گیلان، زیباکنار
0133416

طراحی داخلی ویلا با استفاده از فلز مس و چوب

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-02-10
طراحی داخلی ویلا

طراحی داخلی ویلا با استفاده از فلز مس و چوب

در ادامه بحث درباره طراحی داخلی ویلا این بار استفاده از ترکیب مس و چوب را برای طراحی داخلی ویلا برای شما توضیح خواهیم داد.

عموماً ترکیب چوب و فلز مس برای نمای داخلی ویلا فضا و چهره داخلی ویلا را به چهره‌ای لوکس تبدیل می‌کند و می‌توان این ترکیب را مطابق با بسیاری از سلایق توصیف کرد.

استفاده از ترکیب مس و چوب با تلفیقی از صنایع چرم در محیط ویلا باعث می‌شود تا محیط داخلی ویلا بسیار آرامش‌بخش و متین باشد. شاید نتوان از این نوع طراحی به‌عنوان یک طراحی پر زرق و برق یاد کرد ولی برای افرادی که به‌دنبال ایجاد محیطی متفاوت و لذت‌بخش هستند این ترکیب دوست‌داشتنی توصیه می‌شود.

همواره طراحی داخلی ویلا به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین ارکان در ساخت ویلا مطرح می‌شود چرا که بسیاری از زمان ساکنین در این محیط سپری می‌شود و در ضمن باید به‌نحوی این فضا طراحی شود که بتواند احساس متفاوت و متمایزی برای افراد خانه نسبت به محیط شهری به‌همراه داشته باشد.

در طراحی داخلی ویلا با ترکیب چوب و فلز مس عموماً دیوار‌ها را می‌توان از جنس فلز  مس انتخاب کرد. در این روش ورق های مسی بر روی دیوارها تعبیه می‌شود و کمدها، کف پوش ها، میز ها و … با نمایی چوبی کار می‌شود. نور ساتع شده از محیط دیوار‌های مسی بر روی سطوح شیشه‌ای و البته چوب‌های براق در محیط  نوری مات و ملایم خواهد بود تا حس لاکچری بودن و لوکس بودن ویلا بیشتر خود را نشان بدهد.

بافت مسی دیوارها نمای ضعیفی از ویلا را در خود نشان می‌دهد که این موضوع و نوری که از خود ساتع می‌کند بافت  های دیگر ویلا را بیشتر نشان خواهد داد و ارزش کار را بالاتر می‌برد.

در محیط‌هایی که با این ترکیب طراحی می‌شوند می‌توان از شیشه‌های مات و کدر برای جداسازی اتاق نشیمن از اتاق‌های دیگر استفاده کرد.

گیاهان برگ پهن مانند گیاه برگ انجیری در کنار مبلمان می‌توان حال و هوای شمالی را بیشتر در ویلا منعکس کند.

مبلمان‌ها باید از جنس چرم باشند تا دکوراسیون ویلا تطابق خود را با محیط حفظ کند.  استفاده از رنگ‌های خانواده قهوه‌ای خیلی توصیه نمی‌شود زیرا هم رنگ محیط خواهد شد و تنوع طراحی را کاهش می‌دهد.

توصیه کارشناسان طراحی داخلی در ترکیب چوب و مس استفاده از مبلمان رنگ روشن‌تر مانند خاکستری روشن و یا کرم است.

در طرح عکس بالا می‌بینیم که طراح داخلی ویلا با استفاده از مبلمان چوبی با روکش چرم خاکستری و همچنین یک قالیچه دودی رنگ ترکیب خود را تنوع بخشیده ولی از متمایز شدن طرح به‌صورت کلی پرهیز نموده است.

مبلمان اتاق نشیمن  طرح تیره خود را در صورتی حفظ کرده‌اند که تنوع ساده را به محیط می‌دهند ولی باعث تغییر ناگهانی در فضای ویلا نشده‌اند.  ضمن اینکه نوع روکش مبلمان خیلی ساده و تنها با خطوطی خلاقانه انتخاب شده است.

در عکس زیر به‌سراغ نمایی دیگر از ساختمان مورد نظر خود می رویم. نمایی از آشپرخانه  و ورودی ویلا که استفاده از صندلی‌های کافه تریتیی  و به‌شکل سنتی باعث‌شده تا محیط تلاقی مدرنیزه خود را با سبک سنتی به‌شکل هنرمندانهای نشان دهد. به یاد داشته‌باشید طراحی داخلی ویلا با استفاده از مس و چوب تا حدود زیادی ما را یاد شیوه‌های سنتی طراحی هم می‌اندازد که به‌همین دلیل استفاده از ساختارهای سنتی مانند این صندلی‌ها، میز های بار، دکوراسیون قدیمی و یا حتی استفاده از طروف سنتی می‌توان سبک ویلا را لوکس تر نشان دهد.

طراحی ویلا

یکی از سبک‌های طراحی داخلی در این روش استفاده از خطوط کم و طولانی است. این سبک طراحی داخلی هرچند نشانی از طرح‌های اروپایی در خود دارد ولی فضای ویلا را وسیع تر نشان می‌دهد. در این عکس‌ها به‌خوبی طراحی این خطوط را در دیوارها، طراحی سقف و حتی استفاده از چراغ‌های آویز می‌توان مشاهده کرد.

در آشپزخانه مورد نظر ما هرچند نمای بیرونی تاریک و با چوب تیره تلفیق شده ولی به یکباره از کابیبت های با رنگ سفید متضاد با محیط استفاده شده تا چیدمان خلاقانه ظروف خود را نشان دهد. ضمنا نور محیط با این ابتکار تامین شده است.

در نمایی دیگر ورودی ویلا را ببینید. در این ویلا استفاده از یک نیمکت کاراملی راحتی نه‌تنها محیط را متفاوت کرده بلکه به یکباره ذهن میهمان را به این سمت می‌برد که باید کفش خود را در بیاورد و بعداً وارد خانه شود. ترکیب خطوط موازی در این عکس را در پاراوان ها ( دیوارهای چوبی) و در سقف و همچنین دکوراسیون سمت چپ ورودی به‌خوبی می‌توان دید.

وارد اتاق‌ها که می‌شویم ترکیب چوب و مس باید به گونه‌ای باشد که تغییر محیط را جلوه گری کند. نور بیشتر در اتاق خواب به‌دلیل ایجاد محیطی متفاوت برای نمایش تلالو بیشتر نور است. دیوار‌های شیشه‌ای مات و تیره نور محیط را کم می‌کند. استفاده از مس در اتاق خواب کمتر و چوب هها از نوع روشن‌تر انتخاب شده‌اند. باز هم ترکیب خطوط موازی را به‌خوبی در عکس می‌بینیم.

سرویس بهداشتی و حمام از ترکیب سنگ مشکی و دیواره های مسی براق حال و هوای دیگری به محیط می‌دهد. ترکیبی ساده ولی بسیار تأثیرگذار و عالی که حتی با استفاده از متعلقات آن مانند دستمال توالت و یا حوله های روشن می‌توان محیط را متفاوت تر نشان داد.

در انتخاب ترکیب چوب و فلز مس به‌عنوان طرح داخلی ویلا باید به‌صورت خنثی باشد تا تلالو نور مس بر روی چوب آزاردهنده نباشد. در هر جا بسته به‌سلیقه طراح و یا صاحب خانه می‌توان از سنگ نما ها و خرده سنگ‌ها در طراحی به‌خوبی‌بهره گرفت.

ترکیب لوسترها را نیز بهتر است از نوع ایستاده و مسی انتخاب کنید. هرچند چراغ‌های سفید در این سبک طراحی نیز خیلی خاص خواهند شد. در طرح مرود نظر ما هر کجا از مس به‌عنوان نمای دیوار و یا سقف استفاده شده  از سنگ مرمر سیاه به‌صورت نواری استفاده شده تا نمای لاکچری ویلا تکمیل تر شود. البته استفاده عکس از این روش هم پیشنهاد خوبی است و می‌توانید با استفاده از سنگ مرمر تیره و نوار مسی براق نمای خود را لوکس کنید.

نمای تختخواب در اتاق خواب نیز بهتر است از چرم و این هم چرم روشن باشد. اگر از چرم همرنگ و یا همانند محیط تیره استفاده می‌کنید با استفاده از تشک و بالشت های روشن تخت را با محیط تمایز دهید.

سایر ایده‌های خلاقانه را می‌توان استفاده از لامپ های خاص و یا آویز های لوکس در اتاق‌های خواب و میهمان، استفاده از نور های الای دی در سراسر دیوار‌ها و دکورها، لامپ های کنار دیوار را اشاره کرد. به یاد داشته‌باشید لامپ های کناره دیوار محیط را بزرگتر نشان می‌دهد.

هرچند هر فرد بسته به‌سلیقه خود می‌تواند استفاده از ترکیب مس و چوب را در محیط داخلی ویلا استفاده کند ولی این ایده یکی از پر طرفدارترین ایده‌های طراحی داخلی در محیط ویلا است. به‌خصوص اینکه مس و چوب ترمو در برابر رطوبت و گرما هم مقاومت بسیار خوبی دارند و در ویلاهای شمالی فوق‌العاده خواهند شد.

شرکت انبوه‌سازان آرش پیشرو در استفاده از جدیدترین و مدرن ترین روش‌های ساخت ویلا، شهرک‌های ویلایی و نمای داخلی و خارجی ویلا در ایران آماده ارائه مشاوره و یا واگذاری انواع ویلاهای پیش‌ساخته با استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها و مدرن ترین تجهیزات ساخت ویلا به عزیزان علاقه‌مند با شرایط متنوع است. برای اطلاع از قیمت‌ها و شرایط فروش اقساطی با ما تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×