گیلان، زیباکنار
0133416

چگونه از شر دلالان در خرید ویلا شمال خلاص شویم؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-01-31
خرید ویلا شمال

دلالان در خرید ویلا شمال چه نقشی دارند؟ خرید و فروش ملک یکی از پدیده‌هایی است که همیشه در جریان آن با پدیده احتمالی دلالی و نقش پررنگ دلالان مواجه خواهید شد. این افراد که هیچ نقشی در ساخت ویلا و یا در زحمت‌های تبادل ویلا و فراهم آوردن امکانات مورد نظر برای ویلا نقش نداشته‌اند، معمولاً در معاملات بیشترین سود ممکن می‌برند و باعث افزایش قیمت ویلا نیز می‌شود. در خرید ویلا شمال کسانی که با این دلالان در ارتباط باشند، زمان کافی برای بازدید و آشنایی با قسمت‌های ویلا را نخواهند داشت و ممکن است خرید نامناسبی داشته باشد.

همان‌طور، که در مطالب قبلی عنوان شود برای خرید ویلا شمال گزینه‌های مختلفی وجود دارد که برخی از این گزینه‌ها قانونی و مناسب بوده و برخی نیز نقشه دلال یا واسطه را بیشتر می‌کند. به‌عنوان‌مثال، در شهرهایی مانند زیباکنار یا سایر شهرهای استان گیلان خریداران می‌توانند به‌سراغ شرکت‌های انبوه ساز، مانند شرکت انبوه‌سازان آرش، بروند و یا حتی از مشاورین املاک معتبر مشاوره بگیرند. اما کسانی که در خرید ویلا شمال سابقه و تجربه ندارند به‌احتماًل‌زیاد با این افراد واسطه برخورد خواهند داشت و ممکن است بخشی از سرمایه خود را هدر دهند.

در این مطلب ما ۵ راهکار برای خلاص شدن از شر دلالان ذکر خواهیم کرد که در فرایند خرید ویلا شمال به‌کار شما خواهند آمد. تا انتها با ما همراه باشید!

 شرکت‌های انبوه‌ساز انتخاب خوبی برای خرید ویلا شمال هستند

به‌احتماًل‌زیاد، بهترین و مطمئن‌ترین راه برای خرید ویلا شمال رفتن به‌سراغ شرکت‌های انبوه‌ساز معتبر است. این شرکت‌ها به‌دلیل ساخت ویلا در حجم بالا و سرمایه‌گذاری بالا مجبور هستند که برای کلیه فعالیت‌های خود مجوز قانونی داشته‌باشند و طبیعتاً هر شرکتی که مجوز لازم برای ساخت‌وساز داشته باشد کلیه فعالیت‌های خود را تحت نظارت نهادهای دولتی انجام می‌دهد. داشتن مجوزهای قانونی و انجام کارهای خود تحت سازمان‌هایی مانند اداره مالیات و وزارت مسکن یک امتیاز بزرگ برای شما محسوب می‌شود؛ زیرا این شرکت‌ها برای فروش ویلای خود نمی‌توانند از افراد واسطه استفاده‌کنند.

بنابراین توصیه ما این است که بعد از مطالعه کافی در مورد ویلاهای مختلف در منطقه و آشنایی با خصوصیات و ویژگی‌های آنها، برای خرید ویلا شمال به‌سراغ شرکت‌های انبوه‌ساز بروید و نیازهای خود را با آنها در میان بگذارید. این شیوه به شما کمک می‌کند که گزینه‌های مختلفی را ببینید و آنها را از نزدیک مورد بازرسی قرار دهید. از طرفی دیگر بررسی چند ویلا و مقایسه آنها در شرکت‌های مختلف این شانس را به شما می‌دهد که قیمت‌های آنها را نیز مقایسه کنید و در یک فرایند رقابتی قرار بگیرید. به‌همین دلیل شرکت‌های انبوه‌ساز برای حفظ مشتری‌های خود مجبور هستند که پایین‌ترین قیمت را به شما پیشنهاد دهند.

 مشاورین املاک معتبر پیدا کنید

یکی دیگر از گزینه‌هایی که برای خرید ویلا شمال می‌توانید از آن کمک بگیرید، مشاورین املاک معتبر هستند. در مورد استفاده از مشاورین املاک باید و حتماً از لفظ معتبر استفاده کرد. متأسفانه برخی از این مشاورین املاک به‌دلیل بازار نامناسب و نداشتن مشتری به راهکارهای مانند استفاده از دلالان و واسطه‌ها روی می‌آورند که نه‌تنها به شما لطمه خواهند زد، بلکه برای افزایش قیمت ویلا نیز مؤثر هستند. برای فرار از دست این گروه و شناخت آنها باید به‌سراغ مجوزهای قانونی و جواز فعالیت مشاورین املاک بروید.

برای اینکه بتوانید ویلای مورد نظر خود را با قیمت مناسب و بدون دخالت افراد واسطه بخرید؛ ابتدا باید در منطقه مورد نظر به تحقیق در مورد مشاورین املاک معتبر یا شرکت‌های فعال در این حوزه بپردازید و پس از انتخاب چند گزینه، از آنها درخواست جواز فعالیت کنید. اطمینان داشته‌باشید که شرکت‌های معتبر با ارائه مجوز مشکلی نخواهند داشت و با دیدن اعتبارنامه آن‌ها می‌توانید به‌سراغ مرحله بعدی خرید ویلا شمال بروید.

 به‌صورت مستقیم با شخص صاحب ویلا وارد معامله شوید

در فرایند خرید ویلا شمال پیدا کردن شخص صاحب ویلا شاید کاری مشکل و زمان‌بر باشد، اما اگر قصد دارید که از دو گزینه اول استفاده نکنید، مجبور خواهید بود که سراغ این گزینه مشکل بروید. با توجه به اینکه بیشتر صاحب این ویلاها تنها برای چند روز و در ایام تعطیلات در آنجا مستقر می‌شوند، پیدا کردن آنها و حتی گرفتن شماره تماس از آنها کار بسیار مشکلیست. از طرف دیگر اگر فرد مورد نظر در فاصله دوری نسبت به شهرهای شمال کشور قرار داشته باشد، تلاش می‌کند که فروش ویلای خود را به یک مشاور املاک یا یک شرکت معتبر واگذار کند.

اگر بتوانید شخص صاحب ویلا را پیدا کنید این شانس را خواهید داشت که به‌صورت مستقیم از وی تخفیف بگیرید و حتی ویلا را با قیمتی ارزان‌تر بخرید. اما اگر مجبور شوید که برای خرید ویلا شمال به‌سراغ مشاورین املاک بروید، بهتر است درخواست کنید که شخص صاحب ویلا نیز در حین معامله حضور داشته‌باشند و این شانس را به‌خود بدهید که تخفیف بگیرید.

 ویلاهای شهرکی نقش دلالان را کمرنگ‌تر می‌کنند

یکی از راهکارهایی که بتوانید نقش دلالان را در خرید ویلا شمال کمرنگ‌تر کنید این است که به‌سراغ ویلاهای شهرکی بروید. ویلاهای شهرکی به مانند یک مجتمع هستند که وظیفه ساخت‌وساز و همچنین خرید و فروش آنها بر عهده شرکت‌های انبوه‌ساز است. در این شهرک‌ها هر ویلا به یک نفر واگذار می‌شود و درصورتی‌که قصد فروش ویلای خود را داشته باشد باید هماهنگی لازم را با شرکت انبوه‌ساز مربوطه انجام دهند. این وضعیت به شما کمک می‌کند که واسطه‌ها را در فرآیند خرید ویلا بشناسید و اطمینان داشته‌باشید که هیچ دلالی در معامله شما نقش بازی نمی‌کند.

همچنین یکی دیگر از مزایای خرید ویلای شهرکی این است که گزینه‌های متعددی با شرایط یکسان و مشابه در اختیار شما قرار دارد. بنابراین اگر پی ببرید که در فرآیند خرید ویلا شمال یک دلال یا یک واسطه نقش دارد می‌توانید بی‌خیال آن گزینه شده و به‌سراغ ویلاهای دیگری بروید.

 فروشندگان خیابانی انتخاب خوبی نیستند

یکی از شیوه‌هایی که در اجاره ویلا و در اجاره املاک موقتی جواب داده است و بسیاری از صاحب این ویلاها از این شیوه برای جذب مشتری استفاده می‌کنند، روش تبلیغ خیابانی است. اما با توجه به اینکه اجاره ویلا در شمال کشور به‌صورت موقتی بوده و بعد از چند روز ویلا را پس خواهند داد نمی‌تواند شیوه خوبی برای خرید ویلا باشد. کسانی که فرآیند خرید ویلا شمال را از طریق فروشندگان خیابانی انجام می‌دهند باید بدانند که معامله آنها به کمک دلال صورت گرفته ویلای آنها از حالت معمول گران‌تر است.

توصیه ما این است که برای خرید ویلا شمال هیچ‌وقت از مسیرهای قانونی خارج نشوید و با توجه به کلاه‌برداری‌های که در این حوزه می‌تواند رخ دهد بهتر است به‌سراغ شرکت‌های قانونی و مشاورین املاک معتبر بروید. برای شناخت بیشتر در مورد ویلاها و اطلاع از قیمت آن‌ها با ما در شرکت انبوه‌سازان آرش در تماس باشید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×