گیلان، زیباکنار
0133416

هوشمندسازی ویلاها و استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز در ساخت ویلاها

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1397-03-30
هوشمندسازی ویلاها

هوشمندسازی ویلاها

هوشمندسازی یکی از مباحثی است که در هر زمینه پیاده‌سازی آن موجب افزایش ارزش آن می‌شود. یکی از زمینه هایی که هوشمندسازی در آن بسیار ورود کرده است، هوشمندسازی خانه‌ها است. اما در این مقاله با شرکت انبوه‌سازان آرش سازنده شهرک‌های ویلایی آرش، معتبرترین شرکت در زمینه ساخت ویلا در زیباکنار، ویلا شمال و ویلا گیلان، ویلا انزلی همراه شوید تا به بررسی موضوع هوشمندسازی ویلاها بپردازیم .

داشتن ویلای لوکس و مدرن چیزی است که بسیاری از ما به‌دنبال آن هستیم. هنگام سفر به شهرهای شمالی کشور به‌دنبال افزایش راحتی و آسایش هستیم. به‌همین دلیل اقلمت رد ویلا دارای اهمیت زیادی است چرا که باید هم امنیت کافی را برای ما فراهم‌کند و هم اینکه امکانات رفاهی و آسایشی را در اختیارمان قرار دهد.

مهم‌ترین ویژگی‌های هوشمندسازی ویلاها

معیارهای مختلفی برای خوب بودن یک ویلا نیاز است. به‌عنوان مثال ظاهر ویلا، نزدیکی ویلا به ساحل و جنگل، نزدیکی ویلا به مراکز رفاهی و تفریحی، امکانات ویلا و …. طراحی و نحوه ساخت ویلا در نگاه اول مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرد ولی این تنها چیزی نیست که شما باید به آن توجه کنید. ممکن است ویلایی در ظاهر بسیار زیبا به‌نظر برسد ولی آن چنان که باید نیازهای شما را بر طرف نکند.

کنترل امنیت با استفاده از هوشمندسازی ویلاها :

به‌عنوان مثال امنیت ویلا مسئله‌ای است که دارای اهمیت زیادی است. فرض کنید ویلای شما در منطقه ساحلی بنا شده است. بنابراین امکان دسترسی به آن راحت است چرا که راه پیدا کردن به آن راحت است. علاوه بر این ممکن است شما 12 ماه سال را در ویلای خود سپری نکنید. چرا که اکثراً برای مدت کوتاهی به شما سفر می‌کنند. پس در این شرایط شما چگونه می‌خواهید از امنیت ویلای خود اطمینان حاصل کنید؟ این مسئله را می‌توان با استفاده از هوشمندسازی ویلاها به‌راحتی حل کرد. یکی از سیستم‌هایی که در هوشمندسازی ویلاها مورد استفاده قرار می‌گیرد سیستم امنیت است که شما با استفاده از آن می‌توانید از هر جایی که هستید رفت‌وآمد و امنیت ویلای خود را تحت نظر قرار دهید.

به‌طور کلی هر سیستمی که در هوشمندسازی ویلاها مورد استفاده قرار می‌گیرد این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از راه دور و بدون توجه به موقیعت مکانی بتوانید شرایط ویلای خود را بررسی و همچننی کنترل کنید. در گذشته برای کنترل شرایط خانه و ویلا بسیاری از افراد از سیستم‌های مداربسته و دوربین استفاده می‌کردند در حالی که این گونه سیستم‌ها امکان کنترل را در اختیار شما قرار نمی‌دادند در حالی که شما با استفاده از هوشمندسازی ویلاها می‌توانید به‌راحتی شرایطی که در ویلا پیش می‌آید را کنترل کنید. برخی از سیستم‌های هوشمند امنیتی این دارای این ویژگی هستند که حتی با نبود شما متوجه شوید چه کسی به خانه شما آمده، زنگ می‌زند. در نتیجه قادر خواهید بود در را برای فرد مورد نظر باز کنید! یا نکنید!

کنترل سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی با استفاده از هوشمندسازی ویلاها :

تصور کنید در هوای گرم و مرطوب شهرهای شمالی کشور در حال گذاران اوقات خود هستید و یعد از مدتی تصمیم به بازگشت به ویلا را دارید. معمولاً همه ما اولین کاری که هنگام رسیدن به ویلا انجام می‌دهیم این است که سیستم سرمایشی ویلا را فعال کرده تا خستگی و گرما را از بدن خود به‌دور کنیم. خنک شدن خانه کمی زمان‌بر است پس چطور است که این کار را کنی زودتر از رسیدن به ویلا انجام دهیم! شما با استفاده از هوشمند سازی ویلاها می‌توانید کنترل سیستم سرمایشی ویلا را به عهده داشته‌باشید و با هر وسیله الکترونیکی مانند موبایل، تبلت و … سیستم مورد نظر را خاموش و یا روشن کنید. البته این تنها کاری نیست که می‌توانید انجام دهید شما می‌توانید درجه دما و بسیاری از امکانات دیگر را نیز تنها از راه دور و با استفاده از اینترنت کنترل نمایید. این مسئله برای سیستم گرمایشی نیز صادق است. زمانی که شما قصد سفر به شمال را در فصل‌های سرد سال دارید می‌توانید با استفاده از این کنترل از راه دور، سیستم را قبل از سریدن ود فعال کرده و دیگر نگران سرمای ویلای خود نباشید.

 

کنترل سیستم نور با استفاده از هوشمندسازی ویلاها :

یکی از عادت هایی که بسیاری از ایرانیان دارند این است که زمانی که شب خانه را ترک می‌کنند یکی از چراغ ها را روشن بگذارند! چرا که نگران امنیت ویلای خود هستند. البته که این کار با وجود امکانات هوشمند سازی ویلاها دیگر نیاز نیست ولی شما با استفاده از سیستم هوشمند نوری ویلا می‌توانید تنظیم کنید که هرکدام از چراغ‌های ویلا چه میزان روشنایی داشته‌باشند و کی روشن شوند. برخی از سیستم‌های هوشمند نوری حتی به شما این اختیار ررا می‌دهند که رنگ روشنایی را تعیین کنید. با استفاده از این سیستم می‌توانید در بهینه سازی مصرف برق و انرژی بسیار موثر عمل کنید.

این  3 مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های هوشمندسازی ویلاها بود که بیان شد. قیمت خرید این ویلاها و یا اجاره آن‌ها ممکن است از بقیه انواع ویلا برای شما بالاتر باشد اما به‌همان میزان و یا حتی خیلی بیشتر امکانات ویژه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهند. تنها چیزی که شما به آن‌ها برای استفاده از امکانات هوشمند سازی ویلاها نیاز دارید اینترنت و یک وسیله هوشمند الکترونیکی مانند موبایل و تبلت است …. پیاده‌سازی سیستم‌های هوشمند برای ویلاها نیاز به تخصص دارد بنابراین بهتر است هنگام خرید و یا اجراه این گونه ویلاها تحقیق زیادی انجام دهید تا از درست کار کردن یان سیستم‌ها اطمینان کافی را داشته‌باشید.

شرکت انبوه‌سازان آرش دارای تجربه بسیاری در زمینه هوشمندسازی ویلاها است و با توجه به این که برای حقوق مخاطبان و مشتریان خود ارزش بسیاری قائل است همواره در تلاش است که برای پاسخ گویی به نیاز آن‌ها بهترین روش‌ها را انتخاب کند. پس اگر به دنیال یک شرکت خدماتی با تجربه و مطمئن در زمینه خرید و فروش ویلا و ساخت ساز هستید می‌توانید با استفاده از شماره‌های موجود در سایت با ما در ارتباط باشید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×