گیلان، زیباکنار
0133416

لذت ماهیگیری در منطقه آزاد زیباکنار

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1396-12-21
ماهیگیری در منطقه آزاد زیباکنار

لذت ماهیگیری در منطقه آزاد زیباکنار را شاید هیچ کجای دیگر تجربه نکنید. بسیاری از افرادی که به‌دنبال خرید ویلا در شمال و یا سرمایه‌گذاری در شمال هستند از عاشقان طبیعت و تفریحات سالم در دل طبیعت هستند. بدون تردید یکی از بهترین ورزش‌های روح و جان ورزش ماهیگیری است که تأثیر فراوانی بر جنبه‌های فکری و روانی افراد دارد.

وقتی ماهیگیری به کاری تفننی و بدون در نظر گرفتن جنبه‌های اقتصادی و ارتزاقی آن تبدیل شود بر روح و جسم فرد تأثیر مطلوبی می‌گذارد که به عقیده روان پژوهان تأثیر این آرامش تا ماه‌ها بر روان فرد باقی می‌ماند.

ماهیگیری ورزشی مفرح است که با خارج کردن احساسات و انرژی‌های منفی بدن نشاط و سرزندگی را برای فرد ماهیگیر به‌ارمغان می‌آورد. در حقیقت با پرتاب قلاب به درون آب گویی ارتباط عمیق میان روح آدمی با طبیعت گره می‌خورد و آنقدر فرد را از دغدغه‌های اصلی زندگی اش دور می‌کند که گویی بر این کره خاکی نیست. قدرت آفریننده طبیعت، تفکر و اندیشه به بزرگی معبود و نگرش به آنچه که مربوط به امور غیر دنیوی است روح را جلا می‌دهد.

تأثیر ماهیگیری بر روح و جسم

هرچند اغلب مناطق ایران از مناطق خشک و نیمه خشک محسوب می‌شود ولی در همینا ایران مناطقی هستند که امکان توسعه ماهیگیری در آنها فراوان است و به‌عنوان یک جاذبه گردشگری از آنها یاد می‌شود. به‌عنوان مثال رودخانه سفید رود زیباکنار و یا رودخانه اوشمک زیباکنار از برترین رودخانه‌های ایران برای ماهیگیری هستند. ماهیگیری در منطقه آزاد زیباکنار از آن تفریحاتی است که هیچ وقت از خاطرتان نمی‌رود.

این رودخانه‌های در مناطق زیبا و سرشار از درختان جنگلی جریان دارند و به‌واسطه کیفیت آبی و پیوندی که با دریا دارند از پر ماهی ترین رودخانه‌های ایران به‌حساب می‌آیند. انواع ماهی‌های قزل آلا، کپور، سفید ، ساردین و … در آب‌های خروشان این منطقه قابل صید هستند.

هرچندخیلی از افراد ماهیگیری را تنها یک سرگرمی می‌دانند که برخی از افراد از روی بیکاری و یا علاقه ذاتی وقتشان را با این کار تلف می‌کنند اما حقیقت ماجرا این است که ماهیگیری فراتر از یک سرگرمی است و سال‌های زیادی است که به‌عنوان یک ورزش روحی و جسمی معرفی شده است. ورزشی که بیشتر از جسم روح را پرورش می‌دهد و اولین مزیت آن اجین شدن با طبیعت است.

دوم اینکه بر خلاف تصور مردم که ماهیگیری را نشستن و انتظار می‌دانند در واقع ماهیگیری نیاز به حرکت و جنب و جوش فراوانی دارد. ماهیگیران حرفه‌ای می‌دانند که ماهی در یک نقطه نمی‌ماند و باید محل تجمع ماهی را یافت. به‌همین دلیل باید در کنار رودخانه قدم بزنید تا محل اجتماع آنها را پیدا کنید و مرتب طعمه پشت طعمه تا ماهی‌ها را جذب کنید و نهایتاً به شکار و تلاش برای بیرون کشیدن ماهی از آب و وای که چه لذتی دارد نتیجه این همه تلاش.

کنار آمدن با طبیعت و ماهیگیری بر لبه دریا و رودخانه سفید رود زیباکنار و یا رودخانه اوشمک زیباکنار به‌خودی خود یک ورزش مضاعف دیگر است زیرا بالا و پایین شدن رودخانه هم شما را با خود بالا و پایین می‌برد. جدای از همه این فعالیت‌ها که باعث سوزاندن کالری زیادی از شما می‌شود  تعامل مستقیم با رودخانه و دریا و طبیعت خیلی زود استرس های ناشی از زندگی شهری و کار پر مشغله را از شما دور می‌کند.

همه مطالعات علمی ثابت کرده‌اند که ماهیگیری نقش مستقیمی در کاهش تنش های عصبی دارد و اضطراب را می‌کشد. ماهیگیری ذهن را آرام و هوش را زیاد می‌کند و به‌همین دلیل نمی‌توان از ماهیگیری به وقت تلف کردن نام برد.

رودخانه اوشمک بهترین مکان برای ماهیگیری

از جمله مناطق فوق‌العاده عالی برای ماهیگری برای علاقه‌مندان و دوستداران ماهیگیری باید رودخانه اشمک به موازات رودخانه سپیدرود و در مرکز شهر زیبا کنار را نام برد.  این رودخانه یکی از پر ماهی ترین رودخان ه های ایران و شمال کشور است. در کنار پل زیباکنار و انتهای کوچه کشاورز که به دریا منتهی می‌شود بهترین مکان‌ها برای صید ماهی با قلاب است.

همچنین رودخانه حاجی بکنده نیز شهرت خوبی در داشتن ماهی دارد  و یا رودخانه شهرک بنیاد که در صورتی‌که قلاب خوب داشته‌باشید دست خالی شما را رد نمی‌کند. این رودخانه به داشتن ماهی‌هایی همچون اردک ماهی، کپور، کولی و … شهرت دارد.

وقتی به منطقه انزلی و زیبا کنار گذری داشته‌باشید دائم مردمی را در حال ماهی‌گیری بر لبه رودخانه‌های ذکر شده و سفید رود خواهید دید. افرادی که از ویلاهای شمالی خود پس از یک روز و یا یک هفته کار و تلاش بریا یک تفریح دوست‌داشتنی به لبه رودخانه‌ها آمده‌اند.

برای ماهیگیری در انزلی حتی می‌توانید روی خود دریا حساب کنید اما به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌کنیم از چوب ماهیگیری استفاده کنید چون خطرناک است. بهترین مکان برای ماهی‌گیری بی تردید انزلی و زیباکنار در شمال کشور هستند. به‌خصوص اگر در فصول پائیز و زمستان برای ماهیگیری به لب روخانه‌ها بروید حتماً دست پر بر می‌گردید.

سرمایه‌گذاری و خرید ویلا در کناره رودخانه‌های پر ماهی

اگر به‌دنبال خرید ویلا در شمال هستید و دوست دارید گاه گاهی برای ماهی‌گیری  به دل طبیعت بزنید بی تردید تنها انتخاب شما خرید ویلا در زیباکنار و یا خرید ویلا در منطقه ساحلی آزاد انزلی است. در طول اقامت خود در ویلای شمای می‌توانید هر بار با داشتن سرپناهی عالی به دل طبیعت بزنید و دوباره به ویلا شمال خود باز گردید.

با داشتن و خرید یک ویلای زیبا کنار می‌توانید هر بار جدای از استراحت و استفاده از طبیعت زیبای این منطقه به ماهیگری و گذر زمان در کنار طبیعت فارغ از اندیشه های آزاردهنده بپردازید. ماهیگیری در منطقه آزاد زیباکنار تجربه بی‌نظیری است.

شرکت انبوه‌سازان آرش با ساخت بهترین شهرک‌های ساحلی و مجتمع‌های ویلایی در مناطق زیباکنار و منطقه آزاد انزلی این فرصت عالی را برای شما فراهم نموده تا ضمن خرید ویلا در لوکس‌ترین و پیشرفته‌ترین شهرک ساحلی شمال کشور و استفاده از امکانات به روز و مدرن شهرک‌های ویلایی آرش مطابق با معتبرترین استانداردهای بین‌المللی و داخلی بتوانید لذت سفر به شمال و اقامت در شمال کشور را به معنای واقعی کلمه درک کنید. برای آگاهی از شرایط فروش و سرمایه‌گذاری در ویلاهای شمالی زیباکنار و انزلی با ما تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×