گیلان، زیباکنار
0133416

آبشارها و دریاچه‌های مازندران زیبایی بی‌پایان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1398-12-10
آبشار ها و دریاچه های مازندران

آبشارها و دریاچه‌های مازندران زیبایی بی‌پایان طبیعت هستن که در این مقاله تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

استان زیبای مازندران علاوه بر مکان‌های تجاری شامل پاساژها، مجتمع‌های خرید، بازارها و… جاذبه‌های بینظیر طبیعی دارد که شاید نتوان وصف زیبایی و بکر بودنشان را به قلم آورد.

آبشارها یکی از زیباترین خلقت های خداوند متعال هستند که همواره تمامی طبیعت گردان را شیفته و مجذوب خود کرده‌اند. در کشورمان هم آبشارهای بی‌شماری در جریان هستند که هرکدام ویژگی و زیبایی منحصر بفرد خود را دارند. مازندران صاحب آبشار ها و دریاچه‌های بسیار زیبایی است. در این متن سعی داریم تا آبشار ها و دریاچه‌های طبیعی استان مازندران را به‌طور مختصر به شما معرفی کنیم. متن ما را دنبال کنید.

آبشار سنگ درکا آمل

اولین آبشاری که به معرفی آن می پردازیم، آبشار سنگ درکا آمل در استان مازندران است. سنگ درکا منطقه‌ای از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل در مازندران است که در دهستان بالا خیابان لیتکوه قرار گرفته.

این آبشار زیبا در 25 کیلومتری جنوب غرب آمل و در دامنه کوه قرار دارد. این روستا در کنار جاده و در میان جنگل‌های انبوه و متراکم البرز شمالی، جلوهای خاص از جنگل و کوه و مراتع را دارد. کوه ورودی سرچشمه رودهای  انگتارود و آلش رود است.

آمل شهری مهم در استان، نزدیک به تهران و در جلگه ساحلی دریای خزر واقع‌شده است که آب‌وهوای در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان ملایم را داراست.

آبشار سواسره

آبشاری زیباست که نزدیک به 100 متر ارتفاع دارد و در بالادست ناحیهای از توابع بلده قرار گرفته و دارای آب فراوان و پخشابی ویژه است. فضای این آبشار کوهستانی و بیشهای و چشم‌اندازهای بکر، خارق‌العاده و شگفت‌انگیز دارد. سواسره منطقه‌ای خوش آب‌وهوا و دارای چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای است.

واژه سواسره در اصل به معنای نسیم صبحگاهی است. منطقه بلده به‌واسطه داشتن رودخانه‌های زیبا و خروشان از آبشارهای بزرگ و کوچک مملو است که شاید بسیاری از آنان هنوز شناسایی نشده‌اند. از آبشارهای این منطقه آبشار بطاهر کلا، آبشار یالرود، آبشار میناک و آبشار سواسره هستند که فضایی کوهستانی و بیشهای دارند.

 

آبشار ها و دریاچه‌های مازندران

هفت آبشار تیرکن

7 آبشار در روستای تیرکن وجود دارد. در خطه شمال کشور ایران، در روستای تیرکن در دهستان درازکلا و مرز میانی شهرستان سوادکوه و بابل، در میان جنگل انبوه لفور،7  آبشار کوچک و بزرگ قرار دارند که با نام هفت آبشار سواد کوه شناخته می‌شوند. این آبشارها به هفت آبشار تیرکن هم معروف هستند. برای دسترسی به روستای تیرکن و هفت آبشار ابتدا به بابلکنار، سپس درازکلا، جاده سمت راست پادگان و سپس روستای تیرکن خواهد بود. هفت آبشار ارتفاعی در حدود 9 متر دارد.

دریاچه شورمست

تنها دریاچه طبیعی شهرستان سوادکوه که وسعت آن 15 هزار متر مربع است.منظره‌این دریاچه با جنگل اطراف آن که از درختان کهنسال و بلند قامت توسکا پوشیده شده که آن را به یکی از زیباترین اماکن موجود در شهرستان سوادکوه تبدیل کرده است. در حال حاضر همواره مسافران، طبیعت گردان و ماهیگیران زیادی از این دریاچه بهره ‌برداری می‌کنند.

دریاچه عباس آباد

بی جا نیست که بگوییم سفر به دریاچه عباس‌آباد ترکیبی از طبیعت‌گردی و گردشگری تاریخی و فرهنگی است. این دریاچه 10هکتار است و در کنار آن باغ 140 هکتاری عباس‌آباد قرار گرفته است که یکی 9 باغ ایرانی به‌ثبت رسیده  شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است. این باغ مهم‌ترین باغ غیر کویری ایران نیز است. گویا این مجموعه تاریخی به دستور شاه عباس اول صفوى ساخته‌شده است.

دریاچه ساهون

ساهون نام دریاچه‌ای است که نزدیک روستای نوا در بخش لاریجان شهرستان آمل قرار گرفته است.دریاچه‌ی ساهون در دامنه‌های جنوب غربی قلعه دماوند، نزدیک روستای نوا قرار گرفته است با ارتفاعی بیش از سه هزار متر از سطح دریا، این دریاچه در گذشته بیش از 1000 هکتار وسعت داشت و تا نیم ‌قرن پیش پر از آب بود که به‌مرور زمان‌بر اثر دخالت‌های انسان حجم آب آن کم شده است.دریاچه ساهون در حال حاضر به‌صورت مردابی درآمده که حواشی آن را مرغزارهای بزرگ در بر گرفته و به چراگاه ییلاقی احشام، وحوش و پرندگان تبدیل شده است.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×