گیلان، زیباکنار
0133416

طراحی ویلا به‌ روش کلاسیک معاصر اروپایی

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-02-09
طراحی داخلی ویلا

طراحی ویلا به‌ روش کلاسیک معاصر اروپایی موضوع اصلی این مقاله است که شرکت انبوه‌سازان آرش با دقت به این بحث پرداخته‌است.

لورا هاممت یک معمار داخلی و طراح معماری داخلی در لندن است که متخصص این نوع سبک معماری در خانه‌های لوکس و مدرن است.شرکت او تاکنون صاحب چندین جایزه بین‌المللی طراحی شده  و باعث‌شده تا نام و آوازه او بیشتر شنیده شود. شرکت او که توسط خود هاممت و همسرش آرون اداره می‌شود به‌سرعت در حال تبدیل شدن به یک شرکت برجسته در خصوص طراحی داخلی ساختمان‌های لوکس به‌صورت سفارشی شده است. اما آنچه که اهمیت دارد این است که دلیل شهرت شرکت هاممت استفاده از روش کلاسیک معاصر در طراحی‌های داخلی است.

در این پست قصد داریم تا برخی از ویژگی‌های یک طراحی کلاسیک معاصر در برخی از ویلاها و خانه‌ها را با هم بررسی کنیم تا ابعاد فوق‌العاده‌این هنر در طراحی داخلی بیشتر برای شما مشخص و رخ نمایی کند تا شاید شما هم با انتخاب این نوع معماری داخلی به جمع علاقه‌مندان این سبک بپیوندید.

در ابتدا برای شما یک ویلای لوکس را در نظر می گیریم که مساحتی حدود 7100 متر مربع دارد و ددر واقع در میان باغی سرسبز و زیبا بنا شده است. این ساختمان دارای چندین اتاق و سوئیت سرگرم‌کننده به‌دلیل نوع طراحی اش است. یک پذیرایی لوکس دارد و از یک مجتمع تفریحی داخلی و استخرو سونا و آبگرم و یک باشگاه بدنسازی عالی دارد. این خانه با بیش از 1 میلیون پوند مبلمان و لوازم و موارد خاص طراحی شده و آثار هنری ایجاد شده در خانه به فضای دلنشین خانه افزوده است. لوستر تعبیه شده در مرکز خانه برگرفته‌شده از نماد لوکس لوستر لندن است.

طراحی داخلی در ساخت ویلا و حتی در ساخت هر  گونه ساختمانی اهمیت زیادی در روحیه و آرامش خانه و ویلا خواهد داشت. یکی از معروف‌ترین سبک‌های طراحی داخلی ویلا که این روز ها به‌شدت در تمامی نقاط دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و طرفداران زیادی هم دارد سبک کلاسیک معاصر است.

در عکس زیر اتاق بزرگی در طبقه اول این ویلا را می‌بینید که با درب‌های فرانسوی تزئین شده است. مصالح ساختمانی و معماری دیوار‌ها بر گرفته از تاریخچه معماری گرجستان است که البته با نکات ایده الی از طراحی کامل تر شده است. یک شومینه به‌همراه آیینهای طلایی بر لب یک طاقچه تزئینی حال و هوای سنتی تلفیق شده با نوع نوین معماری را برای ما زنده می‌کند.

ویژگی‌های کلاسیک این اتاق با تجهیزات معاصر امروزی در واقع ترکیب شده و کنار هم قرار گرفته است. پارچه‌های مبلمان از جنس پارچه ابریشمی است که با قالیچه اتاق همخوانی پیدا کرده و یک لوستر طرح بلا در وسط اتاق آویزان شده است. ترکیب تاریک و روشن رنگ‌ها هم آرامش اتاق را تکمیل تر کرده است.

طراحی داخلی ویلا

 

اتاق غذاخوری رسمی این ویلا بیان دیگری از سبک بی‌نظیر معماری کلاسیک معاصر را نشان می‌دهد.یکی دیگر از شومینه های معماری شده با یک آیینه قدی طلایی دیگر ارتباط سبک را حفظ کرده است. اطراف شومینه را سنگ‌هایی به رنگ بلوط تیره پر کرده  تا با چیدمان برش لیزی درب‌های داخلی همخوانی داشته باشد. یک لوستر روشنایی طرح معاصر در بالای میز ناهار خوری و یک تابلو قدیمی طلا کاری شده وجهه اتاق غذاخوری را تلفیقی از کلاسیک و معاصر مدرن کرده است.

 

طراحی داخلی ویلا

در دو عکس زیر نیز تلفیق رنگ بلوطی سوخته و روشن را با ترکیب رنگ برنجی و طلایی با کابینت‌ها و مبلمان با پارپه سفارشی در طراحی معماری ککلاسیک معاصر در خانه ویلایی و در دو ویو اتاق خواب و سرویس حمام می‌بینید. اثری بدیع  کههمچنان شومینه و آیینه قدی با قاب برنجی یا طلایی حرف اول را در ثبات معماری می‌زند.

این عکس‌ها در واقع عکس اتاق خواب مهمان که با ترکیبی دلفریب تزئین شده و اتاق کمک های اولیه که با حمام و تراس خصوصی تلفیق شده است را نشان می‌دهد.

دیوارهای کمد پشت تختخواب را مشاهده کنید. با روکشی ابریشمی و پلاستیکی تزئین شده و در کف اتاق موکت و یا فرشی به رنگ دکوراسیون پهن شدهو در جلوم تخت یک کاناپه لوکس و راحتی تعبیه شده که بافتی عالی دارد.

پرده هاهی ابریشمی اتاق در نهایت سادگی تأثیر فوق‌العاده‌ای بر محیط گذاشته و حس صمیمیت عالی به اتاق داده  و این در حالی است که با استفاده از نور الای دی شدت نور نیز ملایم شده است تا آرامش اتاق به‌هم نخورد.

در آن طرف سنگ مرمر تزئینی کف سرویس‌های بهداشتی و حمام برق ملایمی دارد، در سه طرف آیینه کار شده تا دید بهتری را فراهم‌کند. وان حمام در قسمت مرکزی تر و دوش در عقب تر تعبیه شده و حمام با نور الای دی روشن می‌شود. آیینه ها شامل دستگاه‌های اتوماتیک برای تغییر زاویه هستند. یک شومینه ایمن حمام را گرم می‌کند  و ایندر حالی است که این شومینه با سنگ آهک با مدل کلاسیک تزووین شده و بر روی آن یک آیینه قدی بلند عتیقه قرار داده شده است.

ترکیب این رنگ‌ها را در همه خانه می‌بینیم و این باعث‌شده تا خانه و یا ویلا زندگی را به‌صورت یکپارچه تری جلوه دهد  که این از شاخصه ها و  ظرافت و سبک طراحی معماری کلاسیک معاصر است.

طراحی داخلی ویلا

 

طراحی داخلی ویلا

اجازه دهید سبک معماری کلاسیک معاصر را در ویلایی دیگر به نظاره بنشینیم.  این ویلا لوکس در 5 طبقه طراحی و ساخته‌شده  که البته به‌صورت بازسازی شده است. در طبقه اول این ساختمان یک اتاق رسمی ایجاد شده، یک اتاق دو نفره  شلوغ  ولی منظم و با ترکیبی فوق‌العاده. در این سبک می‌بینیم که در هر قسمت دو صندلی خاص تعبیه شده که هرکدام رنگ و مدل خاص خود را دارند و در زیر هر یک فرشی ابریشمی پهن است و البته سنگ مرمر  سفید و یک لوستر کریستال سنگی آمبکا این فضا را تکمیل می‌کند.

در این خانه باز هم شومینه و طرح تزئین شومینه را با یک آیینه قدی می‌بینیم که باز جلوه گری می‌کند و البته یک تابلو با طرح زمینه همرنگ محیط و یک پرده ابریشمی ساده که به‌راحتی محیط را جذاب می‌کنند.

طراحی داخلی ویلا

طبقه همکف این ویلا دو اتاق غذاخوری رسمی و مطالعه هم دارد که هر دو ظاهری مشابه دارند. اتاق‌ها دارای کفپوش بلوطی رنگ سفارشی از نوع شفرون و با تزئینات برنجی و روشنایی الای دی در اطراف آن.  هر دو اتاق دیوار پوش هایی ابریشمی‌دارند  و جرئیات معماری کلاسیک در همه‌جا دیده می‌شود. باز هم شومینه نقش اصلی را در کناره اتاق‌ها برای گرمایش دارد. هر یک از این اتاق‌ها اما مبلمان سفارشی خود را دارند. لوستر د ر اتاق غذاخوری از نوع سریپ و در اتاق مطالعه از نوع پورتا رومن است. این دو اتاق را در تصاویر زیر می‌توانید ببینید.

 

طراحی داخلی ویلا

استفاده از روش کلاسیک معاصر اروپایی برای طراحی داخلی اغلب ویژه ویلاهای لوکس و یا ویلاهای لاکچری است ولی این دلیل بر این نیست که در ویلاهای متوسط نمی‌توان از این نوع سبک طراحی معماری داخلی استفاده کرد. کافی است ترکیب رنگ‌ها و استفاده از مصالح را با روشی ساده‌تر انتخاب کنید تا به نتیجه دلخواه خودتان برسید.

برای انتخاب بهترین مدل طراحای معماری داخلی به سبک‌های متفاوت و مدرن و کلاسیک می‌توانید بر روی تخصص ما به‌عنوان بزرگترین شرکت انبوه‌ساز در شمال ایران حساب کنید.

شرکت انبوه‌سازان آرش  سازنده شهرک‌های ویلایی آرش، مفتخر به ارائه با کیفیت‌ترین و لوکس‌ترین و به‌روزترین سبک‌های طراحی داخلی و نمای بیرونی در ویلاهای ساحلی و سازه‌های شهری مدرن با سال‌های سابقه و تخصص آماده است تا با افتخار در خدمت هم میهنان عزیز با شرایط متنوع و متفاوت باشد.

در ادامه به‌منظور لذت بیشتر شما  از طراحی کلاسیک معاصر اروپایی چند نمونه دیگر از این طرح‌ها قرار داده شده است.

طراحی داخلی ویلا

 

طراحی داخلی ویلا

 

طراحی داخلی ویلا

 

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×