گیلان، زیباکنار
0133416

اقامتگاه‌های بومگردی و جنگلی در استان گیلان قسمت 9

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-05-22
اقامتگاه های بومگردی و جنگلی در استان گیلان قسمت 9

اقامتگاه‌های بومگردی شباهت به هتلی سنتی و کوچک دارد که جهت پذیرایی از دوستداران طبیعت و محیط‌زیست طراحی شده است به‌طوری که با رفتن به این مکان‌ها می ‌توانید به‌راحتی فضای قدیمی و آداب و رسوم مناطق مختلف را دیده و حتی چند روزی در آن زندگی کنید. این تجربه از جمله جذابیت‌های پیش روی شما برای مسافرت است که قطعاً از انتخاب آن لذت می‌برید .

در ادامه با معرفی اقامتگاه‌های جنگلی و بومگردی استان گیلان با شما همراه هستیم .

 

اقامتگاه بوم‌گردی سرای فخر ( در لشت نشا )

سرای فخر در روستای فخرآباد قرار دارد. روستای فخرآباد از توابع بخش لشت نشا شهرستان رشت است. شهر رشت را همه می شناسیم. شهر برنج های معطر دودی و ماهیان سفید و خاویاری. شهری که به عطر خاک باران‌خورده پس از باران خود شهره است. در حاشیه‌های شهر رشت افق‌های دور دید شما تنها طبیعت سرسبز است که با دریا و جنگل توام شده‌اند و شاهکاری خدادادی را برای همگان به نمایش گذاشته است.

اقامتگاه سرای فخر در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر و با زیر بنای ۲۶۰ مترمربعی بنا شده است. سازه دارای دوطبقه است، که ۶ اتاق اقامتی دارد و مجموعا ظرفیت میزبانی از ۴۲ نفر را دارد.

این اقامتگاه در محیطی آرام و دنج قرار دارد که با معماری سنتی و بومی خود و شاه نشین دلبازش که چشم‌اندازی بی‌نظیر از شالیزارهای اطراف دارد، اقامتی خاطره انگیز را برای شما رقم می‌زند. روستای فخرآباد طبیعت بکر و آب‌وهوایی تمیز دارد. اگر به آن سفر کردید فراموش نکنید تا از جاذبه‌های دیدنی نزدیک به آن مثل : ساحل دریای زیباکنار،  آب بندان ۴۰ هکتاری، منطقه آزاد تجاری و گردشگری انزلی و. .. بازدید کنید.

اقامتگاه بوم‌گردی فاندرکتام ( در خمام )

حتماً در ابتدا نام این اقامتگاه برایتان جذاب می‌آید. گوید که لغت فاندرکتام به گویش محلی منطقه به معنی نگاه کردن به خانه گیلکی است. این اقامتگاه در روستای اشمنان طالم از توابع بخش خمام شهرستان رشت قرار گرفته است.

فاندرکتام خانه روستایی با قدمت تاریخی است که در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر با  زیربنای ۲۲۰ متر مربعی بنا شده است. سازه در دو واحد مجزا با مصالحی سنتی و قدیمی نظیر گل و چوب ساخته‌شده است. این اقامتگاه ۱ کلبه و ۲ اتاق اقامتی دارد که در یک ساختمان دوطبقه واقع‌شده‌اند. حداکثر ظرفیت میزبانی این اقامتگاه ۱۰ نفر است.

 این اقامتگاه تراسی ۳۶۰ درجه در طبقه بالایی خود دارد که دارای ۶ پنجره با چشم‌انداز بسیار زیبا است. حیاط اقامتگاه دارای آبگیری نسبتاً بزرگ، آلاچیق‌های مختلف و کلبه‌های چوبی است که مکانی جذاب برای دورهمی و ساختن خاطره های خانوادگی به یادماندنی است. در فاندرکتام که هستید حتماً به سواحل دریا که در فاصله ۲۰ کیلومتری از آن قرار دارد، منطقه آزاد تجاری و گردشگری انزلی، بازار ماهی‌فروشان، مرداب زیبای انزلی و عمارت تاریخی چوکام و.. .  نیز سر بزنید.

اقامتگاه‌های بومگردی و جنگلی در استان گیلان

اقامتگاه بوم‌گردی مامان خورشید ( در رودبار )

بوم‌گردی مامان خورشید در روستای کندلات قرار دارد. روستای کندلات در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرستان رودبار استان گیلان قرار گرفته است .این  اقامتگاه سنتی در نزدیکی امامزاده هاشم و اتوبان قزوین به رشت قرار دارد .

مکان با زیر بنای ۲۰۰ متر مربعی و در ۲ طبقه، در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ متر بنا شده است. این خانه سنتی دارای ۴ اتاق اقامتی است.

مامان خورشید برای کسانی که عاشق سفر در طبیعت بکر هستند و خاطرهای فراموش‌نشدنی برای خود می‌خواهند، مکان درستی برای انتخاب است. از ویژگی‌های اصلی این اقامتگاه، وجود تراسی بزرگ در این جاست. چشم‌اندازی بی‌نظیر از یک سو به جنگل‌های هیرکانی و از سویی دیگر به رودخانه خروشان سفید رود .  

به کلبه چوبی مامان خورشید که سر زدید به جاذبه‌های گردشگری اطراف اقامتگاه مثل : دریاچه عروس، آبشار آلوبن و منطقه حفاظت‌شده سیاه رود نیز سر بزنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×