گیلان، زیباکنار
0133416

نکاتی که هنگام خرید ویلا شهرکی باید بدانید

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-01-11
نکات خرید ویلای شهرکی

نکاتی که هنگام خرید ویلا شهرکی باید بدانید

خرید ویلای شهرکی قاعده و قانون خاص خود را دارد و فردی که اقدام به خرید می‌کند، باید قبل از خرید نسبت به‌شرایط این ویلاها آگاه شود و حتی در صورت لزوم در قرارداد وی ذکر شود. به‌عنوان‌مثال، در ویلاهای شهرکی صاحب ویلا علاوه بر اینکه ممکن است با همسایه‌های خود در ارتباط باشد و حتی آنها را بشناسد. در ضمن یک نفر یا یک تیم به‌عنوان حراست برای برقراری امنیت در شهرک وجود دارد که کارهای فرد باید با هماهنگی وی صورت گیرد و کاری خارج از حیطه شهرک انجام نشود.

خرید ویلای شهرکی با خرید و فروش عادی ملک یا ویلا و یا حتی زمین متفاوت است و کسانی که با این سازه‌های آشنایی نداشته‌باشند به‌احتماًل‌زیاد دچار مشکل می‌شوند. ویلاهای شهرکی سبک خاصی در ویلا سازی هستند که کمک شایانی به شرکت‌های انبوه‌ساز و خریداران کرده است. در واقع انبوه‌سازان با استفاده از زمین کمتر اقدام به ساخت ویلاها و ساختمان‌های بیشتری می‌کنند و از این طریق هزینه تمام‌شده هر ویلا کاهش چشمگیری دارد. این کاهش در قیمت ویلا، همه به آمار فروش شرکت‌های انبوه‌ساز کمک می‌کند و هم گردشگران برای خرید ویلای شهرکی هزینه کمتری بپردازند.

در این مطلب به 5 نکته مهم که هنگام خرید ویلای شهرکی باید بدانید را ذکر خواهیم کرد و دلیل اهمیت هرکدام را عنوان می‌کنیم.

توجه به قوانین و آگاهی از آنها به‌هنگام خرید ویلا شهرکی

اولین نکته‌ای که به‌هنگام خرید ویلای شهرکی از خریدار خواسته می‌شود این است که به قوانین شهرک احترام گذاشته و آنها را رعایت کند. اگرچه ویلا یک حریم خصوصی و برای گذراندن اوقات فراغت است، اما ویلاهای شهرکی به‌صورتی هستند که بین ویلاها ارتباط وجود دارد و احتمال ارتباط و تعامل در آن‌ها بسیار بالاست. بنابراین، شرکت‌های انبوه‌ساز برای رعایت قوانین و برقراری آرامش در این شهرک‌ها، اقدام به وضع قوانین عمومی می‌کنند که همه خریداران ملزم به رعایت آنها هستند. این قوانین حتی ممکن است در قرارداد خرید ویلا نیز ذکر شود.

به‌عنوان‌مثال، ممکن است قوانینی در مورد رعایت حریم خصوصی دیگران، در مورد نحوه پارک کردن خودروها و حتی سرعت خودروها، نحوه عبور و مرور و زمان تردد، مواردی ازاین‌دست وضع شود که چندان هم سخت نیستند و صرفاً برای رفاه حال خریداران ویلای شهرکی در نظر گرفته‌شده‌اند. معمولاً زمان خرید، این قوانین به‌صورت کامل به خریدار گفته می‌شوند و وی نیز متعهد به اجرای آنها می‌شود. بنابراین، اگر قصد خرید ویلای شهرکی را دارید به این نکته توجه‌داشته‌باشید.

پرداخت هزینه‌های ماهانه و سالانه

برخلاف ویلاهای معمولی، خرید ویلای شهرکی ممکن است هزینه‌های سالانه و ماهانه داشته باشد. همان‌طور که در آپارتمان‌ها برای نظافت و تعمیرات به‌صورت روزانه اقدام به پرداخت شارژ می‌کنید و هزینه نگهداری از تجهیزات را تقسیم می‌کنید، در مورد ویلاهای شهرکی نیز این قوانین وجود دارد و با توجه به تعداد ویلاهای باید بخشی از هزینه آن را بپردازید. در مطالب قبلی عنوان شد که می‌توانید از دوربین مداربسته یا نگهبان خصوصی استفاده کنید، اما در مورد شهرک‌ها نیازی به این کارها نخواهید داشت و تنها با پرداخت هزینه‌ای کم کلیه این موارد را خواهید داشت.

هزینه ماهانه و سالانه یک ویلا در شهرک‌ها شامل، هزینه نگهبان یا حراست، هزینه نگهداری از فضای سبز، هزینه نظافت محیط شهرک، هزینه نورپردازی و زیباسازی شهرک و مواردی برای تأمین امکانات اولیه می‌شود که هنگام خرید ویلای شهرکی به‌طور کامل به شما تذکر داده می‌شود و حتی در برخی از موارد مبلغ شارژ ماهانه نیز تعیین می‌شود. شاید در نگاه اول این هزینه زیاد به‌نظر برسد، اما توجه‌داشته‌باشید که این هزینه بین ویلاها تقسیم می‌شود و سهم کمی به شما خواهد رسید.

 

توجه به انواع ویلا شهرکی

زمانی که از ویلا شهرکی صحبت می‌شود، احتمالاً ذهن بسیاری از افراد به شهرک‌ها شلوغ و پرجمعیت می‌رود که روی هم انباشته شده و زندگی در آنها بسیار مشکل است. اما باید توجه‌داشته‌باشید که این شهرک‌ها به سه دسته معمولی، جنگلی و ساحلی دسته‌بندی می‌شوند و در هرکدام از آنها خصوصیات منحصربه فردی تدارک دیده شده است. بنابراین هنگامی‌که برای خرید ویلای شهرکی اقدام می‌کنید و سعی می‌کنید که قرارداد ببندید در مورد اصل شهرک و نوع آن بپرسید. این سه نوع شهرک برای افراد با سلیقه مختلف طراحی شده‌اند و امکانات متفاوتی دارند.

خرید ویلای شهرکی جنگلی دسترسی شما را به جنگل راحت‌تر می‌کند و حتی فضای آن نیز به سبک جنگل طراحی شده است. اما شهرک‌های ساحلی در نزدیک ساحل بوده و احتمالاً یک مسیر مشخص به ساحل دارند. این ویلاها برای افراد علاقه‌مند به ساحل ایده‌آل هستند و می‌توانند به‌راحتی به ساحل دسترسی داشته‌باشند. اما ویلاهای معمولی بیشتر در نزدیک شهرها با دسترسی به امکانات شهری ساخته‌شده‌اند و گردشگران می‌توانند برای بازدید از ساحل و جنگل از شهرک خارج شوند.

احترام به همسایه‌ها و حریم خصوصی آنها

یکی دیگر از مواردی که به‌هنگام خرید ویلا شهرکی باید آن را رعایت کنید، احترام به حریم خصوصی سایر افراد و همسایه‌ها است. کسانی که در شهرک‌ها چرخ زده‌اند یا از ویلاها بازدید کرده‌اند، احتمالاً با این صحنه روبه‌رو شده‌اند که این ساختمان‌ها در کنار هم و دیوارهای آنها به‌هم چسبیده است. از طرفی کسانی که برای تعطیلات به این ویلاها می‌آیند دوست دارند یک فضای آزاد و بدون دغدغه در کنار خانواده خود داشته‌باشند و ممکن است برخی محدودیت‌ها برای خود قائل نشوند. در این شرایط احترام به حریم خصوصی افراد اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و شما نیز به‌عنوان یک خریدار ملزم به رعایت آنها هستید. البته فضای این ویلاها به‌صورتی نیست که فضای سایر ویلاها مشخص باشد، اما به‌هرحال قوانین آن در هنگام خرید ویلا به شما متذکر می‌شوند.

هماهنگی با نگهبان و تیم حراست شهرک

اما یکی دیگر از نکاتی که احتمالاً با تأکید زیاد به‌هنگام خرید ویلا شهرکی از شما خواسته می‌شود و برای حفظ امنیت ویلا حیاتی است، هماهنگی با نگهبان و تیم حراست شهرک است. شرکت‌های انبوه‌ساز برای حفاظت از ویلاهای خود و همچنین افراد ساکن در شهرک اقدام به استخدام نیروهای حراستی می‌کنند که وظایف مشخصی دارند و کلیه کارهای شهرک تحت نظر آنها انجام می‌شود. این کنترل حتی به اندازه‌ای است که ساکن شدن خریداران یا جابجا شدن وسایل باید با هماهنگی آنها انجام شود تا مشکلی برای ویلاها رخ ندهد. این سیستم نگهبانی برای زمان نبودن ساکنین ویلاها اهمیت بسیاری دارد و به‌همین دلیل افراد ساکن در شهرک باید کارهای خود را با آنها هماهنگ کنند.

اگر قصد خرید ویلای شهرکی را دارید با ما در شرکت انبوه‌سازان آرش در تماس باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت ما و قسمت ویلاها مراجعه کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×