گیلان، زیباکنار
0133416

اقامتگاه بوم‌گردی استان گیلان 11

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-05-24
اقامتگاه بوم‌گردی استان

در این متن قصد داریم تا به معرفی اقامتگاه بوم‌گردی استان گیلان‌ زیبا بپردازیم. این اقامتگاه‌ها در برخی موارد از بهترین هتل‌هایی که می‌شناسید هم بهتر هستند.

معرفی چند اقامتگاه بوم‌گردی استان

اقامتگاه بوم‌گردی مهستان (رودسر)

مهستان در روستای زیبای سلاکجان در شهرستان رودسر توابع استان گیلان قرار گرفته است. رودسر در قسمت شرقی استان گیلان قرار دارد که با جنگل‌های سبز و دشت‌ها و سهمی که از دریای مواج خزر دارد، سرزمینی زیبا برای تفریح و گشت‌وگذار فراهم کرده است.

این اقامتگاه کجاست؟

مهستان اقامتگاهی دنج در فاصله ۶ کیلومتری از شهر رودسر قرار گرفته است. این اقامتگاه بوم‌گردی با زیر بنای ۱۵۰ متر مربعی در زمینی به مساحت ۴ هکتار و به‌صورت ۲ طبقه بناشده است. بنا دارای ۳ اتاق اقامتی است که در مجموع حداکثر ظرفیت میزبانی از ۲۲ نفر را دارد.

اقامتگاه بوم‌گردی مهستان در منطقه‌ای ییلاقی قرار دارد. این منطقه دارای آب‌وهوایی خنک و روح نواز است. پس اگر به‌دنبال فرار از گرمای تابستان هستید و دنبال منطقه‌ای خوش آب‌وهوا می‌گردید، روستای سلاکجان را به‌عنوان مقصد خود انتخاب کنید. مهستان با مصالح سنتی و بومی ساخته‌شده که یادآور خانه‌های روستایی قدیمی و فرهنگ قدیمی گیلانیان است.

امکانات اقامتگاه مهستان

با اقامت در اقامتگاه بوم‌گردی مهستان می‌توانید ساعت‌ها در کلبه چوبی آن، در محیطی آرام، خاطرات خود را مرور کنید. حتماً از فضای زیبای باغ و محیط دلنواز آن بهره ببرید و خاطرهای فراموش‌نشدنی برای خود رقم بزنید.

به رودسر که آمدید از جاذبه‌های گردشگری مثل موارد زیر دیدن کنید:

  • آبشار سیاه‌لم
  • پیلاق جواهردشت
  • غار شهاب
  • ساحل زیبای دریای خزر
  • آبشار میاش
  • پارک جنگلی سفیدآب

اقامتگاه بوم‌گردی الماس سبز (فومن)

الماس سبز در روستای ملسکام شهرستان فومن از توابع استان گیلان قرارگرفته است. نام فومن را حتماً شنیده‌اید. شهر کلوچه های خوشمزه سنتی که به کلوچه فومنی شهره است. شهری که قلعه رودخانش شهرتی جهانی دارد و طبیعت سرسبز و مجسمه‌های فراوانش، باعث‌شده این شهر به شهر مجسمه‌ها شهرت یابد. همه این‌ها باعث‌شده تا این جا به یکی از مناطق گردشگری پر طرفدار کشور تبدیل شود.

در روستا قدم بزنید و از کنار شالیزارها گذر کنید تا تنفس هوای مطبوع را همراه با تماشای زیبایی‌های منطقه تجربه کنید. شک نکنید که خاطرهای خوش از سفر به این منطقه برای خود رقم می‌زنید.

الماس سبز کجاست؟

اقامتگاه بوم‌گردی الماس سبز حدوداً ۱۰ کیلومتر از شهر فومن و ۱۵ کیلومتر از جاذبه تاریخی قلعه رودخان فاصله دارد. این اقامتگاه با زیر بنای ۲۰۰ متر مربعی در زمینی به مساحت ۱ هکتار و به‌شکل ۲ طبقه‌ای ساخته‌شده است.

مشخصات و امکانات این اقامتگاه

ملک دارای ۵ سوئیت اقامتی با حداکثر ظرفیت میزبانی از ۳۰ نفر است. فضای زیبای حیاط جایی مناسب برای آتش هیزمی و نوشیدن چای داغ و خاطره سازی در دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه است.

به فومن زیبا که سفر کردید از جاذبه‌های گردشگری اطراف آن قافل نشوید:

  • قلعه رودخان
  • ماسوله تاریخی و زیبا
  • دریاچه زیبای سقالکسار
  • آبشار

از دیدنی‌های جذاب اطراف این اقامتگاه هستند.

اقامتگاه بوم‌گردی گلناز (رضوانشهر)

اقامتگاه گلناز در روستای رودبارسرای پایین، از توابع شهرستان رضوانشهر قرار دارد. رودبارسرا روستاییست که به‌دلیل قرارگرفتن در مسیر ییلاق ماسال دارای اهمیت است.

اقامتگاه گلناز رضوانشهر کجا قرار دارد

گلناز ۸ کیلومتر از رضوانشهر فاصله دارد و با زیر بنای ۳۰۰ متر مربعی در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر و به‌شکل ۲ طبقه‌ای بنا شده است. ملک دارای ۵ اتاق اقامتی با حداکثر ظرفیت میزبانی از ۲۵ نفر است.

فضای بوم‌گردی گلناز

اقامتگاه بوم‌گردی گلناز، معماری چشم‌نواز گیلکی دارد. فرصت بودن در فضای سرسبز برای شما فراهم است. اگر شما طبیعت دوست هستید، این مژده را به شما می‌دهیم که با اقامت در این خانه سنتی و چوبی، محیطی عاری از هر سر و صدایی با چشم‌اندازی ناب را می‌بینید.

اینجا آرامش سهم شماست و تماشای شالیزارهای پلکانی و تصویر خارق‌العاده‌ای که خلق نموده‌اند، از دیگر مزیت‌هایش و چاشنی دلگشای این خانه روستایی است.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×