گیلان، زیباکنار
0133416

سفر به آشوراده جزیره‌ ایرانی دریای خزر

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-05-15
آشوراده

قبل از سفر رفتن و بستن چمدان‌ها نیاز داریم مکانی را برای اقامت انتخاب کنیم. جایی نیاز ما را برطرف سازد و در عین زیبایی راحتی را برای ما فراهم آورد. جزیره‌ای به‌نام آشوراده در دریای خزر وجود دارد که می‌تواند مقصد خوبی برای سفر باشد.

در جنوب کشور، منطقه خلیج فارس دارای جزیره‌های بسیاری است، که شاید رفتن به این جزایر کمی سخت باشد. در ادامه این مقاله می‌خواهیم درباره جزیره‌ایرانی دریای خزر صحبت کنیم که بی‌نظیر است. با ما همراه باشید.

آشوراده سفر به جزیره‌ایرانی دریای خزر

از این نظر که هم راه دور است و هم اقامت در این جزایر نیاز به هماهمگی از قبل دارد، هزینه سفر به جنوب هم کمی بالا است. بنابراین اگر دلتان هوس جزیره کرده است، بهتر است که آشوراده را انتخاب کنید. سرگرمی های بسیاری در این جا وجود دارد که می‌تواند بسیار برای شما دیدنی و جالب باشد. 

برای اجاره ویلا استخردار در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

جزیره آشوراده در کجا قرار دارد؟

آشوراده یکی از جزیره هایی در ایران است که در دریای کاسپین قرار دارد، این دریا در مرکز شبه‌جزیره میانکاله بندر ترکمن است.

یکی از مهم‌ترین و مشهورترین بنادری که می‌توان در شمال ایران نام برد این بندر است که در استان گلستان سواحل شرقی دریای کاسپین است.

جزیره آشوراده در واقع در 10 کیلومتری بندر ترکمن قرار گرفته است که در 40 کیلومتری گرگان است. برای سفر به این جزیره زیبا باید وارد استان گلستان شوید. حتماً برنامه سفر خود را بچینید.

برای اجاره ویلا در محمود آباد با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

ویژگی‌های آشوراده و اهمیت آن برای مسافرت

این جزیره که هر سال میزبان مسافران بسیاری از اقصا نقاط ایران است، توانسته است رضایت بسیاری از مسافران را به‌خود جلب سازد. این منطقه یکی از مهم‌ترین پناهگاه های حیات وحش و تالاب مهمی است که بسیاری از پرندگان به این نقطه مهاجرت می‌کنند.

این منطقه یکی از مناطقی است که در منطقه بین‌المللی ذخایر طبیعی به‌ثبت رسیده است. آشوراده یکی از سه جزیره‌ای است که با توجه به تغییراتی که از نظر آب‌وهوایی به‌وجود آمده است تغییراتی کرده است.

برای اجاره ویلا در زیبا کنار با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

در حقیقت با بالا آمدن سطح آب بین این دو جزیره، یک کدام از این جزایر به زیر آب رفتند و در نتیجه آشوراده مانده است. آشوراده 400 هکتار وسعت یافته است که وسعت اولیهای که دارد 1200 هکتار است. در سال 1372 با وجود سیلی که آمد، سطح آب این جزیره بسیار بیشتر شد همین امر باعث شد تا این جزیره خالی از سکنه شود.

دیدنی‌های که در آشوراده وجود دارد

آشوراده از نظر تاریخی و زیست‌محیطی دارای اهمیت است که نقش خود را به‌خوبی بازی می‌کند. شما در آشوراده می‌توانید چیز های جذابی را ببینید که عبارت اند از:

آبشار

طبیعت زیبایی که در آن صدای آبشار بپیچد و نسیم خنکی از لا به لای درختان سربه فلک کشیده بر پوست و تنمان رقصی کند؛ چقدر می‌تواند جذاب باشد. اگر دوست دارید آبشار را در این منطقه ببینید می‌توانیم اشاره کنیم که شما با کمک اهالی این منطقه می‌توانید آدرس ها را بپرسید.

برای اجاره ویلا ساحلی در گیلان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

بناهای تاریخی

اگر علاقه‌مند به تاریخ هستید و دوست دارید آثار تاریخی بسیاری را ببینید این منطقه می‌تواند بسیار برای شما مناسب باشد، چرا که از این نظر بسیار غنی جذاب است.

از جمه می‌توانیم اشاره داشته باشیم به، قلعه روس ها، دژ صفوی، خانه وزیرمختار روس.

تفریحات دریایی

می‌توانید در منطقه آشوراده سوار قایق‌های پدالی شوید و یا موتور سواری را در این منطقه تجربه کنید.

امکانات طبیعی

یکی دیگر از مواردی که می‌توانیم به آن اشاره داشته باشیم این است که شما در یک طبیعت بکری قرار می‌گیرد که پرنده های مختلف و حیوانات بسیاری را می‌توانید از نزدیک ببینید.

برای خرید خانه ویلایی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

پوشش گیاهی

در طبیعت آشوراده می‌توانید پوشش گیاهی های مختلف و درختان های میوه بسیاری را ببینید که به‌صورت خودرو درآمده‌اند. مثل انار ترش و بوته های تمشک و یا گیاهان وحشی.

بازارچه ترکمن

می‌توانید به این بازارچه بروید و انواع صنایع‌دستی و یا خوراکی‌هایی را برای خرید سوغاتی، انواع پارچه ها، لباس محلی، فرش و گلیم، خوراکی‌های دریایی و… خریداری کنید. این بازارچه بسیار غنی هست و می‌توانید چیز های مختلفی را ببینید.

اطلاعات تاریخی منطقه آشوراده

تاریخچه کوچکی که باید از آشوراده بگوییم به این صورت است که این جزیره از دوره صفویان به‌عنوان شکارکاه مورد استفاده قرار می گرفت. در این دوره‌اینجا دژ بزرگی ساخته شد و همچنین در دوره‌های بعدی هم توسط روش‌ها چندین قلعه ساخته شد.

در رابطه با آشوراده روایت های بسیاری وجود دارد که گفته می‌شود در زبان ترکمی جزیره آشور از 2 بخش ساخته‌شده‌اند که عبارت اند از آشیر و آدا. اسم دیگری که این منطقه دارد مال آشیر است که بسیاری از مردم دام‌های خود را به این جزیره برای چرا می‌آوردند.

برای خرید خانه در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

آشوراده یکی از مهم‌ترین مناطق یا جزایر شمال ایران است که 40 درصد از خاویار کشور را تولید می‌کند. همین امر باعث می‌شود که برای صادرات استفاده شود. چرا که این اتفاق افتاده است و آشوراده به یکی از مهم‌ترین جزایری تبدیل شده است که حتی شهرت جهانی دارد.

این منطقه دارای بهترین و مرغوب‌ترین خاویار دنیا است که در کنار خاویار، سفید، کپور، فیل ماهی، ازون برون، تاس ماهی و… هم وجود دارد. در این منطقه‌این ماهی‌های گوناگون توسط اهالی این منطقه صید می‌شود.

برای خرید ویلا در محمود آباد با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

صید ماهی و صادرات

این منطقه از نظر صید ماهی و صادرات دارای اهمیت است، البته در مطالب فوق گفتیم که برای حیات وحش هم پناهگاه بسیار خوبی خستند. در آشوراده حیواناتی مانند، روباه، گراز، شغال، قرقاول و اسب وحشی هم در این زیستگاه دیده می‌شود.

در کل می‌توان اشاره کرد که این منطقه باوجود این همه زیبایی و نعمتی که دارد حتماً باید از آن دیدن کرد. می‌توان متوجه شد که چرا در سال توریست‌های بسیاری به این منطقه می‌روند و از طبیعت آشوراده لذت می‌برند.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×