گیلان، زیباکنار
0133416

هنگام خرید زمین در زیباکنار از فروشنده زمین چه مدارکی بخواهیم

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1396-12-16
زمین در زیباکنار

زمین در زیباکنار یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری در این شهر است که خریداران به‌شکل مختلف از آن استفاده می‌کنند. برخی از آنها زمین را به‌عنوان یک سرمایه حفظ می‌کنند و نوعی سرمایه‌گذاری بلندمدت انجام می‌دهند؛ برخی برای خود ویلا می‌سازند و هم از لحاظ اقتصادی و از لحاظ گردشگری از آن سود می‌برند؛ و برخی نیز اقدام به سخت و فروش ویلا می‌کنند که می‌تواند گزینه سرمایه‌گذاری و کارآفرینی خوبی باشد. خرید زمین در زیباکنار از هر لحاظی می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد و متأسفانه عده‌ای از فروشندگان شرایطی را پیش آورده‌اند که امکان کلاه‌برداری در آن نیز وجود دارد.

خرید زمین در زیباکنار می‌تواند از لحاظ مختلف به‌سود خریدار و حتی مردم این شهر زیبا باشد. اما عدم توجه کافی به فرایند خرید و کوتاهی خریدار می‌تواند شرایطی را ایجاد کند که به تجربه‌ای تلخ تبدیل شود. البته نهادها و شرکت‌های معتبری، مانند شرکت انبوه‌سازان آرش سازنده شهرک‌های ویلایی آرش، در این منطقه فعالیت دارند که می‌تواند فرایند خرید و فروش ویلا را تحت کنترل داشته و ضمن فراهم آوردن زمینه رشد مردم، امکان خرید مطمئن را فراهم آورند.

باتوجه به موارد رخ داده و اهمیت این موضوع، در این مطلب مدارکی که هنگام خرید ویلا در زیباکنار باید از فروشنده زمین بخواهید را ذکر خواهیم کرد و هرکدام را به مختصر شرح می‌دهیم. پس با ما همراه باشید!

هنگام خرید زمین در زیباکنار احراز مالکیت فروشنده بر زمین را فراموش نکنید

یکی از مشکلات بزرگی که در زمان خرید زمین در زیباکنار رخ دهد این است که احراز مالکیت فروشنده زمین به‌شکل درستی انجام نگیرد. هنگام خرید زمین یا هر ملک دیگری ممکن است از فروشنده سند مالکیت بخواهید و وی نیز سند را ارائه دهد. اما مسئله مهم این است که این زمین مربوط به‌همان شخص است یا از طرف شخص دیگری وکالت گرفته است. اگر سند مالکیت زمین مربوط به‌خود شخص فروشنده باشد، مشکلی نخواهید داشت و با تأیید هویت فرد از طریق مدارک شناسایی، می‌توانید معامله را انجام دهید.

اما در برخی مواد ممکن است متوجه شوید که سند مالکیت زمین مربوط به شخص دیگری است و طرف معامله شما تنها وکالت وی را بر عهده دارد. در مواردی که در هنگام خرید زمین زیباکنار با چنین مسئله‌ای مواجه می‌شوید، باید حتماً از نهادهای رسمی استعلام بگیرید. برای این کار می‌توانید آدرس دفترخانه محل تنظیم وکالت‌نامه را بگیرید و از صحت و شرایط مندرج در وکالت‌نامه مطمئن شوید.

از صحت اطلاعات مندرج در سند مطمئن شوید

کسانی که در خرید و فروش ملک سابقه دارند و یا با سند ملکی آشنایی دارند، می‌دانند اطلاعات مندرج در این سند غیرقابل تغییر بوده و باید مطابق با آن معامله صورت گیرد. به‌طورکلی، یک سند مالکیت حاوی دو نوع اطلاعات خیلی مهم است که در فرایند خرید زمین در زیباکنار نیز اهمیت دارند. دسته اول اطلاعات هویتی صاحب زمین هستند که باید با شخص فروشنده مطابقت داشته باشد. توصیه ما این است که از شناسنامه برای تأیید هویت استفاده کنید و از صحت اطلاعات مطمئن شوید.

اطلاعات دیگر موجود در سند، شامل اطلاعات مربوط به زمین هستند. در یک سند، علاوه بر مشخصات زمین و متراژ آن، حدود چهار طرف آن نیز مشخص شده است و فرد می‌تواند به کم این اطلاعات به محل دقیق زمین پی ببرد. این کمک می‌کند که فرد خریدار اطلاعات دقیق و کاملی از زمین داشته باشد. بنابراین، هنگام خرید زمین در ویلا زیباکنار به محل زمین بروید و از وضعیت زمین مطمئن شوید. حتی در صورت امکان با صاحبان زمین کناری نیز مشورت کنید.

هنگام خرید زمین در زیباکنار از فروشنده زمین چه مدارکی بخواهیم

از آزاد بودن سند زمین مطمئن شوید

با توجه به قوانین موجود در کشور، امکان استفاده از سند زمین به‌عنوان ضمانت، رهن و وثیقه وجود دارد و این موضوع باعث می‌شود که امکان انتقال چنین سندی وجود نداشته باشد. برای فهمیدن این موضوع کار خاصی ندارید و معمولاً در بخشی از سند ذکر می‌شود که سند تحت ضامنت قرار دارد. بنابراین توصیه ما این است که از خرید این چنین زمین‌هایی خودداری کنید. اما اگر از یک زمین خوشتان آمده و مایلید که تنها آن زمین را بخرید می‌توانید زمین را قولنامه کرده و در زمان دیگری نسبت به انتقال سند اقدام کنید. این موضوع می‌تواند کمی دردسر داشته باشد.

آر مشاور املاک کد رهگیری بخواهید

در چند سال اخیر ثبت قرارداد و معامله ملکی تحت شرایط خاص انجام می‌گیرد و فرد خریدار در انتها یک کد رهگیری برای پیگیری خرید خود دریافت می‌کند. بستن قرارداد در یک مشاور املاک شرایط و قوانین مربوط به‌خود را دارد و نمی‌تواند خارج از این محدوده انجام گیرد. اولین قانون، پرهیز از نوشتن قراردادهای دست نویس، و نوشتن آن در قالب قولنامه رسمی است. بنابراین اگر قصد خرید زمین در زیباکنار را دارید، حتماً از فروشنده و مشاور املاک بخواهید که قرارداد را در یک برگه رسمی و دارای سربرگ بنویسد و هولوگرام نیز داشته باشد.

اما نوشتن قولنامه در خرید ملک فقط به‌همین جا ختم نمی‌شود. یکی از مواردی که حتماً باید رعایت کنید این است که کد رهگیری قولنامه خود را دریافت کنید. در واقع زمانی که فرایند خرید ویلا در زیباکنار کد رهگیری دریافت می‌کنید، بدین معنی است که معامله شما در سامانه ثبت‌شده و زمان معامله نیز ثبت می‌شود. بنابراین حتی اگر کلاه‌برداری نیز صورت گرفته باشد و زمین به شخص دیگری بعد از شما فروخته شود، شما در اولویت خواهید بود و معامله دوم نامعتبر خواهد بود.

شرط فسخ معامله را فراموش نکنید!

یکی از مشکلاتی که اکثر خریداران با آن مواجه می‌شوند و متأسفانه راه برون رفت از آن را بلد نیستند، اعتماد کامل به فروشنده و مشاور املاک است که باعث می‌شود به فکر گزینه‌هایی مانند شرط فسخ قرارداد نباشند. این موضوع در برخی از معاملات حیاتی باشد و شما را از یک ضرر بزرگ نجات دهد. اگر به فکر خرید زمین در زیباکنار هستید، شرایط موجود در این شهر و منطقه را بشناسید و با یک مشاوره خوب مشورت کنید. مواردی که ممکن است رخ دهد و احتمالاً برای شما و زمین مشکل ساز شود را یادداشت کنید و با توافق با فروشنده زمین، آن‌ها را در قرارداد بگنجانید.

برای انجام یک معامله خوب و خرید زمین در زیباکنار شرایط زیادی وجود دارد که به کمک مشاورین املاک خوب و شرکت‌های انبوه‌ساز معتبر می‌توانید این شرایط را سپری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در شرکت انبوه‌سازان آرش در تماس باشید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×