گیلان، زیباکنار
0133416

استعلامات پیش از خرید ویلا کدامند؟

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
استعلامات پیش از خرید ویلا

استعلامات پیش از خرید ویلا کدامند؟ اگر این موارد انجام نشود، ممکن است چه مخاطراتی در آینده برای ما داشته باشد؟ واقعیت آن است که خرید ویلا در شمال چیزی نیست که در آن بی‌گدار به آب بزنید و تصور کنید به این راحتی‌ها امکان جبران برای شما وجود دارد.

در واقع خرید ویلا در شمال یک سرمایه‌گذاری بسیار مهم است که کج‌گذاشتن پا در هر قدم می‌تواند شما را به‌ سمت و سوی بی‌راهه و از‌دست‌دادن سرمایه‌تان بکشاند.

یکی از اقدامات مهمی که پیش از خرید ویلا در شمال باید انجام دهید، گرفتن استعلامات لازم است. اما این استعلام‌ها چیست و چگونه باید گرفت؟ برخی از این استعلامات نیاز به طی‌کردن روندهای قانونی دارد و برخی دیگر را می‌توانید با همکاری فروشنده و مشاوران املاک اخذ نمایید.

دقت داشته‌ باشید که اگر ویلای موردنظر شما یک ویلای قانونی و فاقد مشکل باشد، فروشنده به‌هیچ‌عنوان در یاری‌کردن شما جهت اخذ استعلام‌های لازم کوتاهی نخواهد کرد. بنابراین اگر فروشنده‌ای در راستای دریافت استعلام‌های لازم پیش پای شما سنگ‌افکنی نمود، بدانید که ویلای موردنظر دارای مشکلات قانونی است.

در ادامه با ما همراه باشید تا انواع استعلام‌های لازم پیش از خرید ویلا را با هم بررسی کنیم.

برای خرید ویلا دوبلکس شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

استعلامات پیش از خرید ویلا و توضیحات هر کدام

استعلام کاربری زمین ویلا

پیش از هر چیز بایستی در مورد نوع کاربری زمین تحقیق کنید.  استعلام‌های لازم را از سازمان شهرداری، جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی بگیرید. برای این استعلامات بایستی به ادارات مربوطه مراجعه کنید و استعلام نمایید که آیا زمین ویلا در محدوده مجاز برای ساخت‌وساز قرار دارد و دارای کاربری مسکونی است یا غیرمسکونی؟

برخی از سازندگان متقلب در شمال کشور به‌جای ساخت‌وساز قانونی ویلا، در زمین‌های کشاورزی، جنگلی، حوزه ساحل و مراتع و زمین‌های کشت اقدام به ساخت ویلا می‌نمایند. خرید این ویلاها برابر است با درگیرشدن با مشکلات پرپیچ‌وخم قانونی و در نهایت تخریب ویلا.

بنابراین سرمایه‌تان پیش چشمان‌تان به باد خواهد رفت. این را می‌گوییم که حواس‌تان را در مورد نوع کاربری زمین ویلا جمع کنید و استعلام لازم را برای تعیین کاربری بگیرید.

برای خرید ویلا اقساطی شمال در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

استعلام پروانه ساخت ویلا

اگر ویلای موردنظر که قصد خرید آن را دارید، همچنان در حال ساخت است و پروسه ساخت‌وساز ویلا به پایان نرسیده بایستی در مورد پروانه ساخت ویلا استعلام‌های لازم را دریافت کنید. ویلاهایی که فاقد پروانه ساخت هستند، در نهایت موفق به اخذ گواهی پایان کار نیز نخواهند شد و سندی هم در کار نخواهد بود.

بنابراین اگر ویلای در حال ساخت فاقد پروانه ساخت باشد، به این معناست که ویلای شما فاقد سند خواهد بود. این یعنی یک خرید غیرقانونی که منجر به ازدست‌رفتن سرمایه شما خواهد شد. بنابراین از سازمان شهرداری در مورد پروانه ساخت ویلا استعلام لازم را بگیرید.

استعلام بدهی به شهرداری

برخی از ویلاهای شمال بدهی‌های سنگینی به سازمان شهرداری دارند و با این حال که ممکن است نوساز هم باشند، اقدام به پرداخت این بدهی‌ها ننموده‌اند. بنابراین شما به‌‌عنوان خریدار ویلا بایستی استعلام لازم را در این باره اخذ نمایید.

برای

نظرات کاربران

برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×