گیلان، زیباکنار
0133416

منطقه گردشگری زیباکنار در استان گیلان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1397-07-22
منطقه گردشگری زیباکنار

زیبایی تنها منحصر به‌طبیعت شمال کشور نیست اما به جرات می‌توان گفت که شمال ایران نه‌تنها در اینجا بلکه در جهان بی‌نظیر میباشد، مناطق ساحلی زیادی در کرانه دریای خزر قرار گرفته که منطقه ساحلی و گردشگری زیباکنار یکی از این مناطق میباشد.

طبیعت این منطقه به طرز شگفت‌انگیزی زیباست، ترکیب بینظیری از دریا، رودخانه، تالاب، جنگل، و ماسه زارهای زیبا، طبیعت گیاهی و جانوری منحصربه‌فرد که هوش از سر هر گردشگری میبرد.

رودخانه سفید رود بعنوان بزرگترین رودخانه شمال کشور و استان گیلان در انتهای خود و یکی از بزرگترین انشعابات خود وارد منطقه ساحلی زیباکنار میشود. و یکی از بزرگترین جلگه‌ها و تالاب ها و پارک ملی را در مسیر خود و در انتهای دهان ریز خود به‌سمت دریا به‌وجود آورده است .

این تالاب که چند ده هکتار میباشد با پوشش گیاهی زیبا و کلونی های جانوری بعنوان بزرگترین تالاب خشکی و دریای ایران محسوب میگردد.

تالاب و یا پارک بین‌المللی بوجاق بی‌نظیر و بی همتا، این تالاب که به‌عنوان یک نقطه گردشگری ثبت‌شده ملی شناخته میشود از زیباکنار آغاز و تا بندر کیاشهر ادامه پیدا می‌کند.

گاو، گاومیش، اسب، روباه و شغال، انواع پرندگان، سمور، خزندگان مختلف از گونه‌های حیوانی و جانوری این منطقه میباشند.

از دیگر جاذبه‌های منطقه گردشگری زیباکنار رودخانه اوشمک میباشد، رودخانه‌ای که به موازات رودخانه سپیدرود از داخل زیباکنار و به‌سمت دریا میگذرد، مکان بسیار مناسبی برای ماهیگیری، قایق‌سواری و تفریح را برای گردشگران فراهم میسازد.

و اما ساحل زیباکنار که بی‌شک یکی از تمیزترین و زیباترین سواحل دریای خزر را شامل میشود. این ساحل که در حدود 10 کیلومتر میباشد دارای امکانات تفریحی و اقامتی مختلف در 4 فصل سال بوده و سالانه گردشگران زیادی را به‌سمت خود میکشد.

به‌واسطه نزدیکی و همجوار بودن زیباکنار با منطقه آزاد انزلی گردشگرانی که به منطقه گردشگری زیباکنار تشریف می‌آورند می‌توانند با طی مسیر بسیار کوتاه از بزرگترین مارینای شمال کشور، پارک پرندگان و خزندگان، بزرگترین آکواریوم ایران، مرکز خرید بزرگ و کوچک، دیدن نمایند.

و در آلاچیق‌های چوبی رو به دریای آن و همچنین به‌دلیل وجود قیمت‌های مناسب ویلا در زیباکنار می‌توانند به‌راحتی در این منطقه ویلا خریداری کنند و در اینجا اقامت گزینند.

نزدیکی زیباکنار به شهرهای بزرگ و توریستی استان گیلان باعث‌شده تا شما با سفر به زیباکنار و اطراف آن جاذبه‌های گردشگری بی شمار و زیبایی را از نزدیک دیدن فرمایید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×