گیلان، زیباکنار
0133416

اتاق خواب مستر رویال و قوانینی که برای دکوراسیون آن نیاز است

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
اتاق خواب مستر رویال

اتاق خواب مستر رویال پای ثابت ویلاهای لاکچری تبدیل شده است. هر کسی ویلایی لاکچری خریده، از امکانات ویژه این اتاق خواب نیز بهره‌مند شده است.

یک خانه با امکانات فول را تصور کنید که در ابعاد یک اتاق خواب کوچک شده باشد؛ شما اکنون در حال تصور یک اتاق خواب مستر رویال هستید! به‌همین سادگی.

این اتاق یکی از اختراعات بشر مدرن در سال‌های اخیر است. انسان‌ها این روزها بیش از همیشه به حریم خصوصی احتیاج دارند و می‌خواهند زمان بیشتری را با خود خلوت کنند. بنابراین طبیعی ست که نمونه‌هایی از اختراعات جدید همچون اتاق خواب مستر رویال را شاهد باشیم.

اتاق خواب مستر رویال تقریباً به پای ثابت ویلاهای لاکچری در چند سال اخیر تبدیل شده است. در واقع هر آنکه ویلایی لاکچری و امروزی خریده توانسته از امکانات ویژه‌این اتاق خواب نیز بهره‌مند شود. ویلاهای لاکچری به‌طور عمده یک اتاق اینچنین در بالاترین طبقه خود دارند. حال اگر ویلای مورد نظر فوق لاکچری باشد ممکن است دو یا سه اتاق خواب مستر رویال هم در آن تعبیه شده باشد.

تعبیه اتاق خواب مستر رویال در طبقات فوقانی ویلا

متراژ این اتاق بسیار بیشتر از یک اتاق معمولی است و معمولاً در طبقات فوقانی یک ویلا طراحی می‌شود. اما چرا در طبقات بالایی؟

از آنجا که ویلاها عموماً دارای چشم‌اندازی بکر و جانانه هستند و طبیعتاً حق افراد ساکن در ویژه این نیست که از این چشم‌اندازه جانانه بی‌بهره باشند. بنابراین با تعبیه این اتاق خواب در طبقات فوقانی ویلا، نمایی زیبا را می‌توان از پنجره‌های آن مشاهده کرد.

شما در حالی که صبحگاهان با نور خورشیدی که از پس پرده‌های حریر به‌صورت شما می تابد بیدار شده‌اید می‌توانید بر جای خود بنشینید و با کشیدن کرکره های پنجره صحنه‌ای دلربا و شگفت‌انگیز از طبیعتی زیبا را به نظاره بنشینید. این است دلیل تعبیه اتاق خواب مستر رویال در طبقات فوقانی.

چه تجهیزاتی در اتاق خواب مستر رویال وجود دارد؟

همانطور که در بالا گفته شد این اتاق همانند یک منزل یا سوئیت کوچک است که تمامی امکانات را دارا است. از سرویس بهداشتی و مبلمان و تلویزیون گرفته تا میز غذاخوری و کتابخانه.

در واقع اتاق خواب مستر رویال به گونه‌ای طراحی می‌شود که افراد ساکن در اتاق برای رفع نیازها خود نیازی به خروج از اتاق نداشته‌باشند. دکوراسیونی که در این فضا چیده می‌شود تقریباً همسنگ با دکوراسیون چیده شده در اتاق نشیمن و هال است با این تفاوت که می‌توانید سرویس خواب و سرویس‌های بهداشتی را نیز به آن اضافه کنید.

چیدمان لاکچری اتاق خواب مستر رویال با لوازم تزئینی و دکوراتیو

فلسفه تعبیه اتاق خواب مستر رویال آوردن یک سبک از زندگی لاکچری به ویلا است بنابراین می‌توان در چیدمان دکوراسیون داخلی اتاق خواب مستر رویال از لوازم تزئینی و دکوراتیو نیز استفاده کرد. اگر اهل ساز و موسیقی هستید می‌توانید یک پیانو در اتاق مستر تعبیه کنید و با چشم‌انداز بی‌نظیری که از این اتاق دارید در عصر های پاییزی یک سمفونی دل‌انگیز برپا کنید.

همچنین می‌توانید گیاهان و گلدان‌هایی شیک و لاکچری را در گوشه کنار اتاق مستر رویال تعبیه کنید چرا که این اتاق‌ها دارای نور کافی هستند و پنجره‌های آن به اندازه کافی گسترده است. در واقع اغلب اتاق خواب های مستر رویال دارای یک تراس هستند که می‌تواند در آن یک میز و تعدادی صندلی قرارداد تا عصر های دل‌انگیز را به صرف یک فنجان قهوه در هوای بهاری و مطبوع سپری کرد.

تعبیه سیستم پخش و تلویزیون در اتاق خواب مستر رویال

طبیعتاً یکی از سرگرمی‌هایی که زوج‌های جوان دارند تماشای تلویزیون است. بهتر است که در این اتاق یک سیستم پخش عالی تعبیه شود تا برای تماشای تلویزیون و گوش دادن به موسیقی نیازی نباشد به اتاق نشیمن کوچ کنید.

گوش سپردن به موسیقی آرام و لایت در شب‌های لطیف تابستان و بهار آن هم در هوای دل‌انگیز شمال در حالی که صدای خش خش برگ‌های رقصان در باد با سمفونی دل‌انگیز موزیکی لایت ترکیب شده قابل قیاس با هیچ لذتی نیست. وجود سیستم پخش در فضای ویژه ویلا از جمله واجبات است که هنگام طراحی دکوراسیون این اتاق باید مد نظر داشت.

ایجاد فضای رویایی  با نورپردازی عالی

مگر می‌شود از نورپردازی اتاق خواب مستر رویال غافل شد؟ یکی از مواردی که می‌تواند روی فضا و حال و هوای اتاق خواب مستر رویال تأثیرگذار باشد و آن را به مکانی لاکچری و رویایی تبدیل کند وجود نورپردازی‌های هنرمندانه در گوشه و کنار اتاق است. قرار دادن آباژورهایی با نور لایت و ظاهری شیک می‌تواند نور مناسب اما شاعرانهای را در اتاق بپراکند. نور های کار گذاشته شده در گوشه و کنار اتاق می‌توانند در هارمونی با هم یک فضای دلنشین را ایجاد کنند.

گزینه دیگر در مورد نورپردازی‌های اتاق خواب مستر رویال تعبیه نور مخفی در سقف است. وجود نور مخفی در سقف کاذب اتاق می‌تواند نور ملایم و شاعرانهای را در فضا بتاباند. توصیه می‌شود حتماً از یک کارشناس طراح داخلی برای نورپردازی‌های داخلی کمک بگیرید تا فضای دلنشین تری را با هارمونی نورهای مختلف ایجاد کنید. به‌عنوان مثال یکی از گزینه‌های نورپردازی می‌تواند قرار دادن نور مخفی در پشت تخت باشد. این نور به گونه‌ای است که چراغ‌های آن دیده نمی‌شود اما نور ساطع شده از آن فضایی آرام و رمانتیک را ایجاد می‌کند.

کدام رنگ‌ها برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب مستر رویال مناسب است؟

از آنجایی که فضای اتاق خواب باید فضایی آرام و روح بخش باشد، بایستی از رنگ‌های ملایم و آرام در این فضا استفاده کرد. حتی‌الامکان سعی کنید از رنگ‌های تند و جیغ در فضای غالب اتاق استفاده نکنید. ترجیحاً رنگ‌های پاستیلی می‌توانند رنگ‌های مناسبی برای این فضا باشند.

شما قرار است در این اتاق به آرامش روحی و درونی برسید بنابراین استفاده از رنگ‌هایی که هیجان را بالا می‌برد و فضا را ملتهب می سازد به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود. این رنگ‌ها می‌توانند به‌سرعت چشمان شما را خسته کنند و حضور شما در اتاق را به حضوری طاقت فرسا تبدیل نمایند.

رنگ‌های پاستیلی به این دلیل که رنگ‌های روشن و ملایمی هستند می‌توانند انتخابی عالی برای این فضا باشند. ترکیب این رنگ‌ها با دکوراسیون طلایی و نقرهای می‌تواند طراحی جذابی از کار در بیاید. به‌عنوان مثال رنگ‌هایی مانند کرمی روشن، گلبهی، آبی درباری و سبز روشن می‌تواند انتخاب مناسبی برای فضای ویژه ویلا باشد.

این رنگ‌ها به گونه‌ای هستند که گویی یک لایه حریر یا ابریشم نازک بر آن‌ها کشیده شده و با نگاه کردن مداوم به آن‌ها به‌هیچ‌عنوان چشمان‌تان خسته نخواهد شد. مزیت استفاده از رنگ‌های شاد و روشن همچون رنگ‌های پاستیلی در این اتاق این است که به‌راحتی می‌توانید رنگ سفید را با آن‌ها ست کنید. بنابراین تا جایی که می‌توانید سعی کنید فضای اتاق را دلباز و وسیع نشان دهید. به‌ویژه هنگامی که نور خورشید به داخل اتاق می تابد مطمئناً چشم‌انداز زیباتری را درون اتاق مشاهده گر خواهید بود.

از آثار هنری شیک و جذاب در اتاق خواب مستر رویال استفاده کنید

اگر می‌خواهید فضای اتاق را هرچه شیک‌تر و جذاب‌تر کنید سعی کنید آثار هنری مفهومی همچون تابلوهای نقاشی، مجسمه‌های سنگی و لوازم تزئینی هنری در اتاق خواب تان تعبیه کنید.

اگر سبک چیدمان اتاق شما سبکی مدرن است می‌توانید از آثار هنری مفهومی همچون تابلو نقاشی هایی با سبک مدرن و مجسمه‌های سنگی با پایه های طلایی در کنار تخت، بالای سر تخت و کنار پنجره استفاده کنید. شک نداشته‌باشید که همین چند قلم می‌توانند روحی تازه به اتاق خواب شما ببخشند.

تعبیه آینهای شیک و دکوراتیو

یکی از خاصیت های مهم آینه این است که می‌تواند فضای اتاق شما را بزرگتر از آنچه که هست نشان دهد. انعکاس نور خورشید در آینه می‌تواند فضایی روشن و دلباز ایجاد کند. همچنین خود آینه به‌تنهایی می‌تواند یکی از عناصر دکوراتیو اتاق محسوب شود.

بنابراین به انتخاب آینه‌ای ساده بسنده نکنید. انواع آینه‌های دکوراتیو در بازار موجود هستند که می‌توانید انواع لاکچری و زیبای آن را برای ویلای خود برگزینید. فراموش نکنید که این المان‌ها می‌توانند به اتاق خواب شما هویت ببخشند بنابراین آن‌ها را دست کم نگیرید.

نتیجه‌گیری

اتاق خواب مستر رویال در عین لاکچری بودن باید فضایی گرم و صمیمانه باشد بنابراین آن را به‌نوعی طراحی کنید که انتقال دهنده حس گرما و صمیمیت باشد.

استفاده از روتختی های شیک و به‌کار بردن کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های جذاب و گرمابخش می‌تواند به هرچه زیباتر شدن این اتاق کمک کند. بنابراین در انتخاب نوع روتختی و طرح و رنگ آن و همچنین طراحی دیوارها هوشمندانه عمل کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×