گیلان، زیباکنار
0133416

طراحی اتاق‌نشیمن ویلا به سبک طراحان آمریکایی

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-02-10
طراحی اتاق نشیمن ویلا

درادامه مباحث طراحی داخلی این‌بار می‌خواهیم به سبک طراحی اتاق‌نشیمن ویلا طراحان امریکایی بپردازیم که یکی از تأثیرگذارترین و شناخته‌شده‌ترین سبک‌های طراحی داخلی در صنعت ساختمان‌سازی و ویلاسازی است.

اتاق نشیمن عمومی ترین اتاق در هر ویلا و یا ساختمان است که اغلب تمامی مهمان ها به این اتاق برای پذیرایی دعوت می‌شوند. نقش این اتاق در شکوه خانه و سرگرم شدن مهمان ها بسیار مهم است  و مهم‌تر آنکه سلیقه و کلاس ویلا و یا وجهه ویلا و ساختمان شما را تماماً قرار است نشان بدهد. طراحی اتاق نشیمن در واقع منعکس کننده سبک زندگی ما خواهد بود.

در این بحث قصد داریم چند نمونه از طراحی‌های اتاق‌های نشیمن توسط طراحان آمریکایی را برای شما بازگو کنیم. اتاق‌های نشیمن با سبک طراحی امریکایی به‌دلیل آرامشی بخش بودن آنها شهرت دارند. امکانات زیادی را می‌توان در این طراحی به خدمت گرفت. آمریکایی ها علاقه‌ای به استفاده از یک سبک زمینه خاص در طراحی ندارند و آنها دوست دارند طرح‌ها را با هم ترکیب کنند و از ترکیب آنها یک تطابق منحصربه‌فرد خارج کنند. امریکایی ها دوست دارند شیوه زندگی خودشان را در طرح اتاقشان نشان دهند .

به‌نظر استفاده از این نوع سبک خیلی کار مشکلی نیست ولی در عمل استفاده از چنین طرح‌هایی مشکلات زیادی دارد. نگاهی به این طرح‌ها می‌تواند در الهام گرفتن و نمونه برداری و ترکیب آن با سبک‌های آزاد ایرانی طرح‌های خارق‌العاده را خلق کند.

طراحی اتاق نشیمن در انگلستان

اولین طرح انتخاب ما مربوط به خانه‌ای در انگلستان است که توسط طراح داخلی مشهور امریکایی به نامفرانسیسکو سوسن  خلق شده است. سه گروه صندلی در اتاق نشیمن قرار گرفته که هر یک مدل متفاوتی دارند ولی با هم ترکیب شده‌اند.سقف ساختمان یک گچبری ساده دارد. در زوایه ددید اتاق یک شومینه  طراحی شده با سنگ آهک را می‌بینیم که با آیینهای قدی تزئین شده است. مبلمان‌ها و وسایل خانه بر روی یک فرش سنتی قر ار گرفته تا سبک سنتی به خانه بدهد

ترکیب دکروها و پنجره‌ها تا حد زیادی ما را یاد نمونه‌های سنتی ایرانی می‌اندازد و این به ما نشان می‌دهد که استفاده از این سبک با تلفیق هنر و سنت ایرانی معنای عمیق تری از آرامش را به‌همراه خواهد داشت.

 

استفاده از ترکیب سنتی و مدرن

به طراحی اتاق نشیمن زیر به‌دقت نگاه کنید. یک طرح داخلی اتاق نشیمن در ویرجینیا امریکا که توسط بنی ویلیامز طارحی شده است. استفاده از طرح‌های سنتی استعماری و نگاهی به هنر مدرن در زمینه چیدمانت طرح موج می‌زند. استفاده از عتیقه های اروپایی، سه نمونه مبل با طرح‌های مختلف، استفاده از قالی‌های سنتی، استفاده از طرح شومینه سنگی با آیینه قدی و یک جفت کنسول رنگی قرن نوزدهمی فرانسه همه نشان‌دهنده تلفیق هنر قدیمی اروپایی در اتاق است که با سطوحی از هنرهای مدرن به فضا حال و هوای تلفیقی داده است. ویلیامز در طراحی این اتاق نشیمین راحتی و آرامش را هم درنظرگرفته است و از وسایل راحتی مانند مبلمان ساده راحتی استفاده کرده است.

اتاق‌نشیمن ویلا سبک آمریکایی در یونان

در نمونه زیر یک اتاق نشیمن در یونان را می‌بینید که با استفاده از طرح معماری داخلی امریکایی و با استفاده از هنر های یونانی در منطقه تاریخی چارلستون یونان زراحی شده است. این طرح از ماریو بواتتا است  که طرح‌های شاد او زبان زد همگان است. استفاده از رنگ‌های شاد  و متنوع و ترکیب سه سبک مبلمان روشن با پنجره‌های یونانی  و یک قالیچه مدرن یونانی در نلاش برای شاداب کردن محیط بوده است. سبک آمریکایی این طرح را دوباره در چیدمان سه مدل مبلمان متفاوت، گچبری ساده سقف، استفاده از مجسمه‌ها و طرح‌های جالب می‌توان دید.

 

طراحی داخلی آمریکایی با استفاده از هنر

طرح زیر توسط معمار داخلی به‌نام سوزان کاشلر ایجاد شده است. یک  طراحی داخلی با استفاده از سبک طراحی داخلی آمریکایی و تلفیق آن با هنر های دستی و نقاشی های هنری. در این طرح هم اط رنگ‌های روشن استفاده شده و سه نوع مبلمان متفاوت که حتی روکش مبل‌ها هم با رنگ محیط تلفیق شده است.

استفاده از یک لوستر نانسی کورزین و استفاده از یک صندلی راحتی خاص طرح شلوغ آمریکایی را جذاب‌تر کرده است. آثار هنری آرون وکسلر در این طرح بسیار دیده می‌شود. با خاموش نگه‌داشتن  عناصر مختلف در اتاق تلاش شده تا آثار هنری استفاده شده در این طرح مانند تابلوهای هنری برجسته تر دیده شوند.

 

طراحی اتاق نشیمن  آمریکایی  قارهای بی انتها

این اتاق نشیمن که در زیر می‌بینید هنر طراحی نیویورکی به‌نام الکسا هامپتون  در یک آپارتمان در منهتن است. این طراح ویژگی‌های تاریخی را کمتر دبه‌صورت ظریفی در طرح خود دیده و در سعی کرده از نمونه‌های کلاسیک  و بی انتها در طراحی خود استفاده کند. یک شومینه سنگ مرمری نجومی برای ایجاد ساختار و زیبایی اتاق و عمق بخشیدن به طرح خود در کنار اتاق تعبیه شده و استفاده از نقاشی از فرناند لگر  بر روی بوفه یا میزی سنتی حال و هوای تاریخی طرح را بیشتر کرده است. دو بوفه سنتی با ترکیب سه نوع مبلمان متفاوت و در رنگ‌های مختلف در کنار استفاده از رنگ‌های شاد با ترکیب تاریک و روشن نمونه طراحی کامل امریکایی را نشان می‌دهد.

 

طراحی لوکس براونستون

دیوید نیوجرسی سبک طراحی داخلی خود را عموماً از مدل‌های سال دهه 1870  برون استون اقتباس می‌کند. او طرح خود را با یک میز مرکزی شروع کرده  و از عکس‌های چهره ( خانوادگی) بر روی دیوار‌ها استفاده می‌کند. مبل‌ها از نوع راحتی و در سه مدل هستند و با بالشتک های برنچویک و فلیز مخملی تزئین شده‌اند. استفاده از مجموعه‌ای از قطعات مختلف معاصر و سنتی سایر تزئینات او را تشکیل می‌دهند. شکوه کار او در تلفیق هنر قدیم و جدید است. اگر توجه کرده باشید در تمامی طرح‌های آمریکایی شومینه و دو آواژور یا چراغ خواب نقش اصلی را در طرح طراح دارند.

 

استفاده از طراحی داخلی آمریکایی با تلفیق طراحی فرانسوی

در طرح زیر یک تلفیق ظریف از طراحی داخلی آمریکایی و فرانسوی را شاهد هستیم  که از هنر های فرانسوی با سبک طراحی آمریکایی استفاده شده است.  استفاده از مبلمان کلاسیک راحتی فرانسوی، میز های جانبی، چراغ ها و یک میز بوفهای در کنار اتاق  و استفاده از انواع هنر های هنرمندان فرانسوی معاصر و قدیمی  و همچنین یک قالیجه یونانی طرح را کامل می‌کند. استفاده از ترکیب پارچه‌های ابریشمی برای مبلمان، پرده‌ها و بالشت ها را به‌دقت در این عکس در نظر بگیرد.

 

طراحی داخلی شیک آمریکایی از مدل کازموپولیتین

اگر به طرح‌های شیک از نوع کازموپولیتین علاقه داشته‌باشید حتماً طراح داخلی امریکایی استیون گامبرل را به‌خاطر داشته‌باشید. سبک‌های او همانگونه که در طرح زیر می‌بینید سر شار از جنب و جوش، جذابیت و زرق و برق قدیمی است که به‌راحتی می‌تواند شما را سرگرم کند. او اغلب در ترکیب طراحی‌های خود زا خانه‌های قدیمی لندن الهام می‌گیرد. اتاق بزرگ، شاد، همه کاره و شلوغ از ویژگی‌های طرح‌های  این طراح آمریکایی است.

 

طراحی نا متناسب آمریکایی

یکی از ویژگی‌های طرح‌های طراحان داخلی آمریکا مانند جان دورز که البته در همه طرح‌های داخلی امریکایی شاهد آن هستیم استفاده از جلوه ها و ساختارهای نا متناسب به‌شکل هنرمندانه است. مثلا در شکل زیر ببینید این طراح حتی از دو چراغ متفاوت استفاده کرده است. گلدان‌ها اصلاً یکسان نیستند.  ویا لوستر از نوع امپراطوری سوئد و صندلی‌ها به سبک  امریکایی و راحتی است. ترکیب دیگر نا متناسب به قدیمی و جدید بودن اشیا بر می‌گردد که از هر دو استفاده شده است. در نتیجه در طرح‌های آمریکایی اغلب با تناقض مواجه هستیم.

 

در کل در طراحی اتاق نشیمن به سبک آمریکایی محدودیتی وجود ندارد. این طرح‌ها از همه سبک‌های تاریخی و معاصر در جلوه دهی بیشتر به طرح بهره می‌گیرند. این نمونه در ایران بسیار راحت‌تر می‌تواند در طراحی داخلی ویلا و ساختمان‌ها استفاده شود.

به‌عنوان مثال استفاده از انواع سبمک های مبلمان در داخلی ایران با تنوع زیادی که دارد و ترکیب آن با قالی‌های ایرانی متنوع دست بافت و یا ماشینی، استفاده از تابلو های مختلف، چراغ ها و صندلی‌های کلاسیک و مدرن در ایران دست طراحان داخلی را خیلی باز تر می‌کند.

شما هم می‌توانید با مشاوره با شرکت انبوه‌سازان آرش سازنده شهرک‌های ویلایی آرش بهترین طرح‌ها را برای ویلای شمالی خود انتخاب کنید تا مهندسین و طراحان فوق‌العاده‌این مجموعه شما را به طرح‌های دلخواهتان برسانند.

گروه انبوه‌سازان آرش با پشتوانه برترین مهندسین سازه و طراحان داخلی به‌عنوان بزرگترین شرکت انبوه‌ساز شمال کشور به‌عنوان شرکتی پیش رو در زمینه طراحی‌های نمای خارجی و طرح‌های داخلی در ایران شناخته می‌شود و با استفاده از مدرن ترین و به‌روزترین امکانات همیشه حرف اول را زده است.

در ادامه چندین نمونه دیگر از هنر طراحی اتاق نشیمن به سبک طراحان آمریکایی را با هم مرور خواهیم کرد:

 

 

 

 

 

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×