گیلان، زیباکنار
0133416

نحوه ساخت و مصالح مناسب برای ساخت ویلا در شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1396-11-15
مصالح مناسب برای ساخت ویلا

اگر شما هم به‌دنبال ساخت ویلا در شمال کشور باشید سوالی که به ذهن شما خطور می‌کند این است که مصالح مناسب برای ساخت ویلا چیست؟

در مناطق شمالی مانند همه مناطق دیگر کشور ابتدا باید تراکم مورد نیاز برای ساخت‌وساز ویلا در شمال را از شهرداری منطقه دریافت و الگوی تعیین‌شده را رعایت کنید.  اگر زمین مورد نظر شما برای  ساخت ویلا شمالی در روستا باشد  تراکم در نظر گرفته‌شده 30 درصد و در مناطق شهری 50 درصد است. مفهوم این عبارت این است که وقتی زمینی را در منطقه شهری داشته‌باشید و بخواهید ویلا شمال خود را در ان بسازید تنها اجازه ساخت 50 درصد زمین را خواهید داشت و در مناطق روستایی تنها 30 درصد از زمین را می‌توانید بسازید. باقی‌مانده متراژ زمین باید برای مصارف طبیعی مورد استفاده باشد.

قیمت تمام‌شده ویلا یا قیمت ساخت ویلا در شمال بسیار متفاوت است. این موضوع کاملاً به مصالح مناسب برای ساخت ویلا و یا حتی موقعیت زمین ویلا شمال شما بستگی دارد. حتی اگر ویلا شمال شما توسط افراد عادی و یا خودتان ساخته شود تا زمانی که توسط یک تیم مجرب اجرایی ساخته شود متفاوت خواهد بود.

دلایل اختلاف قیمت ویلا در شمال

تفاوت قیمت ویلا در شمال به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از این موضوعات مصالح استفاده شده در ساخت ویلا شمال است. به‌عنوان مثال برای ساخت  ویلا در گیلان می‌توانید از پنج نوع سقف استفاده کنید. سقف شنگل، سقف دکرا، سقف حلبی، سقف آندوویلا و سقف آندولین. بهترین نوع سقف ویلا شمالی نوع شنگل است و معمولی ترین سقف، سقف حلبی است. طبیعتاً قیمت این دو نوع سقف با هم قابل قیاس نیست.

موضوع بعدی هزینه‌های نازک کاری و طراحی داخلی ویلا در شمال است. اگر کارفرما از بهترین تکنولوژی ها و جدیدترین فناوری های ساختمانی به‌منظور محافظت از ریزش دیوارها و همچنین زیبایی داخلی ساخت استفاده کرده باشد باید هزینه ویلا شمال شما قاعدتاً خیلی بالاتر باشد ولی وقتی تنها از یک تزئین داخلی با مواد و مصالح معمولی ساختمانی استفاده شده باشد نمی‌تواند هزینه تمام‌شده خیلی بالا باشد. برای مثال هزینه تمام‌شده یک ویلای لوکس شمال به‌دلیل استفاده از برترین مصالح ساختمانی مثلا سرامیک درجه یک بسیار بیشتر از ویلای ارزان‌قیمت شمال با استفاده از کاشی درجه دو یا سوم است.

حتی کارفرما می‌تواند برای کاهش هزینه ویلای شمال از شیرآلات معمولی استفاده کند و یا به‌منظور ساخت ویلای لوکس در شمال از بهترین کاشی  موجود که قیمتی ده ها برابر کاشی معمولی دارد استفاده کند.

مراحل ساخت ویلا در شمال

اولین مرحله برای ساخت ویلا در شمال نقشه برداری از زمین است. این مقوله نقشه برداری زمین اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا عوامل محیطی و اقلیمی در ساخت با رعایت موقعیت شمال و جنوب و عرض و طول ساخت باید محاسبه شود. موقعیت اقلیم برای ساخت ویلا در گیلان با ساخت ویلا در بندر انزلی و یا ساخت ویلا در مناطق دیگر شمالی کشور متفاوت خواهد بود.

در مرحله دوم ساخت ویلا باید طراحی و مهندسی ساخت ویلا انجام شود. در این مرحله سلیقه و تجربه کارفرما بسیار تعیین کننده است. پیکره بندی ویلا و زیبایی و تأثیرگذار بودن ویلا در این مرحله مشخص می‌شود. هر چه کارفرما خبره تر باشد و تیم مهندسی قویتری داشته باشد در ساخت و طراحی ویلا موفق تر عمل خواهد کرد.

معمولاً متقاضیان خرید ویلا در شمال به‌دنبال خرید ویلاهای دوبلکس و با سه یا چهار خواب هستند. معمولاً پروسه خرید ویلا در شمال سلیقه‌های متفاوتی دارد اما عمده خریداران ویلا و متقاضیان ساخت ویلا در شمال به‌دنبال خرید ویلایی در شمال هستند که یک سرویس خواب و سالن پذیرایی و حمام و دشتشویی در طبقه همکف و دو اتاق خواب و ترجیحاً خواب مستر و نشمین گاه دنج و کوچکی در طبقه بالا با دید دریا و یا دید مناطر طبیعی داشته باشد تا بتوانند در هنگام خلوت خود آرامشی خاص را تجربه کنند.

برای ساخت ویلا قیمت مناسب در شمال نظر متقاضی و یا صاحب کار اهمیت زیادی دارد ولی کارفرما و مهندس مشاور باید نکات پر اهمیت برای ساخت ویلا و اتفاقات خوب و بد در خصوص هر تصمیمی را به مشتری گوشزد کنند.

پس از مرحله طراحی پروژه ساخت ویلا در شمال نوبت به مراحل اجرایی است که اسکلت و یا فنداسیون اصلی سازه باید در درجه اول سازه به‌صورت ایمن ساخته شود. هوای استان‌های شمالی معمولاً معتدل و بارانی است و به‌همین دلیل در انتخاب مصالح ساختمانی برای ساخت ویلا در شمال باید دقت شود.

انتخاب نوع فلزی فنداسیون به‌دلیلی انکه از رطوبت به‌دور هستند و در دل سیمان از نظر مهندسی مشکلی ندارد ولی گاها برای ساخت ویلا در شمال در صورتی‌که ویلا به‌صورت انفرادی باشد و طبقات زیادی بر روی آن مساقر نشود می‌توان از فنداسیون و یا اسکلت چوبی مناسب هم استفاده کرد.

به یاد داشته‌باشید مرحله رنگ ریزی و ساخت ویلا در شمال همیشه باید زیر نظر مهندس ناظر باشد و تیم عملیاتی که برای ساخت ویلا در شمال استفاده می‌کنید باید تیمی خبره و کار دان باشند.در هنگام چیدمان دیوار ویلا شمال و به‌منظور سفت کاری باید بین اسکلت و ستون‌ها با بلوک و آجر پر شود و بهتر است در بین لایه های دیوار از شبکه‌های سیمی بتن مصلح و عایق صوتی و رطوبتی به‌منظور استحکام سازه در مقابل سیل و زلزله و همچنین نفوذ رطوبت و صدا به داخل ویلا استفاده شود و در ضمن این کار باعث مقاومت بیشتر ساختمان در برابر ترک‌خوردن دیوار‌ها می‌شود.

نحوه ساخت و مصالح مناسب برای ساخت ویلا در شمال

پس از دیوار چینی باید مرحله گذاشتن و نصب سقف توسط نجار یاطراح سقف ساخت ویلا در شمال انجام شود. در طراحی سقف حتماً باید مهندس ناظر نوع شیب بندی که میزان شیب و جهت شیب بندی است را قبلا تعیین کرده باشد. این موضوع هم در زیبایی ویلا شمال شما اهمیت زیادی دارد و هم در خصوص نفوذ رطوبت به ساختمان و یا مقاومت آن در برابر باد و باران اهمیت ویژه‌ای دارد.

پس از این مرحله باید با عایق‌بندی کف ساختمان مرحله نازک کاری انجام شود. انتخاب پنجره‌ها، درب ها و چهارچوب‌ها بسیار اهمیت دارد. همانگونه که گفته شده نوع مصالح و سازه‌ها در کیفیت و طول عمر ویلا شمال شما تأثیر مستقیم دارد. حتی در زمانی که هنوز دیوارها چیده نشده و یا نازک کاری انجام نشده برای انتخاب لوله‌ها و مسیر برق‌کشی ساختمان برای کیفیت بالاتر ساخت ویلا شمال باید تمامی جوانب توسط مهندس ناظر بررسی شده باشد. مثلا تعبیه راه فاضلاب در مناطق مناسب، لوله‌کشی بر روی اصول مهندسی مکانیک و اجرای برق بر اساس ایمنی بیشتر ساخت از عوامل مهمی است که باید کارشناسی شوند.

بهتر است با ایزوگام مناسب در انتها و قبل از تزئین سقف و دیوارها برای عایق‌بندی رطوبتی هماهنگ شود. استفاده از چوب و یا mdf و هرگونه سنگ تزئینی و دکوراسیون کاملاً به‌سلیقه کارفرما و مهندس ناظر بستگی دارد ولی باید در نظر داشت که اجرای دکوراسیون داخلی ویلای شمال می‌تواند فضای داخل خانه را قابل تحمل تر و لوکس تر بکند. حتی استفاده از تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، شیرآلات و چراغ ها نقش مهمی در ویلای لوکس شمال شما دارد.

انتخاب مصالح برای ساخت ویلا در شمال

برای ساخت ویلا در شمال باید از مصالحی با حداقل ظرفیت حرارتی استفاده شود. ویلا در گیلان و یا ویلا در بندر انزلی به‌دلیل هوای معتدل و مرطوب باید با مصالحی ساخته شوند که حداقل طرفیت حرارتی را داشته باشد. اما اگر از مصالح ساختمانی سنگین تر برای ساخت ویلا در شمال  مثلا در ساخت ویلا در گیلان استفاده شد باید حدقال ضخامت ممکن در کاربرد این مصالح را حفظ کرد.
وقتی نوسان دمای هوای روزانه کم باشد ذخیره حرارت اهمیتی ندارد و این درحالی است که اگر از  مصالح سنگین ساختمانی برای ساخت ویلا در شمال استفاده شود به‌دلیل اینکه بر کیفیت تهویه و کوران هوا که از اهمیت زیادی در این مناطق برخوردار تأثیر می‌گذارد کیفیت هوای داخل ویلا را کاهش می‌دهد.

استفاده از چوب و گیاهان مناسب برای ساخت ویلا در شمال مرسوم است ولی بهتر است از مصالحی محکم تر مانند شن و سیمان در ساخت ویلا استفاده شود ولی باید میزان استفاده از این مصالح دقیق محاسبه شود.

بهتر است اگر قصد خرید ویلا در شمال و یا ساخت ویلا در شمال را دارید از شرکت انبوه‌سازان آرش به‌عنوان یکی از برترین و تخصصی ترین شرکت‌های ساخت‌وساز ویلا در شمال مشاوره دریافت نمایید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×