گیلان، زیباکنار
0133416

کاربردی‌ترین نکات خرید ویلا در شمال کشور

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-02-03
خرید ویلا در شمال کشور

کاربردی ترین نکات برای خرید ویلا در شمال کشور

صرف نظر از تمامی تعاریف و باید ها و نباید هایی که در خصوص خرید ویلا برای شما وجود داشته و یا دارد و صرف نظر از اینکه در کدام یک از مناطق شمالی کشور احساس می‌کنید سرمایه‌گذاری برای ویلا و خرید یک ویلا شمالی مناسب‌تر است اگر به هر دلیل تصمیم به خرید ویلا در شمال کشور را دارید باید یک سری از نکات مهم را به یاد داشته‌باشید

نکاتی که می‌تواند در  خرید ویلا شمال شما را به یک مزیت تبدیل کرده و باعث شود تا  نه‌تنها از خرید خود پشیمان نشوید بلکه خرید ویلا را به‌عنوان یک راه سرمایه‌گذاری اصولی و مطمئن به سایر دوستان و اقوام خود نیز پیشنهاد دهید.

در ادامه به این نکات خواهیم پرداخت ولی به یاد داشته‌باشید این نکات تنها نکات کلی هستند که باید به آنها توجه‌داشته‌باشید  زیرا برای هر خرید نیاز به توجه به جزئیات بیشتر هم خواهد بود که در مقالات قبلی در خصوص این جزئیات توضیحاتی داده شد و د رادامه هم به آنها تا حدودی اشاره خواهیم کرد.

تعیین میزان بودجه

وقتی از بودجه در دسترس صحبت می‌کنیم هدف ما تنها میزان بودجه‌ای که برای خرید ویلا درنظرگرفته‌اید نیست. شما باید بودجه خود را برای اهداف دیگری نیز پیش بینی کنید. صرف خرید ویلا تنها یکی از بخش‌های مورد نیاز شما برای تملک یک ویلا در شمال کشور است. بودجه‌ای که برای خرید ویلا در نظر می‌گیرد باید شامل موارد زیر باشد :

  • مبلغ مورد نظر برای خرید خود ویلا
  • مبلغی برای تجهیز ویلا به مبلمان، اثاثیه، تجهیزات و وسایل اولیه زندگی
  • مبلغی برای نگهداری و تعمیرات ویلا مانند هزینه‌های برق و آب و … و یا اگر احیانا ویلا قدیمی است بازسازی برخی از قسمت‌های ویلا
  • هزینه حراست و نگهبانی

این مواردی هستند که در هر ویلا البته نمی‌توان به یقین لزوم آن‌ها را پیش بینی کرد. مثلا داشتن حراست و یا زیبا سازی شاید از مواردی باشد که برخی از افراد اهمیتی به آن ندهند، هزینه مبلمان و اثاثیه هم در صورتی که ویلا در شمال بخرید با قیمت ملک محاسبه می‌شود  که البته به آن افزوده شده و هزینه آب و برق را هم که شاید برخی خیلی به این موضوع هم اهمیتی ندهند هرچند به‌نظر غیر قابل قبول باشد.

اما هزینه خود ویلا هزینه‌ای است که می‌تواند متغیر باشد. عوامل متعددی هزینه ویلا را تعیین می‌کنند که هزینه مکان، متراژ ویلا، نوع ساخت، سنددار بودن و یا نبودن، منطقه ویلا  و… از این عوامل هستند. امروزه از چند ده میلیون تا ویلاهای لوکس میلیاردی درشمال کشور خرید و فروش می‌شود.

مجتمع‌های ویلایی و یا در مناطق رو به توسعه پیدا کرد که هزینه حدود 100 میلیون تا 400 یا 500 میلیون تومان باید برای آنها در نظر داشت.تمامی این نوع ویلاها دارای ساخت‌وساز مطمئن تری هستند اما با این وجود خرید از شرکت‌های انبوه‌ساز معتبر متضمن سرمایه‌گذاری خوبی در این ویلاها است.

معمولاً ویلای ارزان‌قیمت را باید در مناطق کمتر توسعهافته و یا زمین‌های روستایی پیدا کنید. مکان‌هایی که معمولاً خیلی جنبه مهندسی ساخت در  آنها رعایت نشده و شاید حتی بعضاً پروانه ساخت هم نداشته‌باشند. این ویلاها را حتی با هزینه بین 40 تا 50 میلیون هم می‌توان پیدا کرد.  اما ویلاهای با نرخ متوسط را معمولاً می‌توان در شهرک‌های ساحلی ،

 

اما وقتی صحبت از ویلاهای لوکس می‌شود باید هزینه به مراتب بالاتر از 600 میلیون تومان در نظر داشت و ویلاهای لاکچری عمدتاًهزینه‌ای بیشتر از 1 میلیارد تومان را به‌خود اختصاص داده‌اند. این ویلاها به‌دلیل قرارگرفتن در مناطق ویژه و خاص گردشگری و توریستی و با آب‌وهوای عالی و همچنین به‌دلیل ساخت‌وساز فوق‌العاده مدرن و پیشرفته و با متراژ ساخت بالا ساخته می‌شوند. عمدتاًدارای استخر و یا محوطه‌سازی پیشرفته و ویو های عالی هستند.

در نتیجه این گفتمان باید این مطلب را افزود که اگر به‌دنبال سرمایه‌گذاری و خرید ویلا در شمال کشور هستید خرید ویلا با نرخ متوسط و از شرکت‌های معتبر می‌تواند سرمایه‌گذاری مناسبی باشد. یک ویلای ارزان‌قیمت که سند درستی ندارد را نباید به‌چشم سرمایه‌گذاری و رشد سرمایه تلقی کنید.

تنها در یک منطقه به‌دنبال ویلا نباشید

یکی از مهم‌ترین موضوعات برای خرید ویلا بسنده نکردن به انتخاب در یک منطقه است. از قدیم گفته اند جوینده یابنده است و این موضوع بلا شک در خرید ویلا در شمال هم سنخیت دارد. متاسفانه برخی از افراد به‌دلیل اینکه یکی از دوستان او منطقه‌ای را معرفی می‌کند بدون تحقیق در آن منطقه سرمایه‌گذاری و خرید ویلا می‌کنند و خیلی زود پشیمان می‌شوند. قبل از خرید ویلا بهتر است با توجه به پارامترهای ذهنی خود مناطق مختلف را بررسی و بعداً خرید کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که سرمایه‌گذاری خود را در منطقه‌ای انجام دهید که هم از نظر استراتژیکی اهمیت بالایی داشته باشد و هم دسترسی مناسبی به نقاط توریستی و  گردشگری داشته باشد و از همه مهم‌تر رو به پیشرفت باشد. برخی از مناطق پیشرفت خود را کرده‌اند و جای رشد کمتری دارند در حالی که برخی از مناطق تازه به جمع مناطق مورد نظر خریداران پیوسته و هنوز جای رشد و ترقی زیادی دارند. مناطقی مانند زیباکنار و انزلی از این دست مناطق هستند زیرا منطقه ویژه اقتصادی هستند و در ضمن دسترسی عالی به مناطق توریستی داشته و پر رفت‌وآمد هستند.

سازه ویلا را در نظر داشته‌باشید

متاسفانه یک نکته را باید در مورد خرید و فروش ویلا اعتراف کرد و آن هم وجود بسیاری از افراد حقیقی بساز و بفروش ویلا در شمال کشور است. این افرراد از بی‌کیفیت‌ترین مصالح و سطحی ترین نقشه ها برای ساخت ویلا استفاده می‌کنند و عمدتاًویلا را در زمین‌هایی می سازند که یا مجوز معتبر ساخت ندارد و یا بسیار ناپایدار است. بدون اغراق ویلاهای ارزان‌قیمت شمال عمدتاًاز این دست هستند و حتی برای چند سالا زندگی هم کیفیت لازم را ندارند.

این در حالی است که برای ساخت ویلا در شمال باید کادری مهندسی زمین را بررسی و بهترین نقاط را برای ساخت بنا با بهترین و با کیفیت‌ترین مصالح در نظر بگیرند. استفاده از مصالح ایمن و متناسب با آب‌وهوای شمالی کشور و استفاده از نقشه های مدرن و بهینه در ساخت ویلا در شمال اهمیت زیادی دارد. به یاد داشته‌باشید برای خرید ویلا در شمال حتماً سازه را به خوب یبررسی و پروانه ساخت را مشاهده کنید.

منظره و دید ویلا را فراموش نکنید

انتخاب ویلا در شمال حتی اگر برای چند هفته استفاده در سال باشد بدون در نظر گرفتن چشم‌انداز و ویو ویلا دلپذیر نخواهد بود. حتی اگر این نکته برای شما اهمیت نداشته باشد فراموش نکنید اگر قرار است روزی ویلا را به سرمایه مجددا تبدیل کنید خریداران بعدی این نکته را  در نظر می‌گیرند. باید اطمینان داشته‌باشید که با ساخت ویلاهای جدید دید ویلای شما از بین نمی‌رود. پیشنهاد می‌شود ویلای خود را از شرکت‌هایی بخرید که با توجه به اصول محاسبات و با در نظر گرفتن چشم‌انداز ویلاها اقدام به ساخت‌وساز ویلا می‌کنند.

شرکت انبوه‌سازان آرش با چندین سال سابقه ساخت و فرروش انواع ویلا به‌عنوان معتبرترین و بزرگ ترین شرکت ساخت ویلاهای شمالی با استفاده از کادری معتبر و با تجربه و متخصص در حوزه ساخت‌وساز و با بهره‌گیری از جدیدترین امکانات و تکنولوژی‌های ساخت  به شما در مورد انتخاب و خرید ویلا با بهترین کیفیت و بالاترین استانداردهای جهانی و همچنین بهترین قیمت با شرایط فروش متفاوت ضمانت های لازم را خواهد داد.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×