گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی ییلاق سوباتان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-02-08
ییلاق سوباتان

ییلاق سوباتان

یکی از ییلاقات استان گیلان که سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند. منطقه ییلاقی سوباتان است، که همچو بهشتی در این منطقه خودنمایی می‌کند. منطقه ییلاقی سوباتان در بیست و دو کیلومتری شهر لیسار از توابع شهر تالش و در سی و شش کیلومتری شمال غرب تالش جای گرفته است. ییلاقات سوباتان یکی از سرسبز ترین ییلاقات ایران به‌حساب می‌آید.

خرید ویلا ارزان گیلان و همچنین خرید قسطی ویلای ارزان گیلان به شما کمک می‌کند تا با درآمد و پس انداز خود صاحب ویلا شوید. خرید ویلا گیلان به شما این امکان را می‌دهد تا در یک منطقه خوش آب هوا و به‌دور از آلودگی‌های زیست‌محیطی صاحب ویلا شوید و از طبیعت بکر و دلنواز مناطق اطراف نهایت لذت را ببرید.

با شرکت انبوه‌سازان آرش سازنده شهرک‌های ویلایی آرش همراه شوید تا زیبایی‌های ییلاق سوباتان را بیشتر بشناسیم.

مناطق دیدنی ییلاق سوباتان

ییلاقات سوباتان دارای مناطق گردشگری و دیدنی بسیاری است. این منطقه به‌دلیل طبیعت زیبا و مناظر دلنوازی که دارد به بهشت گمشده ایران معروف است. در بخش‌های مختلف این ییلاق شما می‌توانید چشمه‌های گوارا را که از دل آن آب بیرون می‌آید را مشاهده کنید به‌خصوص در فصل تابستان این آب گوارا خستگی سفر را از تن آدمی بیرون می‌کند. با خرید ویلا قسطی ارزان گیلان در اسرع وقت صاحب ویلا شوید.

وجود جنگل در اطراف ییلاق سوباتان منظره زیبا و خاصی را پیش روی چشمان شما قرار می‌دهد که می‌توانید در دل جنگل به گشت گذار و بپردازید و از لابه‌لای درختان سربه‌فلک‌کشیده و صدای آوای پرندگان لذت ببرید و روز خود را به زیبایی سپری کنید. خرید ویلا گیلان در استان گیلان وجود دارد که شما به‌هنگام سفر می‌توانید ویلا گیلان را خریداری و یا اجاره کنید و سفر خود را خاص کنید.

هوای مطبوع ییلاق سوباتان و چمنزارهای همجوار آن حس خارق‌العاده‌ای را وارد تار و پود انسان می‌کند. نفس کشیدن در این هوا خون تازه‌ای را وارد رگ های ما می‌کند، ماهایی که به‌دلیل آلودگی شهرمان نمی‌توانیم نفسی از عمق وجود بکشیم ولی در این منطقه می‌توانیم  بدور از هر نوع آلودگیای نفس بکشیم و قدر هوای پاک را بدانیم. اری خوابیدن در دل چمنزار و بیدار شدن با صدای پرندگان که در بالای سرمون آواز عشق سر می‌دهند شنیدنی و دیدنی است.

تماشای روستای های اطراف با سقف‌ها شیروانی و رنگارنگ حس زندگی را به آدمی تلقین می‌کند. با خرید ویلای قسطی ارزان گیلان و خرید ویلای گیلان می‌توانید هر از گاهی با سفر به استان گیلان و مناطق اطراف نفس از عمق وجود خود بکشید.

پیاده‌روی در ییلاق سوباتان در این منطقه کوهپایه‌ای چنان زیبا و هیجان انگیر است که زبان از گفتن آن عاجز نتوان است و فقط باید تجربه کرد.

دلیل نامگذاری سوباتان

درباره اینکه چرا به این منطقه سوباتان گفته می‌شود دو نظریه وجود دارد. برخی معتقد هستند سوباتان در زبان محلی به معنای فرود آمدن آب است و به‌همین منظور سو یعنی آب و بوتان به معنی فرود آمدن و از مجموع این دو سوباتان به‌وجود می‌آید. برخی دیگر نیز معتقدند باران‌هایی که در این ییلاق می‌بارد حفره هایی را ایجاد کرده است به‌همین دلیل به آن سوباتان می‌گویند. البته نظریه سومی نیز وجود دارد که معتقد است سو به معنی گلپر و تون به معنی روییدن است و چون در سراسر این منطقه گلپر وجو داد سوباتان می‌گویند.

جالب است بدانید گورهایی که در این منطقه کشف شده است نشان میدهد که این منطقه دارای فرهنگ و تمدن کهن است. با خرید ویلا قسطی گیلان با درآمد متناسب خود صاحب ویلا شوید همچنین خرید ویلا ارزان گیلان و خرید ویلای گیلان به شما کمک می‌کند تا در سریعترین زمان صاحب ویلا شوید.

توجه‌داشته‌باشید که در ییلاق سوباتان هیچ‌گونه هتل و رستورانی وجود دارد و اگر قصد سفر به این منطقه را دارید وسایل مورد نیاز برای سفر و خوردن، آشامیدن را به‌همراه داشت باشید و بیشتر محل های اسکان نیز به‌صورت سنتی هستند، که برای تامین برق اتاق‌ها نیز از موتور برق استفاده می‌شود. ساکنان مناطق اطراف به‌دلیل طبیعت منطقه بیشتر دامدار و عشایر هستند.

به‌دلیل هجوم گردشگران عشایر اقام به ساخت مغازه نموده‌اند که برایشان صرفه اقتصادی دارد. با خرید ویلا ارزان گیلان و همچنین خرید قسطی ویلا گیلان به‌راحتی صاحب ویلا در گیلان شوید.

ییلاق سوباتان در کجا قرار دارد

ییلاق سوباتان در بیست و دو کیلومتری قسمت غربی شهر لیسار و در نزدیکی تالش گیلان قرار دارد. سوباتان در سی و شش کیلومتری غرب شهر تالش و در بیست و یک کیلومتری جنوب شرقی دریاچه نئور قرار گرفته است، که از سمت شرق به جنگل‌های سرسبز و پرطراوت لیسار و از سمت غرب نیز به ییلاقات اردبیل و دریاچه نئور. از سمت شمال نیز به رودخانه خروشان لیسار ختم می‌شود. با خرید ویلا قسطی گیلان و ویلای ارزان گیلان شما نیز می‌توانید صاحب ویلا شوید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×