گیلان، زیباکنار
0133416

اجاره ویلاهای استخردار در فصل تابستان چه قدر است؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1400-02-02
اجاره ویلاهای استخر دار در فصل تابستان

ویلاها در شمال کشور دارای انواع مختلفی هستند و با توجه به این تفاوت‌ها قیمت اجاره ویلا در شمال کشور نیز متفاوت است. همان‌طور که می‌دانید قیمت اجاره ویلا در فصول مختلف نیز متفاوت است در ادامه مقاله می‌خواهیم به بررسی اجاره ویلاهای استخردار در فصل تابستان بپرذازیم .

شمال کشور پر از جاذبه‌های دیدنی است. از رامسر تا جنگل‌های ابر و بسیاری از موارد دیگر علاوه بر جاذبه‌های فراوان طبیعی شمال کشور دارای جاذبه‌های توریستی نیز است. در سال‌های اخیر تعداد توریست‌هایی که به شمال کشور ایران سفر کرده‌اند، بسیار افزایش پیدا کرده است.

مسلم است که همه افراد پول کافی برای خرید ویلا در شمال کشور را ندارند، خصوصاً در سال‌های اخیر که به‌ دلیل تورم و بالا رفتن نرخ ارز قیمت ویلا به‌ شدت افزایش پیدا کرده است. بهترین راه حل برای افرادی که به سفر به شمال کشور علاقه دارند، اجاره ویلا در شمال کشور است.

قیمت تمام‌شده اجاره ویلا در شمال کشور

قیمت تمام‌شده اجاره ویلا در شمال کشور به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارتند از: فصل اجاره ویلای استخردار در شمال، قدمت ویلا، نوع استخر طراحی‌شده در ویلا، متراژ ویلا و استخر. این عوامل مهم‌ترین عواملی هستند که در قیمت تمام‌شده ویلا نقش دارند.

در حال حاضر با توجه به نوسانات قیمت تمام‌شده ویلا در شمال کشور خرید ویلا به‌ صرفه نیست و به‌ همین دلیل بیشتر افراد ترجیح می‌دهند تا ویلا اجاره کنند که نیاز به وقت و سرمایه ندارد. همان‌طور که اشاره کردیم هزینه تمام‌شده ساخت ویلای استخردار در شمال کشور به عوامل مختلفی بستگی دارد.

تفاوت قیمت اجاره ویلا در فصل‌های مختلف

اجاره ویلا در فصل زمستان

اجاره ویلا در فصل زمستان نسبت به فصل‌های تابستان و بهار کمتر است. دلیل این امر را می‌توان چند مورد دانست. یکی از این عوامل نوع آب‌وهوای شمال کشور در فصل زمستان است. به‌ دلیل بارش شدید باران و برف در شمال کشور، افراد کمتری به شمال کشور سفر می‌کنند.

همین عامل باعث می‌شود تا افرادی که دارای ویلا هستند، برای کسب درآمد ویلا را با قیمت بسیار کم‌تری اجاره دهند. در فصل زمستان ویلاهایی که دارای استخر هستند نیز با قیمت بسیار کم‌تری اجاره داده می‌شوند. چراکه استخر در فصل زمستان عملاً به‌ کار نمی‌آید. نوع آب‌وهوا و بارش برف و باران در شمال کشور اجازه استفاده از استخر ویلا را به شما نمی‌دهد.

اجاره ویلا در فصل تابستان

اجاره ویلاهای استخردار در فصل تابستان پررونق‌تر از فصل زمستان و سایر فصول سال است. تعطیلات زیاد در فصل تابستان باعث می‌شود تا افراد بیش‌تری برای سفر به شمال کشور بروند. همین امر باعث می‌شود تا تقاضا برای اجاره ویلا در شمال کشور بیش‌تر باشد.

این عامل باعث می‌شود تا هزینه اجاره ویلا در شمال کشور در این تایم بیش‌تر باشد. به‌طور کلی هرچه تقاضا برای اجاره ویلا بیش‌تر باشد، قیمت اجاره ویلا نیز افزایش پیدا می‌کند. در فصل تابستان هم هوا بهتر است و هم مدت‌زمان برای اجاره ویلا بیشتر از سایر فصول است.

به‌ طور معمول اجاره ویلا در فصل تابستان از قیمت 500 هزار تومان به ازای هر شب آغاز می‌شود و با توجه به امکاناتی که ویلا دارد تا قیمت 3 میلیون تومان هم می‌رسد. معمولاً ویلاهایی که دارای استخر، سونا و جکوزی هستند قیمت تمام‌شده بیش‌تری دارند.

چه در فصل تابستان و چه در فصل زمستان قیمت اجاره ویلاهای مدرن از سایر ویلاها بیش‌تر است. علت این امر را می‌توانیم هزینه مصالح به‌کاررفته در ساخت ویلاهای مدرن و امکانات این دسته از ویلاها بدانیم. ویلاهای دوبلکس در فصل تابستان به‌ دلیل اینکه اغلب افراد به‌ صورت گروهی به شمال کشور سفر می‌کنند، بیشتر  اجاره داده می‌شوند و رونق اجاره این دسته از ویلاها در فصل تابستان در شمال کشور بیشتر است.

ویلاهای دوبلکس

بر عکس در فصل زمستان ویلاهای دوبلکس به‌ دلیل اینکه نیاز بیش‌تری به وسایل گرمایشی دارند، کمتر مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرند. ویلاهای استخردار در فصل تابستان به‌ دلیل اینکه هوا بسیار مناسب است با استقبال بیش‌تری از سوی مردم مواجه هستند.

به‌ همین دلیل است که هزینه اجاره ویلا در فصل تابستان در شمال کشور بسیار بیش‌تر از سایر فصول است. داشتن استخر در ویلا تنها برای فصل تابستان و بهار یک مزیت به‌ حساب می‌آید و در سایر فصول نمی‌توان به‌ راحتی از استخر ویلا استفاده کرد.

افزایش قیمت اجاره ویلا در سال‌های اخیر

سال‌های اخیر به‌ دلیل افزایش نرخ ارز و نوسانات بازار قیمت مصالح افزایش پیدا کرده است و همین عامل باعث‌ شده است تا ویلاهایی که نوساز هستند، قیمت بیشتری برای اجاره داشته‌ باشند تا بتوانند سرمایه‌ای را که برای ساخت ویلا صرف کرده‌اند به‌ دست آورند.

در حال حاضر به‌ دلیل افزایش نرخ مصالح و نوسانات شدید بازار اغلب افراد دست از ساخت ویلا کشیده‌اند. چراکه با توجه به افزایش شدید قیمت‌ها، قیمت تمام‌شده ساخت ویلاها به‌ شدت گران است، به حدی که حتی برخی از افراد قادر به اجاره‌کردن ویلا نیز نیستند.

این روزها بیشتر ویلاهایی که قدیمی هستند و امکانات عمومی‌ دارند به‌ دلیل قیمت پایین‌، بیش‌تر مورد توجه افراد قرار دارند و بیشتر اجاره داده می‌شوند. برخی از افراد نیز ترجیح می‌دهند تا به‌ صورت گروهی در فصل زمستان به شمال کشور سفر کنند. چرا که به هر حال قیمت اجاره ویلا، خصوصا ویلاهای دوبلکس در فصل زمستان کمتر است.

قیمت اجاره ویلا در فصل تابستان و فصل بهار

قیمت اجاره ویلا در فصل تابستان و فصل بهار از تمام فصول بیش‌تر است. به‌ همین دلیل اگر قصد سفر به شمال کشور در این فصول را دارید باید هزینه بیش‌تری برای اجاره ویلا به ازای هر شب کنار بگذارید. به‌ طور کلی در هر فصل هزینه اجاره ویلا به ازای هر شب در نظر گرفته می‌شود.

این مورد در تمام فصول یکسان است و ربطی به فصل ندارد. این افزایش قیمت گریبان‌گیر همه انواع ویلا در تمام فصول سال شده است و قیمت اجاره همه ویلاها در تمام فصول سال نسبت به گذشته افزایش چشم‌گیری داشته‌اند.

استخر از دیرباز یکی از سرگرمی‌های ما بوده است و اغلب افراد در گذشته که بیشتر خانه‌ها به‌ صورت ویلایی بودند از استخر برای تفریح، خوش‌گذرانی و ورزش استفاده می‌کردند. هنوز هم برخی از افراد به‌ دنبال ویلای استخردار هستند تا به‌ عنوان ورزش و تفریح از آن به یاد گذشته استفاده‌ کنند.

علاوه بر این داشتن استخر در ویلا در حال حاضر یکی از آپشن‌های مهمِ لاکچری‌بودن به‌ حساب می‌آید. افرادی که پول خرید ویلا در شمال کشور را ندارند، ترجیح می‌دهند تا حداقل زمانی را که در شمال کشور سپری می‌کنند در یک ویلای لوکس و لاکچری با امکانات عالی باشند. مسلم است که ویلایی که دارای استخر باشد بیشتر مورد توجه هستند.

چه فصلی برای اجاره ویلای استخردار مناسب است؟

استخرها در ویلاها به دو شکل مختلف سرپوشیده و سرباز هستند که داخل محوطه ویلا قرار دارند. استفاده از  هرکدام از این استخرها مناسب یک فصل است و نمی‌توان در هر فصلی از ویلای سرباز یا سرپوشیده استفاده کرد. به‌ عنوان مثال اجاره ویلایی که دارای استخر سرباز باشد در فصل زمستان اصلاً توصیه نمی‌شود.

چراکه به‌ دلیل سرمای بیش از حد هوا و بارش باران و برف شما عملاً امکان استفاده از استخر در ویلا را نخواهید داشت و هزینه‌ای که صرف می‌کنید عملاً بیهوده است. اجاره ویلایی که دارای استخر سرباز باشد برای فصل تابستان مناسب است.

در ارتباط با ویلاهایی که دارای استخر سرپوشیده هستند شما می‌توانید در اغلب فصل‌های سال از استخر استفاده کنید. به‌ دلیل اینکه این استخرها مسقف هستند شما می‌توانید در تمامی فصل‌ها از این ویلاها استفاده کنید و محدودیتی ندارید.

البته در فصل تابستان به‌ دلیل آب‌وهوای مناسب شمال کشور اغلب افراد ترجیح می‌دهند تا از ویلاهایی استفاده‌ کنند که دارای استخر سرباز هستند. در فصل بهار و پاییز نیز بیشتر افراد به ترتیب استفاده از ویلاهایی که دارای استخر سرباز و سرپوشیده هستند را ترجیح می‌دهند.

نتیجه‌گیری

قیمت اجاره ویلاهای استخردار در فصل تابستان به عوامل مختلفی اشاره دارد که به مهم‌ترین آن‌ها در این مقاله اشاره کردیم. قیمت اجاره ویلا در شمال کشور در فصول مختلف یکسان نیست و در هر فصلی با توجه به‌ شرایط و امکانات قیمت اجاره ویلا متفاوت است و نمی‌توان نرخ کلی برای اجاره ویلا در شمال کشور در نظر گرفت.

حتی در یک فصل نیز قیمت اجاره ویلا با توجه به دوبلکس‌بودن یا امکانات دیگری که ویلا دارد متفاوت است. مهم‌ترین عاملی که باعث تفاوت در قیمت تمام‌شده اجاره ویلا می‌شود، آب‌وهوا است. هرچه آب‌وهوا در یک فصل برای سفر بهتر باشد، تعداد افرادی که به شمال کشور سفر می‌کنند بیشتر است و همین امر باعث می‌شود تا قیمت تمام‌شده اجاره ویلا در شمال کشور افزایش پیدا کند.

شرکت انبوه‌سازان آرش یکی از شرکت‌های معتبر و پیشرو در زمینه تولید ویلا در شما کشور به خصوص منطقه آزاد انزلی است. شما می‌توانید با هر مقدار بودجه‌ای که در اختیار دارید از این شرکت ویلای مناسب و معتبر تهیه کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×