گیلان، زیباکنار
0133416

ساخت غیراصولی ویلاها و مشکلات آن در اثر وقوع سیل

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1397-03-31
ساخت غیراصولی ویلاها

وقوع حوادث طیبعی چیزی نیست که ما بتوانیم از بروز آن‌ها جلوگیری کنیم. اما می‌توانیم کاری کنیم که هنگام اتفاق افتادن آن‌ها میزان آسیب ها را تا حد زیادی کاهش دهیم. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی مسئله ساخت غیراصولی ویلاها و مشکلات آن در اثر وقوع سیل بپردازیم. همراه ما باشید.

 

بسیاری از افراد برای مسافرت و مهاجرت شهرهای شمالی کشور را به‌دلیلی داشتن شرایط آب‌وهوایی خوب انتخاب می‌کنند. بارش زیاد باران یکی از مزیت‌های شهرهای شمالی کشور محسوب می‌شود اما همین مزیت برخی اوقات نیز می‌تواند موجب خطرات گوناگونی نظیر ایجاد سیل شود. ویلاها و ساختمان‌ها به‌صورت غیرقانونی ساخته شوند، آسیب‌های زیادی به آن‌ها وارد می‌شود.

 

زمانی که بارش باران به‌صورت زیاد و متداوم اتفاق می افتد، احتمال وقوع سیل بسیار بالا است. هنگام وقوع سیل، ساختار ویلا ها و خانه‌ها بسیار با اهمیت است. چرا که اگر با ساخت غیر اصولی ویلاها و ساختمان‌ها رو به رو باشیم در واقع با درجه زیادی از خرابی رو به رو خواهیم بود.

برای جلوگیری از تأثیرات مخرب سیل بر ویلا به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  • هنگام خرید ویلا و یا زمین به موقعیت جغرافیایی توجه بسیاری داشته‌باشید. چرا که برخی از افراد تنها برای فروش دست به ساخت غیراصولی ویلاها می‌زنند در حالی که ممکن است مکان در نظر گرفته‌شده در مسیر جریان سیل باشند و یا از نظر جنس خاک چندان مقاوم نباشد.

 

  • اولین جایی که در ساختار ویلا و خانه بسیار اهمیت داد، زیر زمین و یا همان پایه اصلی خانه است. هنگامی که شما قصد خرید ویلا در شمال را دارید به‌طور معمول آشنایی زیادی با نحوه ساخت آن ندارید. اما ساخت ویلا از همان پایه بسیار دارای اهمیت است. بنابراین سعی کنید اگر خودتان قصد ساخت‌وساز ویلا را دارید به‌درستی و اصولی این کار را انجام دهید. اگر هم قصد خرید را دارید از شرکت سازنده ویلا اطمینان داشته‌باشید. به‌عنوان مثال برخی از افراد برای ساخت ویلا، به‌جای استفاده از میکلگرد و آهن و بتن های مطلوب تصمیم می‌گیرند که دیوارهای ویلا را پهن بسازند، تا تحمل وزن ویلا را داشته باشد. اما علاوه بر این که به‌مرور زمان ویلا دچار نشست می‌شود، بلکه چون نمونه‌ای از ساخت غیر اصولی ویلا است، در صورت وقوع سیل از پایه فرو خواهد ریخت.

 

  • چون بارش باران در شهرهای شمالی کشور بسیار زیاد است، میزان رطوبت نیز زیاد خواهد بود. چه برای ساخت ویلا و چه برای اساخت خانه شما حتماً باید برای ساختمان خود از عایق های مناسب استفاده کنید. استفاده از عایق رطوبتی بسیار دارای اهمیت است البته زا نوع جنس خوب. چرا که اگر ساختمان شما عایق خوبی نداشته باشد به‌مرور زمان قارچ ها و کپک ها برای ساختمان شما مشکل ایجاد می‌کنند. نداشتن عایق کاری مناسب نمونه‌ای از ساخت غیر اصولی ویلا است چرا که در صورت وقوع سیل احتمال فرو ریختن آن بسیار بالا است.

 

  • باز هم به‌دلیل بارش زیاد باران، احتمال این که آب جایی از ساختمان شما جمع شود و راکد باقی بماند بسیار زیاد است. از طرف دیگر بسیاری از افراد تمایل دارند در ساخت ویلای خود از چوب استفاده‌کنند. اما باز هم فرقی ندارد، جنس ویلای شما از هر چیزی که باشد اگر آب راکد در قسمتی از آن بماند موجب سست شدن ویلا می‌شود. نمونه‌ای از ساخت غیر اصولی ویلا این است که سازنده راهی برای خروج آب در نظر نگرفته‌شده باشد.

البته هنگام وقوع سیل نمی‌توان تمامی تقصیر ها را تقصیر سیل و ویلاها گذاشت. زمانی که در رابطه با رودخانه‌های شهرهای شمالی کشور بی رویه شن و ماسه برداشت می‌کردند، موجب می‌شود که این مسیر های جریان آب نتوانند موجب کند شدن جریان آب شوند. پس خودمان نیز بر میزان مخرب بودن سیل ها موثر هستیم.

اما مخاطبان گرامی در صورتی که شما قصد خرید ویلا را دارید و نگران مسئله ساخت غیراصولی ویلاها هستید می‌توانید با استفاده از شماره‌های موجود در سایت با ما در ارتباط باشید. چرا که شرکت انبوه‌سازان آرش هنگام ساخت ویلا افراد خریدار را کاملاً در جریان نحوه و مسیر ساخت ویلا قرار می‌دهد و با تمام موارد ایمنی آشنا است. خوشحال می‌شویم اگر برای خرید و سرمایه‌گذاری خود از تجربه 15 ساله شرکت انبوه ­سازان آرش طراح و سازنده شهرک‌های ویلایی آرش، معتبرترین شرکت در زمینه ساخت ویلا در زیباکنار، ویلا شمال و ویلا گیلان، ویلا انزلی اعتماد کنید …

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×