گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی کوه درفک ( قله درفک )

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-02-06
کوه درفک

کوه درفک

کوه درفک در استان گیلان یکی از پر بازدید ترین قله‌های ایران است. کوه درفک در رشته‌کوه‌های البرز غربی سر به آسمون کشیده است. کوه درفک یک منطقه کوهستانی بکر به‌شمار می‌رود که جنگل‌های شیرکوه در دامنه این قله پرصلابت گسترده شده است. قله درف یکی از زیست گاههای مهم گیاهی و جانوری کشور محسوب می‌شود و یکی از منحصربه‌فردترین کوهستان‌های ایران است.

کوه درفک آتشفشان خاموشی است که میان دو شهرستان سیاهکل و رودبار و بر بلندای  دیلمان و عمارلو و خرگام قدم برافراشته است. شما می‌توانید کوه درفک را که از دور خودنمایی می‌کند را مشاهده کنید.

شرکت انبوه‌سازان آرش با ساخت شهرک‌های ویلایی آرش در استان گیلان  و فروش ویلای ارزان گیلان در جهت بهبود شرایط گردشگری استان گیلان قدم گذاشته است. خرید ویلا شمال به شما این امکان را می‌دهد تا از زیبایی‌های مناطق اطراف بهره‌مند شوید.

همانطور که گفتیم قله درفک در ارتفاعات سراسری رشته‌کوه‌های البزر قرار دارد ارتفاع کوه درفک در حدود 2701 متر است این قله از سمت شرق و جنوب شرقی به‌سمت کوه‌های پیشکوه و رشته کوه تخت سلیمان و دره سه هزار تنکابن امتداد دارد. گفته می‌شود در زلزلهای که در سال 1369 رخ داد بخشی از قله ریزش کرده است. این قله محل زندگی قوم دیلمان و گیل در روزگاران گذشته بوده است.  اسرار بسیاری در دل این قله پرصلابت و مقاوم وجود دارد. ما همیشه کوه را نشانه استقامت و ایستادگی می دانیم.

شرکت انبوه‌سازان آرش برای رفاه حال گردشگران و توریسم منطقه اقدام به ساخت شهرک‌های ویلایی آرش در ساحل زیباکنار نموده است تا شما به‌راحتی بتوانید با خرید ویلای ارزان گیلان صاحب ویلا شوید.

مراحل گام به گام صعود به قله درفک

برای صعود به قله درفک این قله زیبا  با چشم‌اندازهای بی‌بدیل ابتدا باید به سیاهکل بروید و صعود خود را از جاده دیلمان و روستای شاه شهیدان شروع کنید. مسیر پیاده‌روی از انتهای خاکی جاده شاه شهیدان در میان مراتع و علفزارهای خاکی شروع و پس از حدود یک و نیم ساعت کوهپیمایی به ابتدای یک جنگل سرسبز و پرطراوت می‌رسید که می‌توانید اندکی در دل این منطقه سرسبز استراحت کنید و سپس به مسیر جنگلی خود تا رسیدن به کوه درفک ادامه دهید.گفته می‌شود عبور از این جنگل نیز در حدود هفتاد دقیقه طول می‌کشد. با خرید ویلا در شهرک‌های ویلایی آرش در استان گیلان و در ساحل زیباکنار صاحب ویلای ساحلی و جنگلی شیک شوید.

بعد از گذر از جنگل به ییلاق وزنه بن می‌رسیم در این ییلاق نیز شما می توایند چشمه‌های  زیبا را مشاهده کنید و اندکی در کنار چشمه ها استراحت و دوباره به مسیر ماجراجویانه خود تا رسیدن به قله درفک ادامه دهید. به‌همین منوال ادامه مسیر را تا کاسه درفک بپیمایید. پس از رسیدن به این منطقه از سه جهت می‌توانید به قله برسید مسیر شماره یک سینه کش سمت راست است که به خط الرس کاسه ختم می‌شود. مسیر شماره دو مسیر سمت چپ است که از یک دره پرشیب به ارتفاعات قله می پیوندد و مسیر شماره سه نیز سطلخ جان جبهه غربی است که این مسیر طولانی ولی زیباترین مسیر است.

اگر قصد پیاده‌روی دارید از این مسیر بروید توجه‌داشته‌باشید که سگ های اطراف قله درفک پس از سگ های سبلان وحشی ترین سگ های ایران هستند. پس بنابر احتیاط با دوستان و تورهای کوهنوردی بروید و تجهیزات ایمنی را به‌همراه داشته‌باشید. شهرک‌های ویلایی آرش در استان گیلان آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند. با خرید ویلا ارزان گیلان از شرکت انبوه‌سازان آرش ویلای متناسب با طبیعت منطقه را به خانواده خود هدیه دهید.

مسیر سلطخ جان پر از جنگل استخر و مناظر بکر طبیعی است که شما می‌توانید آنها را در طی مسیر کوهپیمایی مشاهده کنید، و یک سفر ماجراجویانه و پرهیجان را پشت سر بگذارید و به قله درفک برسید و از بلندای قله درفک زیبایی سرزمینمان را تماشا کنید.

کوه درفک یکی از جاذبه‌های منحصربه‌فرد استان گیلان محسوب می‌شود به‌ویژه برای کوهنوردان یک مسیر پر خاطره و ماجریانه محسوب می‌شود. شرکت انبوه‌سازان آرش اقدام به ساخت شهرک‌های ویلایی آرش نموده است تا شما بتوانید با خیال آسوده ویلای مد نظر خود را تهیه کنید. خرید ویلا ارزان گیلان به شما این امکان را می‌دهد تا در ایام تعطیلات به ویلای خود آمده و نفسی تازه کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×