گیلان، زیباکنار
0133416

وضعیت بازار مسکن در شمال کشور

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1397-03-29
بازار مسکن در شمال

وضعیت بازار مسکن

وضعیت بازار مسکن همیشه یکی از موضوعات جالب مورد بحث در اکثر جمع های خانوادگی است. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی مسئله وضعیت بازار مسکن در شمال کشور بپردازیم تا اگر شما قصد مهاجرت به شهرهای شمالی کشور و یا قصد خرید ویلا را دارید بتوانید با آگاهی لازم تصمیم نهایی را بگیرید.

با توجه به‌شرایطی که شهرهای بزرگ مانند تهران از نظر آب‌وهوا، بحران آب و … دارند بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند که برای ادامه مسیر زندگی خود به یک شهر دیگر مهاجرت کنند. در نگاه اول این مسئله ممکن است کمی عجیب به‌نظر برسد چرا که معمولاً افراد ترجیح می‌دهند هنگام مهاجرت به یک شهر بزرگتر با امکانات بیشتر کوچ کنند. اما اکنون ما شاهد پدیده مهاجرت معکوس هستیم. یعنی بسیاری از افراد از شهرهای بزرگ به شهرهای شمالی کشور مهاجرت می‌کنند. همین مسئله باعث می‌شود که وضعیت بازار مسکن رد شهرهای شمالی کشور بسیار با اهمیت شود.

از طرف دیگر بسیاری از افراد بنا به دلایلی قادر به مهاجرت همیشگی به شهرهای شمالی کشور نیستند. یعنی تنها می‌توانند چند ماه در شهرهای شمالی کشور زندگی کنند. به‌همین دلیل مشاور املاکی‌های موجود در شهرهای شمالی کشور، در صورتی که شما به آن‌ها مراجعه کنید انتخاب‌های مختلفی را پیش روی شما می‌گذارند.

بر اساس آماری که منتشر شده است زندگی در مناطق روستایی 4 درصد افزایش پیدا کرده است. در حدود 23 میلیون نفر در کل کشور دارای واحد مسکونی هستند در حالی که حدود 5 میلیون نفر از آن‌ها در روستاها زندگی می‌کنند. علاوه بر این وضعیت بازار مسکن در شمال کشور 11 درصد رشد داشته است. جالب است بدانید که در شهری مانند مازندران 43 درصد از واحد های مسکونی و ویلاها در روستاها واقع‌شده‌اند. پس می‌توان با همین تعدا و ارقام به رحتی متوجه این مسئله شد که وضعیت بازار مسکن در شمال کشور بسیار پر رونق است به گونه‌ای که بسیاری از افراد خرید و فروش ویلا را در شهرهای شمالی کشور انتخاب می‌کنند تا بتوانند در زمانی کوتاه و راحت سرمایه خود را چند برابر کنند. همچنان با شرکت انبوه‌سازان آرش سازنده شهرک‌های ویلایی آرش، معتبرترین شرکت در زمینه ساخت ویلا در زیباکنار، ویلا شمال و ویلا گیلان، ویلا انزلی همراه باشید.

وضعیت بازار مسکن در مقابل بازار ویلا

البته شاید بد نباشد به این نکته اشاره کنیم که برخی عقیده دارند وضعیت بازار مسکن در شمال کشور با وضعیت بازار ویلا در شهرهای شمالی کشور متفاوت از هم هستند. مسکن یکی از نیاز های اولیه برای زندگی است که رفاهی بودن و لوکس بودن در آن چندان نیاز اساسی محسوب نمی‌شود. در حالی که بسیاری از افراد هنگام خرید ویلا بیشتر لوکس بودن و به روز بودن آن را مورد توجه قرار می‌دهند. به‌همین دلیل ممکن است که وضعیت بازار ویلا در شمال کشور کمی خطرناک تر از وضعیت بازار مسکن در شمال کشور باشد. این موضوع هم به‌دلیل ساخت‌وساز های غیرقانونی گسترده‌ای است که در رابطه با ویلا انجام می‌شوند. در رابطه با ساخت‌وساز مسکن بسیاری از موارد قانونی است که حتماً و باید رعایت شوند ولی در رابطه با ویلا بسیاری از افراد با انجام کار های غیرقانونی تنها قصد فروش ملک خود را دارند.

خرید، فروش، رهن و اجاره مسکن در شمال

اگر از جنبه دیگری به وضعیت بازار مسکن نگاه کنیم، باید آن را از نظر خرید و فروش و رهن اجاره بررسی کنیم. بسیاری از افراد چون برای مدت کوتاهی به شهرهای شمالی کشور می‌آیند ترجیح می‌دهند به‌جای خرید ویلا و یا مسکن اجاره های چند ماهه را انتخاب کنند. همین مسئله باعث می‌شود که شرایط اجاره مسکن و ویلا در شهرهای شمالی کشور پر رونق تر از خرید آن‌ها باشد.

مشاور املاک و شرکت‌های خدماتی زیادی در شهرهای شمالی کشور در زمینه ساخت‌وساز ویلا و همچنین اجاره ویلا در حال فعالیت هستند. اما اگر شما به‌دنبال یک شرکت مطمئن برای انتخاب مسکن و ویلای خود هستید می‌توانید انجام این کار را به شرکت انبوه‌سازان آرش بسپارید. ما با داشتن 15 سال تجربه و همچنین آگاهی لازم از وضعیت بازار مسکن در شمال کشور می‌توانیم با توجه به‌شرایط و سودجه شما بهترین انتخاب‌ها را به شما پیشنهاد دهیم. پس تنها نیاز است که با استفاده از شماره‌های موجود در سایت با مشاوران ما در این زمینه در ارتباط باشید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×