گیلان، زیباکنار
0133416

اجاره ویلای ساحلی در زمستان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1400-02-04
اجاره ویلای ساحلی در فصل زمستان

اجاره ویلای ساحلی در زمستان چگونه است؟ شمال کشور پر از جاذبه‌های دیدنی است. از رامسر تا جنگل‌های ابر و بسیاری از موارد دیگر علاوه بر جاذبه‌های فراوان طبیعی شمال کشور دارای جاذبه‌های توریستی نیز است. در سال‌های اخیر تعداد توریست‌هایی که به شمال کشور ایران سفر کرده‌اند بسیار افزایش پیدا کرده است.

مسلم است که همه افراد پول کافی برای خرید ویلا در شمال کشور را ندارند. خصوصاً در سال‌های اخیر که به‌ دلیل تورم و بالارفتن نرخ ارز قیمت ویلا به‌ شدت افزایش پیدا کرده است. بهترین راه‌حل برای افرادی که به سفر شمال کشور علاقه دارند، اجاره ویلا در شمال کشور است.

ویلاها در شمال کشور دارای انواع مختلفی هستند و با توجه به این تفاوت‌ها قیمت اجاره ویلا در شمال کشور نیز متفاوت است.

مزایای ویلاهای ساحلی

دسترسی

یکی دیگر از مزایای ویلاهای جنگلی، دسترسی بهتر به امکانات شهری است. شما می‌توانید به‌ راحتی به مغازه و پاساژهای مختلف در نزدیکی ویلای ساحلی بروید و مواردی را که نیاز دارید تأمین کنید. به‌ دلیل توریست‌پذیری بالای ویلاهای ساحلی، مغازه‌ها و پاساژهای مختلفی در اطراف آن‌ها قرار دارند.

در نتیجه شما می‌توانید به‌ر احتی تمامی مواردی که نیاز دارید را خریداری کنید. در حالی که در ویلاهای جنگلی معمولاً شما باید چند کیلومتر رانندگی کنید تا به یک مغازه برسید تا نیازتان را برطرف کنید.

استفاده از امکانات ساحلی

معمولاً در تمامی سواحل شمال کشور امکانات تفریحی زیادی نظیر جت اسکی، قایق، موتور و موارد دیگری از این دست فراهم است و شما می‌توانید به‌ راحتی برای تفریح از آن‌ها استفاده کنید. داشتن ویلا در نزدیک ساحل باعث می‌شود تا شما هر زمان که خواستید به‌ راحتی از امکانات ساحلی استفاده کنید و دسترسی راحت‌تری به امکانات داشته‌ باشید.

امنیت بیشتر

ویلاهای ساحلی اغلب به‌ دلیل اینکه در شهر یا در نزدیکی شهر قرار دارند و تردد و رفت‌وآمد در این مناطق بسیار بالا است در مقایسه با ویلاهای جنگلی که خارج از شهر قرار دارند کمتر دچار سرقت می‌شوند.

آب‌وهوای مناسب

ویلاهای ساحلی به‌ دلیل نزدیکی به دریا آب‌وهوای شجری‌تری دارند و برای افرادی که دچار مشکلات ریوی هستند انتخاب مناسبی هستند. چراکه رطوبت هوا بالا است و باعث می‌شود تا ریه خشک نشود.

طراحی مدرن‌تر

ویلاهای ساحلی به‌ دلیل اینکه در نزدیکی دریا قرار دارند و همواره بیشتر مورد توجه خریداران هستند، معمولاً بسیار به‌روزتر و زیباتر از ویلاهای جنگلی طراحی و ساخته می‌شوند. اغلب ویلاهای ساحلی بسیار مدرن هستند و از جدیدترین تجهیزات در آن‌ها استفاده کرده‌اند.

فاصله کمتر

یکی دیگر از مزایای ویلاهای ساحلی نزدیکی به شهرهای بزرگ است به‌ عنوان مثال شما برای رسیدن به ویلای ساحلی در شمال کشور مسافت کم‌تری را نیاز است طی کنید در مقایسه با ویلای جنگلی. این امر به خصوص برای افرادی که دوست دارند در تعطیلات آخر هفته به شمال بروند بسیار حائز اهمیت است.

 

شرایط ساخت ویلا در شمال کشور

همان‌طور که ساخت خانه و آپارتمان در شهرهای مختلف ایران نیاز به مجوز دارد، ساخت ویلا در شمال کشور نیز به مجوزهایی دارد که شما باید حتماً در ابتدای ساخت ویلا آن‌ها را دریافت کنید.  مهم نیست شما در چه فصلی برای خرید ویلا اقدام می‌کنید. تا زمانی که مجوزهای لازم را دریافت نکرده باشید، کار شما غیرقانونی است و هر زمان ممکن است به‌ دلیل تخلف به سراغ ویلایتان بیایند.

نکته مهمی که در هنگام خرید زمین ویلا باید مدنظر داشته‌ باشید، این است که زمین ویلا برای ساخت‌وساز باشد، نه زمین کشاورزی؛ و دارای سند قانونی باشد.

کاربری کشاورزی زمین

در شمال کشور بسیاری از زمین‌ها تنها کاربری کشاورزی دارند. خصوصاً زمین‌های جنگلی .درست است که این زمین‌ها در منطقه خوش آب‌وهوایی قرار دارند، اما به‌ دلیل اینکه برای ساخت‌وساز مجوز ندارند، در صورتی که شما در این زمین‌ها اقدام به ساخت‌وساز کنید مرتکب تخلف شده‌اید.

ویلای شما در هر مرحله‌ای که باشد خراب می‌شود و کل سرمایه شما از بین می‌رود. حتی اگر در فصل زمستان اقدام به ساخت ویلا کنید به امید اینکه به‌ دلیل سختی عبور از جاده کسی متوجه ساخت‌وساز شما نشود و هنگامی که ساخت ویلا تمام شد بتوانید مجوز بگیرید.

گول حرف افرادی که می‌خواهند با این ترفندها زمین کشاورزی را به شما به‌ عنوان زمین مسکونی بفروشند نخورید. پس اگر قصد ساخت ویلای شخصی در شمال کشور را دارید حتماً توجه کنید که مجوزهای لازم را در ابتدا بگیرید و زمینی که خریداری می‌کنید قابلیت ساخت‌وساز داشته باشد.

در ارتباط با زمین‌های نزدیک ساحل نیز باید توجه‌ داشته‌ باشید که زمین‌های حریم دریا را به شما نفروشند. این زمین‌ها اغلب جزء اموال عمومی هستند، یا به‌ دلیل نزدیکی زیاد به دریا و جزر و مد عملاً ساخت‌وساز در آن‌ها ممنوع است.

با توجه به مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم در حال حاضر ساخت ویلا در شمال کشور اصلاً به‌ صرفه نیست و به‌ همین دلیل است که اغلب افراد به‌ دنبال اجاره ویلا در شمال کشور هستند.

اجاره ویلا در فصل زمستان

اجاره ویلا در فصل زمستان نسبت به فصل‌های تابستان و بهار کمتر است دلیل این امر را می‌توان چند مورد دانست،

یکی از این عوامل نوع آب‌وهوای شمال کشور در فصل زمستان است. به‌ دلیل بارش شدید باران و برف در شمال کشور، افراد کمتری به شمال کشور سفر می‌کنند. همین عامل باعث می‌شود تا افرادی که دارای ویلا هستند، برای کسب درآمد ویلا را با قیمت بسیار کمتری اجاره دهند.

در فصل زمستان ویلاهایی که دارای استخر هستند نیز با قیمت بسیار کمتری اجاره داده می‌شوند. چراکه استخر در فصل زمستان عملاً به‌ کار نمی‌آید، نوع آب‌وهوا و بارش برف و باران در شمال کشور اجازه استفاده از استخر ویلا را به شما نمی‌دهد.

اجاره ویلا در فصل تابستان

اجاره ویلا در فصل تابستان پررونق‌تر از فصل زمستان و سایر فصول سال است. تعطیلات زیاد در فصل تابستان باعث می‌شود تا افراد بیشتری برای سفر به شمال کشور بروند و همین امر باعث می‌شود تا تقاضا برای اجاره ویلا در شمال کشور بیشتر باشد. این عامل نیز باعث می‌شود تا هزینه اجاره ویلا در شمال کشور در این تایم بیشتر باشد.

به‌ طور کلی هرچه تقاضا برای اجاره ویلا بیشتر باشد، قیمت اجاره ویلا نیز افزایش پیدا می‌کند. در فصل تابستان هم هوا بهتر است و هم مدت‌ زمان برای اجاره ویلا بیشتر از سایر فصول است. به‌ طور معمول اجاره ویلا در فصل تابستان از قیمت 500 هزار تومان به ازای شبی آغاز می‌شود و با توجه به امکاناتی که ویلا دارد تا قیمت 3 میلیون تومان هم می‌رسد.

معمولاً ویلاهایی که دارای استخر، سونا، جکوزی هستند قیمت تمام‌شده بیشتری دارند. چه در فصل تابستان و چه در فصل زمستان قیمت اجاره ویلاهای مدرن از سایر ویلاها بیشتر است. علت این امر را می‌توانیم هزینه مصالح به‌‌کاررفته در ساخت ویلاهای مدرن و امکانات این دسته از ویلاها بدانیم.

ویلاهای دوبلکس در فصل تابستان به‌ دلیل اینکه اغلب افراد به‌ صورت گروهی به شمال کشور سفر می‌کنند. بیشتر  اجاره داده می‌شوند و رونق اجاره این دسته از ویلاها در فصل تابستان در شمال کشور بیشتر است. بر عکس در فصل زمستان ویلاهای دوبلکس به‌ دلیل اینکه نیاز بیشتری به وسایل گرمایشی دارند کمتر مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرند.

افزایش قیمت اجاره ویلا در سال‌های اخیر

سال‌های اخیر به‌ دلیل افزایش نرخ ارز و نوسانات بازار، قیمت مصالح افزایش پیدا کرده است و همین عامل باعث‌ شده تا ویلاهایی که نوساز هستند قیمت بیشتری برای اجاره داشته‌ باشند تا بتوانند سرمایه‌ای را که برای ساخت ویلا صرف کرده‌اند، به‌ دست آوردند. در حال حاضر به‌ دلیل افزایش نرخ مصالح و نوسانات شدید بازار اغلب افراد دست از ساخت ویلا کشیده‌اند.

چراکه با توجه به افزایش شدید قیمت‌ها، قیمت تمام‌شده ساخت ویلاها به‌ شدت بالا است. به حدی که حتی برخی از افراد قادر به اجاره‌کردن ویلا نیز نیستند. بیشتر  ویلاهایی که قدیمی هستند و امکانات عمومی‌ دارند به‌ دلیل قیمت پایین‌تر، مورد توجه بیش‌تری قرار دارند و راحت‌تر اجاره داده می‌شوند.

برخی از افراد نیز ترجیح می‌دهند تا به‌ صورت گروهی در فصل زمستان به شمال کشور سفر کنند چرا که به هر حال قیمت اجاره ویلا، خصوصا دویلاهای دوبلکس در فصل زمستان کمتر است.

نتیجه‌گیری

قیمت اجاره ویلا در فصل تابستان و فصل بهار از تمام فصول بیشتر است و به‌ همین دلیل اگر قصد سفر به شمال کشور در این فصول را دارید، باید هزینه بیشتری برای اجاره ویلا به ازای هر شب کنار بگذارید. به‌طور کلی در هر فصل هزینه اجاره ویلا به ازای هر شب در نظر گرفته می‌شود و این مورد در تمام فصول یکسان است و ربطی به فصل ندارد.

قیمت اجاره ویلا در شمال کشور به عوامل مختلفی اشاره دارد که به مهم‌ترین آن‌ها در این مقاله اشاره کردیم. قیمت اجاره ویلا در شمال کشور در فصول مختلف یکسان نیست و در هر فصلی با توجه به‌ شرایط و امکانات قیمت اجاره ویلا متفاوت است و نمی‌توان نرخ کلی برای اجاره ویلا در شمال کشور در نظر گرفت.

حتی در یک فصل نیز قیمت اجاره ویلا با توجه به دوبلکس‌بودن یا امکانات دیگری که ویلا دارد، متفاوت است. مهم‌ترین عاملی که باعث تفاوت در قیمت تمام‌شده اجاره ویلا می‌شود، آب‌وهوا است. هرچه آب‌وهوا در یک فصل برای سفر بهتر باشد، تعداد افرادی که به شمال کشور سفر می‌کنند، بیشتر است. و همین امر باعث می‌شود تا قیمت تمام‌شده اجاره ویلا در شمال کشور افزایش پیدا کند.

شرکت انبوه‌سازان آرش یکی از شرکت‌های معتبر و پیشرو در زمینه تولید ویلا در شما کشور به خصوص منطقه آزاد انزلی است .  شما می‌توانید با هر مقدار بودجه‌ای که در اختیار دارید از این شرکت ویلای مناسب و معتبر تهیه کنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×