گیلان، زیباکنار
0133416

بررسی مراحل ساخت ویلا در شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1397-03-17
مراحل ساخت ویلا

مراحل ساخت ویلا

ویلا کلمهای فرانسوی است، به معنای ساختمانی که از 4 جهتن نسبت به فضای بیرون دارای دید است. داشتن همچنی ویلایی می‌تواند آرزوی هر فردی باشد، اما خبر خوب این است که برای داشتن ویلا در شمال شما انتخاب‌های مختلفی پیش روی خود دارید. یکی خرید ویلا و دیگری ساخت ویلا. هرکدام از این روش‌ها مزایا و معایب مخصوص به‌خود را دارند. در این مقاله همراه ما باشید تا با مراحل ساخت ویلا آشنا شوید.

زمانی که شما تصمیم می‌گیرید برای گذران اوقات خود به شمال سفر کنید ترجیح می‌دهید در مکانی باشید که امنیت و ارمش مورد نیاز شما را برایتان تامین کند. اگر شما روی ویلای خود حساسیت زیادی دارید می‌توانید ویلای خود را بسازید. در این حالت شما شاهد مراحل ساخت ویلا خود بوده و می‌توانید از طرح و مصالحی که مورد علاقه و اطمینان شما است استفاده کنید. بنابراین در نهایت همه‌چیز 100 درصد مطابق میل شما خواهد بود.

از طرف دیگر زمانی که شما خودتان ساخت ویلا را به عهده می‌گیرد دیگر نیاز نیست که تمامی هزینه مورد نیاز برای داشتن ویلا را یک جا پرداخت کنید. پس به اندازه کافی فرصت خواهید داشت تا هزینه‌های مورد نیاز برای طی‌کردن مراحل ساخت ویلا تامین کنید و یک باره تحت فشار مالی قرار نگیرید. البته ساخت ویلا در شمال سختی های خود را نیز دارد چرا که برای انجام این کار شما باید با روند مراحل ساخت ویلا، مانند اخذ مجوزهای قانونی به‌خوبی آشنایی داشته‌باشید.

 

مراحل ساخت ویلا در شمال :

  • استعلام برای آگاهی از شرایط زمین :

همان‌طور که می‌دانید زمین‌های مختلفی در شمال وجود دارند که برخی از آن‌ها دارای کاربری کشاورزی هستند. به این معنا که شما تنها اجازه دارید از 25 درصد از مساحت زمین برای ساخت‌وساز استفاده کنید. پس ابتدا باید اطمنیان حاصل کنید که زمین شما اجازه ساخت‌وساز مسکونی را دارد.

سپس باید به این مسئله دقت کنید که زمین شما در شهر واقع‌شده است یا حومه شهر. زمانی که زمین شما در شهر واقع‌شده است شما اجازه دارید در 50 درصد از سطح زمین ساختمان خود را بسازید.

در حالی که برای زمین‌های حومه شهری این مقدار به 30 درصد می‌رسد. بعد در نهایت شما باید از سند زمین اطمینان حاصل پیدا کنید تا بعد از خرید زمین دچار گرفتاری های غیرقانونی نشوید.

  • نقشه برداری از زمین :

همان‌طور که می‌دانید هر زمینی دارای موقعیت‌های مختلفی مانند شمالی، جنوبی، شرقی و غربی است.این موقعیت برای نقشه کشی دارای اهمیت زیادی است. با دانستن همین شرایط است که به‌عنوان مثال نورگیر بودن ساختمان تعیین می‌شود.

  • طراحی نقشه ویلا :

این مرحله شاید دوست‌داشتنی مرحله جهت ساخت ویلا برای افراد است. در این مرحل شما می‌توانید با استفاده از مهندس طراح، نظرات شخصی خود را در نقشه ویلا اعمال کنید. بر اساس تجربه ما، چیزی که بیشتر افراد از ویلای خود انتظار دارند، دوبلکس بودن ویلا است. داشتن ویلای دوبلکس در زیباکنار می‌تواند تحقق رویای بسیاری از افراد باشد.

  • محاسبات نقشه و برآورد هزینه‌ها :

در این مرحله بر عهده مهندسان پروژه است تا بر اساس طرح و مصالحی که برای ساخت مورد نیاز است، هزینه‌های لازم برآورد شود. در این مرحله هزینه اسکلت کلی ساختمان به شما گزارش داده می‌شود. هزینه بتن، میلگرد و …

  • اجرای نقشه طراحی شده :

با استفاده از مهندس ناظر پروژه خود و همکارانش، می‌توانید ساخت ویلا را آغاز کنید. برای شروع، ابتدا زمین به اندازه‌ای که قبلا محاسبه شده است کنده شده و زمین برای پایه گذاری اسکلت اصلی، آماده می‌شود. بهد بناگذاری پاسه ها، ستون‌ها و سقف ساحتماًن نوبت به دیوار چینی و بعد از آن نازک کاری ساختمان می‌رسد.

در ساخت‌وساز، نام دیگری که برای دیوار چینی درنظرگرفته می‌شود، سفت کاری ساختمان است که در این مرحله قسمت‌های مختلف ساختمان از یکدیگر تفکیک شده و سپس نازک کاری قسمت‌های مختلف مانند آشپزخانه، اتاق و … شروع می‌شود. نازک کاری ساختمان شامل گذاشن در و پنجره و … می‌شود.

  • عایق کاری ساختمان :

ویلای شما در یکی از شهرهای شمال در حال ساخته‌شدن است و چیزی که تمامی شهرهای شمالی در آن مشترک هستند، میزان رطوبت موجود در هواست. این رطوبت می‌تواند به بدنه اصلی ساختمان شما با مرور زمان اسیب های جدی وارد کند. بنابراین حتماً سعی کنی در دیوارها و ساختمان خود از انواع عایق ساختمانی مانند عایق رطوبتی استفاده نمایید.

  • تأسیسات ساختمانی :

بعد از این که تمامی مراحل ساخت به‌خوبی به اتمام رسید نوبت به کارهای نهایی ویلا، یعنی تامی برق و آب و … می‌رسد.

  • نصب سقف ویلا :

با توجه به این که بارش باران در شمالکشور بسیار زیاد است، سقف شیب‌دار هم مناسب است و هم این که طرفدارن زیادی دارد و به ویلای شما جلوه‌ای ویژه می بخشد. جنس سقف ویلای شما می‌تواند بسته به‌نظر شما می‌تواند دارای جنس های مختلف چوب و … باشد.

  • سفیدکاری و رنگ ویلا :

بعد از نصب تمام موارد مورد نیاز برای ویلا، ویلای شما به‌طور کامل سفید می‌گردد تا برای مرحله رنگ کردن ویلا آماده شود.

همراهان عزیز مراحلی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، مراحل ساخت ویلا به‌صورت جامع و کلی هستند. البته نصب موارد دیگر مانند شومنیه، کف ساختمان و … به دلخواه صاحب ویلا قابل انجام است. بنابراین شما تا جایی که رد واقع بودجه مالی به شما اجازه دهد، می‌توانید به امکانات ویلای خود اضافه کنید.

همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز بیان شد، برای انجام هر کاری نیاز به تخصص است و از آن جایی که برای درست انجام شدن مراحل ساخت ویلا شما به یک پیمانکار مورد اعتماد و آشنا با تمام مراحل قانونی و اداری نیاز دارید، می‌توانید ساخت ویلا خود را در شمال به شرکت انبوه ­سازان آرش طراح و سازنده شهرک‌های ویلایی آرش، معتبرترین شرکت در زمینه ساخت ویلا در زیباکنار، ویلا شمال و ویلا گیلان، ویلا انزلی بسپارید. در طرح‌هایی که ما برای ما عزیزان در نظر گرفته‌ایم،

شما تنها نیاز است که قسمتی از هزینه را پرداخت نموه و مابقی را با استفاده از وام بانکی پرداخت نمایید. همچننی در طول ساخت ویلا، شما از تک تک مراحل ساخت ویلا گزارش های مورد نیاز را دریافت نموده و می‌توانید نظر شخصی خود را به ما اعلام نمایید. با استفاده از شماره‌های موجود در سایت می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×