گیلان، زیباکنار
0133416

کاوشی در اقامتگاه‌های بومگردی و جنگلی گیلان 12

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-07-02
اقامتگاه های بومگردی و جنگلی گیلان

در این نوشته، می‌خواهیم کاوشی در اقامتگاه‌های بومگردی و جنگلی استان گیلان داشته باشیم. اقامتگاه‌ بوم‌گردی شباهت به هتلی سنتی و کوچک دارد که جهت پذیرایی از دوست داران طبیعت و محیط‌زیست طراحی شده است. به‌طوری که با رفتن به این مکان‌ها می ‌توانید به‌راحتی فضای قدیمی و آداب و رسوم مناطق مختلف را دیده و حتی چند روزی در آن زندگی کنید. در ادامه متن‌های قبل قصد معرفی اقامتگاه‌های جنگلی و بومگردی استان گیلان را داریم .

کاوشی در اقامتگاه‌های بومگردی استان گیلان

بوم‌گردی گالش کتام ( در لنگرود )

این اقامتگاه در روستای میان شکرکش شهرستان لنگرود از توابع استان گیلان قرار گرفته است. میان شکرکش روستایی کوچک و زیبا در ۱۵ کیلومتری شهر لنگرود است که طبیعت بکر گوشه کنار این روستا به زیبایی هرچه تمام تر چشم‌نوازی می‌کند. گالش کتام با زیر بنای ۱۵۰ متر مربعی در زمینی به مساحت ۸۰۰۰ متر و به‌شکل ۳ سوئیته بنا شده است. هر سوئیت دارای امکانات درخوری مثل : سالن پذیرایی و آشپزخانه، تراس و سرویس بهداشتی اختصاصی است که در مجموع حداکثر ظرفیت میزبانی از ۲۱ نفر را به‌صورت همزمان دارد.

معماری گالش کتام به سبک سنتی و مطابق زندگی قدیم این منطقه و شرایط آب‌وهوایی آن تنظیم‌شده است. اما حس زندگی و طراوت جایی خود را به شما می‌رساند که پرورش انواع ماکیان را در این خانه زیبا می‌بینید. چشم‌انداز گالش کتام به‌سمت کوه، جنگل و دریای زیبای خزر است. استراحت و حتی خوابیدن در اتاق‌هایی با تلالو نور خورشید، حس آرامش‌بخشی است که لحظات به یاد ماندنی را از سفر به شمال برایتان به یادگار می‌گذارد.

مجتمع اقامتی فانوس ( در فومن )

اقامتگاه فانوس در شهر ماکلوان از توابع شهرستان فومن استان گیلان قرار دارد. ماکلوان نامی آشنا برای طبیعت گردان و عاشقان کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده است. شهری بسیار خوش آب‌وهوا که زیباییش زبان زد است. مجتمع اقامتی فانوس از رشت ۴۰ کیلومتر و از فومن ۱۴ کیلومتر فاصله دارد. البته با شهر تاریخی و توریستی ماسوله هم تنها ۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

 فانوس در زمینی به مساحت تقریبی ۳۵۰۰ متر بنا شده است و با ۸ سوئیت، که هر سوئیت دارای آشپزخانه و سرویس بهداشتی اختصاصی است، در مجموع حداکثر ظرفیت میزبانی از ۴۴ نفر را به‌طور همزمان دارد.

این اقامتگاه در محیطی کاملاً آرام قرار دارد. علاوه بر این با چیدمانی مدرن ساخته شده است. چشم‌اندازی به جنگل‌های سرسبز دارد که گوش سپردن به نوای گذر آب، در کنارش به تجربه‌ای تکرارنشدنی برای هر گردشگر مبدل می‌شود. در روستا قدم بزنید و علاوه بر تنفس هوای مطبوع و دلپذیر، به زیبایی‌های این منطقه بنگرید. تماشای این طبیعت جانی دوباره می بخشد .

در فانوس که اقامت داشتید حتماً به جاذبه‌های دیدنی اطرافش مثل : قلعه رودخان، ییلاقات ماسال، ماسوله رودخان و ماسوله زیبا حتماً سری بزنید .

اقامتگاه روستایی حاجی بابا ( در شفت )

حاجی بابا در روستای چماچا از توابع منطقه شفت و در استان گیلان قرار دارد. درباره شهرستان شفت کمتر کسی است که مطلبی نشنیده باشد یا یکبار در اینترنت به‌دنبال مطلبی از این شهرستان زیبا  و مناطق توریستی و گردشگری آن نگشته باشد.

این شهرستان در منطقه‌ای کوهستانی و سرسبز جنگلی، در شرق کوه‌های زیبای تالش در منطقه‌ای بکر و چشم‌نواز قرار گرفته است و همچنین شامل تعدادی روستا هم است که هرکدام  به‌تنهایی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری هستند و هرساله تعداد بسیار زیادی از دوستداران طبیعت و طبیعت‌گردی را به‌خود جذب می‌کنند .

خانه روستایی حاجی بابا در فاصله ۲۰ کیلومتری از شفت و رشت قرار گرفته که در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ متر و با زیر بنای ۱۵۰ مترمربعی در ۲ طبقه ساخته‌شده است. اقامتگاه دارای ۲ سوئیت که هر سوئیت دارای : اتاق خواب، آشپزخانه و سرویس بهداشتی اختصاصی است که حداکثر ظرفیت میزبانی از ۲۵ گردشگر را به‌طور همزمان دارد .

اگر به حاجی بابا رفتید فراموش نکنید تا به جاذبه‌های دیدنی اطرافش مثل : سد سقالسکار، امام‌زاده ابراهیم، قلعه رودخان و … نیز سری بزنید و سفری پر خاطره از شمال به یادگار ببرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×