گیلان، زیباکنار
0133416

بررسی فروش زمین در گیلان شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-02-23
فروش زمین در گیلان شمال

بررسی فروش زمین در گیلان شمال

امروزه بسیاری از افراد برای افزایش درآمد خود به‌دنبال را های کم خطر و پر سود هستند طوری که هر ماه نیاز نباشد برای افزایش سود خود تلاش زیادی بکنند. یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری که تقریباً بی خطرترین محسوب می‌شود، خرید و فروش زمین است. اما خرید و فروش زمین نه در هر منطقه‌ای! بلکه مناطقی که مستعد سود دهی زیاد به خریداران خود هستند. مانند فروش زمین در گیلان شمال!

برای سرمایه‌گذاری روش‌های مختلفی وجود دارد مانند خرید کالای مخصوص، بورس، خرید دلار، خرید سکه و طلا و …. اما تجربه می‌گوید که سرمایه‌گذاری در زمین و یا به عبارت دیگر خرید و فروش زمین می‌تواند برای شما بیشتر از هر یک از روش‌های دیگر سود‌آور باشد. زمانی که شما سرمایه خود را برای خرید چیزی صرف می‌کند، معمولاً نمی‌خواهید بک روز بعد آن را بفروشید و یا مصرف کنید. بلکه می‌خواهید برای که مدت تقریباً طولانی آن را نگه داشته و سپس در یک موقعیت مناسب آن را بفروشید.

خرید کالا یا دلار و سکه خطرات زیادی دارد. همان‌طور که حتماً می‌دانید اقتصاد ایران همواره در حال تجربه نوسان های زیادی است. بنابراین اصلاً شما نمی‌توانید حساب کنید که قیمت این موارد کی بالا می‌رود تا شما تصمیم به فروش بگیرید. حتی ممکن است شما در گران‌ترین زمان ممکن خرید کرده باشید و سپس مجبور باشید با ضرر زیادی سرمایه خود را بفروشید. این اتفاق نمونه‌ای حوادث اوایل سال 97 است که برای بسیاری از خریداران دلار اتفاق افتاد.

حتی اگر شما بگویید که به اندازه کافی در این مرود تجریه دارید و پیش گویی های شما همواره درست از آب در می‌آید ولی برای خرید این موارد شما نیاز به مکانی برای نگهداری آن‌ها دارید. همین نحوه نگهداری استرس زیادی برای شما به‌همراه دارد. به‌عنوان مثال این که کالای خریداری شده خراب نشود، مورد سرقت قرار نگیرد می‌تواند بزرگترین دغدغه‌های شما باشد.

مخطابان عزیز ما قصد نداریم سرمایه‌گذاری در این زمینه ها را به‌طور کامل زیر سوال ببریم، ولی چرا به‌دنبال راهی نباشیم تا راحت‌تر به‌سود خود برسیم؟ در اغلب موارد افراد نتیجه اندوخته سالیان شما صرف سرمایه‌گذاری می‌شود. به‌عنوان مثال بیشتر افراد مسن بعد از این که به‌دوران بازنشستگی خود می‌رسند تصمیم می‌گیرند سرمایه خود را در جایی استفاده کرده و بعد از مدت باقی‌مانده عمر خود را به زندگی در کنار خانواده و نوه های خود بگذرانند.

بنابراین آیا نباید به‌دنبال یک روش سرمایه‌گذاری هدفمند و با حداقل ریسک بود؟ مطمئنم که جواب شما بله است. اما چه نوع سرمایه‌گذاری؟ اکثر ما در خانواده و فامیل خود افرادی را داریم که شغل آن‌ها خرید و فروش زمین است. در اکثر موراد هم وضع مالی خوبی دارند البته به شرط این که خرید و فروش زمین را به‌درستی انجام دهند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت این نوع سرمایه‌گذاری بهترین روش است. چرا که با گذر زمان شما زمین خود را به هیچ دلیلی از دست نمی‌دهید، خراب نمی‌شود و یا نگران نحوه نگهداری آن نیستید.

اما در خرید زمین یکی از مهم‌ترین عواملی که باید مد نظر داشته‌باشید، موقعیت جغرافیایی زمین است. شما با خرید یک زمین در منطقه کویری نمی‌توانید انتظار داشته‌باشید سود زیادی داشته‌باشید اما اگر مناطق شمالی کشور را انتخاب کنید چه؟ مناطق شمالی کشور همیشه مورد توجه افراد زیادی بوده است چرا که شرایط آب‌وهوایی آن آرامش بی‌نظیری را برای شما فراهم می‌کند. یکی از بهترین منطقه‌هایی که رد شمال همواره مهاجران زیادی را به‌سمت خود کشیده است، گیلان است.

موقعیت جغرافیایی گیلان :

بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند که رد این منطقه ویلایی یا زمینی خریداری کرده و بعد از ساخت‌وساز در آن برای مدتی به آن‌جا مسافرت کرده تا انرژی لازم را برای ادامه مسیر زندگی پیدا کنند. اما برخی دیگر با توجه به این که متقاضیان خرید زمین در این منطقه زیاد است، خرید و فروش زمین در گیلان شمال را انتخاب می‌کنند.

مرکز این کلان شهر، رشت است که از جنوب شمال به دریای خزر و استان آذربایجان، شرق به استان مازندران، غرب به استان اردبیل، از جنوب به استان‌های زنجان و قزوین راه دارد. مهم‌ترین شهرستان‌های این شهر عبارتند از : لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، انزلی،‌ آستارا، رودبار، رودسر و تالش. یکی از همین شهرستان‌ها، منطقه آزاد بندر انزلی موقعیت‌های اقتصادی بی‌نظیری را برای این شهر فراهم می‌کند چرا که سومین بندر فعال کشور محسوب می‌شود.

قیمت فروش زمین در گیلان :

به‌طور کلی زمین در گیلان به دو دسته از نظر قیمت نقسیم می‌شود. ارزان‌ترین زمین در گیلان با کاربری کشاورزی است در منطقه آستانه اشرفیه و گران‌ترین زمین با کاربری تجاری، در شهر رشت است. بنابراین کاربری زمین چیزی است که در قیمت زمین بیشترین تأثیر را دارد. توجه‌داشته‌باشید که زمین با کاربری کشاورزی اجازه ساخت‌وساز ندارد حتی اگر با روش‌های غیرقانونی کاربری زمین تغییر پیدا کند ممکن است بعد از ساخت‌وساز اگر شهرداری متوجه شود، کل ساختمان را تخریب کند.

البته قانونی در مورد زمین‌های کشاورزی وجود دارد. به این صورت که شما می‌توانید در 25 از زمین ساخت وساز انجام دهید و ما بقی را برای مصارف کشاورزی استفاده کنید. البته باز هم برای اینکه مطمئن شوید این قانون به چه صورت تحقیقات خود را انجام دهید و تنها به یک حرف اکتفا نکنید چرا که ممکن است بسیاری از املاکی‌های شمال، تنها برای فروش زمین خود این حرف‌ها را به شمایی که غیربومی هستید بزنند و برای شما ضرر زیادی به بار آورند.

همراهان عزیز برای اینکه از خرید و فروش زمین در گیلان شمال مطمئن باشید و همچنین با خیال راحت منتظر سود حاصل از سرمایه‌گذاری خود باشید، بهتر است مسئولیت خرید و فروش زمین در گیلان شمال را به یک شرکت معتبر مانند شرکت انبوه‌سازان آرش بسپارید.

این شرکت با داشتن بیش از 14 سال تجربه در زمینه خرید و فروش زمین در شمال  و همچنین سازنده شهرک‌های ویلایی آرش، معتبرترین شرکت در زمینه ساخت ویلا در زیباکنار، ویلا شمال و ویلا گیلان، ویلا انزلی، می‌تواند تجربه بهترین سرمایه‌گذاری را برای شما فراهم‌کند. در صورت نیاز به مشاوره همین الان با ما تماس بگیرید.

 

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×