گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی اقامتگاه بوم‌گردی و هتل‌های جنگلی در شمال

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-04-24
اقامتگاه های بوم گردی شمال

معرفی اقامتگاه بوم‌گردی و هتل‌های جنگلی در شمال

بوم‌گردی امروزه در بین گردشگران داخلی و خارجی دوستداران زیادی یافته است. این واژه هم‌اکنون در گردشگری نه فقط به‌شکل سنتی، بلکه به‌صورت مدرن هم دیده می‌شود و در گسترش و رونق دادن به صنعت گردشگری تأثیر زیادی داشته است.

واژه بوم‌گردی در واقع به گردشگری گفته می‌شود، که به قصد بازدید از یک منطقه به سفر رفته تا دنیا و جذابیت‌های جدیدی را کشف کند. اما به گونه‌ای که محیط طبیعی منطقه آسیبی نبیند.

تابه‌حال زندگی چند روزه را در محیطی روستایی و بکر تصور کرده‌اید؟ با اقامت در اقامتگاه‌ بوم‌گردی طعم زندگی واقعی به سبک و روش اصیل و سنتی را تجربه می‌کنید. حال تصمیم با شماست که آیا تمایل دارید سفری نو به خانه‌ای روستایی داشته‌باشید ؟ چنانچه پاسخ تان به این سوال مثبت است، پیشنهاد می‌کنیم در این متن با ما همراه باشید.

اقامتگاه بوم‌گردی پرادروم ( در تنکابن )

شهسوار یکی از زیباترین و مدرن ترین شهرهای استان مازندران است. شهسوار یا تنکابن از طراوت و شادابی طبیعت استان زیبای مازندران، بیش از سایر نقاط این استان سرسبز بهره برده است. این شهر آنقدر معروف و پرطرفدار است که در هر  فصل، میزبان هزاران گردشگر از سراسر شهرها و استان‌های ایران است. 

اگر قصد دارید تا در محلی آرام و به‌دور از شلوغی و هیاهو، در بین طبیعت بکر استان مازندران غوطه‌ور شوید، کافیست تا کمی از محوطه شهری شهسوار فاصله بگیرید. در توابع شهرستان تنکابن، منطقه‌ای به‌نام روستای گرماپشته وجود دارد که اقامتگاه بوم‌گردی پرادروم در آن جای گرفته. پرادروم در راهنمای کامل بوم‌گردی شمال ایران قرار دارد. پرادروم با جاذبه‌هایش در همین روستا، برای طبیعت دوستان و گردشگران عزیز مکان اقامتی آرام و درخوری ایجاد کرده است. 

معماری اقامتگاه بومگردی پرادروم کاملاً سنتی است. بدنه بنا از کاهگل و چوب ساخته‌شده. در نزدیکی اقامتگاه، مسیر آفرود جنگلی و رودخانه‌ای زیبا واقع‌شده که در کنار آن‌ها مسیر دوچرخه‌سواری فراهم شده است. این جا می‌توانید بر روی تاب درختی اقامتگاه، خاطرات بچگی را یادآوری کرده و اوقات تان را شیرین کنید.

از اقامتگاه بومگردی پرادروم تا دیدنی‌های تنکابن همچون دشت دریاسر، آبشارهای کوهسر، پارک ملی خشکه داران و منطقه حفاظت‌شده بلس و. .. راه زیادی نیست. هر یک از این جاذبه‌ها خود دلیل محکمی برای سفر به‌طبیعت دیدنی شهرستان تنکابن هستند و پرادروم مکانی امن و آرام برای اقامت شما.

معرفی اقامت گاه بوم‌گردی و هتل‌های جنگلی در شمال

اقامتگاه بوم‌گردی اسپی ( در کندلوس )

حتماً نام کندلوس را شنیده‌اید. استان مازندران و راه شهرستان نوشهر را در پیش می گیریم تا به یکی از زیباترین روستاهای ایران، روستایی به‌نام کندلوس برسیم که شهرتی جهانی دارد و نامش زبانزد است. کندلوس در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد. پس اگر از علاقه‌مندان کوهنوردی هستید، این مژده را به شما می‌دهیم که می‌تواند مقصد خوبی برای کوهنوردان به‌شمار آید.

اقامتگاه اسپی کندلوس در روستایی واقع است که می‌توان در آن بناهایی از تاریخ های گذشته ایران را دید. اقامتگاه اسپی، ۲۰۰ سال عمر دارد که به‌خودی خود از عناصر زیبا و قدیمی این روستا به‌شمار می‌آید. اسپی در لغت، به معنای آب سفید است .

دیوارهای سنگی این اقامتگاه یکی از انواع معماری قدیمی این قسمت از ایران است. اقامتگاه اسپی به‌همین دلایل هم، در راهنمای کامل بوم‌گردی شمال کشور قرار گرفته است.

کمی از امکانات این اقامتگاه بگوییم. آشپزخانه و سرویس بهداشتی و حمام برای مسافران فراهم است و می‌توانید با خیال راحت در این اقامتگاه کاملاً سنتی، با امکاناتی درخور اقامت داشته‌باشید. 

روستای کوچک کندلوس دیدنی‌های بسیاری از جمله : موزه مردم‌شناسی کندلوس، موزه گیاهان دارویی، آبشار کندلوس، دیو چشمه، آرامگاه امامزاده فضل و فاضل و. .. دارد. پس با اقامت در این اقامتگاه بومگردی، می‌توانید به تمام دیدنی‌های این روستای زیبا سر بزنید .

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×