمال در شهر سردار جنگل صاحب ویلا شوید.

خرید ویلا گیلان و خرید ویلای شمال از شرکت انبوه‌سازان آرش به شما کمک کند تا ویلا متناسب با سلیقه خود را خریداری کنید و از آن لذت ببرید. ویلای‌های شرکت انبوه‌سازان آرش متناسب با طبیعت منطقه ساخته‌شده‌اند. به این دلیل به جنبش میرزا کوچک‌خان نهضت جنگل می‌گویند که بیشتر مبارزات و حلقه اولیه قیام آنان در جنگل شکل گرفته است و سالها در جنگل علیه اشغالگران مبارزه کردند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×