گیلان، زیباکنار
0133416

بهترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی گیلان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1400-02-18
اقامتگاه‌های بوم‌گردی گیلان

قصد داریم تعدادی از بهترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی گیلان را معرفی کنیم، بنابراین در ادامه با ما همراه باشید.

گاهی اوقات به سرمان می‌زند که به روستایی دنج و آرام سفر کنیم؛ جایی که صدای مرغ و خروس‌های محلی و دام‌های روستایی هنوز جای خود را به ماشین‌های پر سر و صدا نداده، دود کنده‌های آتش برای پخت نان و دم‌کردن چای ذغالی جای خود را به دود و ترافیک شهری نداده، تاریخ در کوچه پس کوچه‌های آن جریان دارد و از کوچه باغ‌هایش بوی عطر خوش شمعدانی‌ها به مشام می‌رسد. جایی که هوای پاک جریان دارد و محبت و لطف مردم محلی شما را نمک‌گیر خود خواهد کرد.

محلی‌ها به‌جای قرار‌دادن خرت و پرت‌هایی که مردم شهر‌نشین در تراس خود می‌ریزند، گل‌های شمعدانی و یاس در تراس خود به صف کرده‌اند. زندگی در چنین حال‌وهوایی می‌تواند روحی تازه به جان آدمی ببخشد.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی یکی از همین منازل روستایی هستند که امکانات زندگی آرام و لطیف در آن برای شما مهیا شده است. خوابیدن روی تشک های نرم پنبه‌ای در حالی که نسیمی ملایم از پنجره خانه وارد می‌شود و صورت شما را نوازش می‌کند.

بیدار‌شدن با صدای مرغ و خروس‌هایی که محصولات آن‌ها قوت هر روزه شما خواهد بود و الحق که محصولات محلی عجب محصولات خوش‌طعمی هستند.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی گیلان

مهمان‌شدن در کلبه‌های چوبی و استشمام بوی نم خاک باران‌خورده در حوالی صبح می‌تواند انرژی شما را برای داشتن روزی زیبا چند برابر کند. مگر می‌شود مهمان اقامتگاه بوم‌گردی شوید و از غذاهای محلی گیلان بی‌بهره بمانید؟

تنوع غذایی گیلان به‌قدری بالاست که می‌توانید برای روز ها در اقامتگاه بمانید و هر روز غذایی جدید میل کنید! باقلا‌قاتق و میرزاقاسمی و ماهی کبابی را در هوایی جز هوای مه‌گرفته و دلچسب گیلان نباید میل کرد.

دم‌کردن چای به روش‌های قدیمی لذتی دارد که باید آن را تجربه کنید. جرعهای مهمان شدن برای نوشیدن چای زغالی، تا ابد مزهای خوش این چای را در خاطر شما ثبت می‌نماید.

حتی می‌توانید پوشش‌های سنتی مردم گیلان را به تن کنید و عکس‌هایی یادگاری به‌ثبت برسانید، عکس‌هایی که می‌توان در آن فرهنگ و تاریخچه غنی گیلان را در پس این پوشش‌های بی‌نظیر دید.

اقامتگاه بوم‌گردی تلارخانه خمام

اقامتگاه بوم‌گردی تلارخانه خمام در منطقه‌ای به‌همین نام؛ یعنی خمام در شهر شفت و روستای تکرم مستقر شده است. فاصله این اقامتگاه با شهر رشت بسیار اندک است و می‌توانید در مدت‌زمان بسیار کمی به امکانات شهر رشت دسترسی پیدا کنید. این فاصله در حدود 13 کیلومتر است.

اگر عاشق فعالیت‌هایی چون چیدن میوه‌های تازه، غذا دادن به حیوانات روستایی و حصیر بافی هستید می‌توانید در تلارخانه خمام به این فعالیت‌ها بپردازید.

لذت چیدن میوه‌های خوش عطر و تازه و ریختن آن‌ها در سبدهای حصیربافی شده که به‌دست زنان خوش ذوق محلی بافته شده همسنگ با هیچ لذتی نیست؛ شاید این صحنه را در فیلم ها زیاد دیده باشید اما در اینجا می‌توانید تجربه‌ای واقعی داشته‌باشید.

فضای سنتی اتاق‌ها می‌تواند حال و هوای زیبایی برای شما به‌ارمغان آورد. تعداد اتاق‌های این اقامتگاه 4 اتاق است که به‌طور مساوی در دوطبقه گنجانده شده است.

ایوان پر از گل‌های شمعدانی که به صف شده‌اند و لباس‌های محلی رنگانگی که در تراس خانه خودنمایی می‌کند در همان نگاه اول توجه شما را جلب خواهد کرد.

لذت نشستن در تراس چوبی زیر سایه‌بانی سفالی و استشمام بوی خاک باران‌خورده که این لذت را چند برابر خواهد کرد در اقامتگاه بوم‌گردی تلارخانه خمام برای شما مهیاست.

با نشستن در تراس فوقانی می‌توانید چشم‌اندازی زیبا و بی‌نظیر به‌دور دست‌ها داشته‌باشید و زیباترین اوقات را در کنار خانواده سپری کنید.

چنانچه با وسیله شخصی به تلارخانه خمام آمده‌اید می‌توانید وسیله خود را در پارکینگی امن قرار دهید و همچنین امکان بهره‌مندی از صبحانه و وعده‌های غذایی محلی برای شما مهیاست.

اقامتگاه بوم‌گردی تلارخانه خمام

اقامتگاه بوم‌گردی تکرم

خانه‌ای قدیمی در حوالی رشت؛ حدوداً 20 کیلومتری آن واقع‌شده است که با نزدیک‌شدن به آن می‌توان سرسبزی درختان پرتقال و مرکبات را دید. باغ‌های چای حوالی این اقامتگاه را احاطه کرده‌اند و بوی خوش چای تازه شامه را پر خواهد کرد.

روزهایی که در این اقامتگاه حضور دارید می‌توانید به سفالگری، چیدن و دم‌کردن چای تازه و پخت شیرینی های محلی بپردازید. چه چیز بهتر از این که امکان تجربه سبک جدید و هیجان‌انگیزی از زندگی را داشته‌باشید که تاکنون از آن بی‌بهره مانده بودید؟

اقامتگاه بوم‌گردی تکرم دارای دوطبقه و 5 اتاق است و ظرفیت آن به‌طور کل 40 نفر است.  با وارد‌شدن به این اقامتگاه اولین چیزی که جلب توجه خواهد کرد رنگ‌های شاد و سرزنده‌ای است که در تزئین خانه به‌کار برده شده‌اند.

اگر اهل خرید سوغاتی هستید آن هم از نوع خوشمزه؛ می‌توانید مربا و ترشی محلی از فروشگاه این اقامتگاه به‌عنوان سوغاتی خریداریدی کنید. بنابراین نه‌تنها تجربه‌های شیرینی در این اقامتگاه خواهید داشت بلکه دست خالی هم از آن برنخواهید گشت.

یکی از خوبی‌های سکونت در این اقامتگاه این است که میزان دسترسی شما به مناطق دیدنی اطراف گیلان همچون قلعه رودخان، ماسوله، سد خاکی ساقلکسار، مرداب سراوانو تالاب قایقرانی سیاه‌درویشان بسیار بالا خواهد بود. بنابراین می‌توانید در مدت‌زمانی کوتاه دل را به جاده بزنید و راهی این مناطق شوید.

این اقامتگاه در کیلومتر 20 جاده رشت به انزلی واقع‌شده است، اگر سراغ روستای خمام را بگیرید مستقیم به این اقامتگاه هدایت خواهید شد.

اقامتگاه بوم‌گردی گیلخانه کوچصفهان

اقامتگاه گیلخانه کوچصفهان یکی از بزرگترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی گیلان است. این اقامتگاه دارای 1200 متر مساحت بوده و در روستای گیلوا دشتان مستقر است.

این اقامتگاه که دیگر بهتر است نام آن را عمارت بگذاریم در فضایی سرسبز بنا‌شده و یک حوض زیبا با آبی پاک و زلال در میانه عمارت خودنمایی می‌کند. گلدان‌هایی که دور حوض صف کشیده‌اند و تخت‌های چوبی که دور‌تا‌دور آن را احاطه کرده‌اند میتواند بهترین نقطه برای سپری‌کردن شب‌های مطبوع تابستانی باشد.

لذت زندگی به سبکی قدیمی، همان سبکی که مادربزرگ ها و پدربزرگ‌ها دائما از آن حرف می‌زنند و امروزه روز رنگ باخته را می‌توان در این عمارت تجربه کرد.

فضای آرامش‌بخش باغ و پرسه‌زدن در میان درختان میوه می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش باشد؛ تجربه‌ای که شما را ساعت‌ها غرق خود خواهد کرد.

عمارت بوم‌گردی گیل‌خانه در طبقه فوقانی تعداد 4 اتاق و در طبقه تحتانی 1 سوئیت اختصاصی را درون خود جای‌داده است. سرویس بهداشتی برای ساکنین طبقه بالا مشترک اما برای ساکنین طبقه زیرین به‌صورت اختصاصی طراحی‌شده است.

اگر اهل سفارش‌دادن غذا نیستید و حال که تا اینجا آمده‌اید می‌خواهید دستی بالا بزنید و خودتان با محصولات تازه محلی غذایی خوشمزه تدارک ببینید می‌توانید از آشپزخانه گیل‌خانه استفاده کنید.

با این حال اگر قصد دارید غذای محلی سفارش دهید می‌توانید با هماهنگی با پرسنل انواع غذاهای خوش‌طعم و تازه محلی را سفارش دهید. برای دسترسی به گیل‌خانه از منطقه کوچصفهان، لشت‌نشا و روستای گیلوا می‌توانید به این اقامتگاه جذاب و دوست‌داشتنی برسید.

اقامتگاه بوم‌گردی گیلخانه کوچصفهان

اقامتگاه بوم‌گردی سوتکا

اگر اهل نوستالژی هستید و به خانه‌های کهن علاقه‌ای خاص دارید، اقامتگاه سوتکا می‌تواند حال و هوای نوستالژیک و قشنگی را به شما القا کند. این اقامتگاه قدمتی بیش از 70 سال دارد و در ماسوله واقع‌شده است.

با اقامت در این بنا، می‌توانید چشم‌اندازی شگرف و خارق‌العاده از جنگل‌های مه‌گرفته و انبوه هیرکانی داشته‌باشید. اقامتگاه سوتکا در دامنه‌های کوهستان واقع‌شده و شما جنگل‌هایی انبوه را در زیر پای خود خواهید داشت.

لذت تابش نور خورشید از لابه‌لای ابرهای انبوه آسمان گیلان و بیدارشدن با چشم‌اندازی که جز طروات و سرسبزی چیزی در آن نیست، هدیه اقامتگاه سوتکا به شماست.

این اقامتگاه مورد بازسازی و مرمت قرار‌گرفته و برای عاشقان طبیعت پاک گیلان مکانی امن و هیجان‌انگیز است.

نتیجه‌گیری از بهترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی گیلان

زندگی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی گیلان تجربه‌ای وصف‌ناپذیر است. تجربه زندگی جدید اما اصیل و کهن که این روزها رنگ و رخ باخته. اما هنوز هم می‌توان در مناطق شمالی همچون گیلان در این اقامتگاه‌ها مهمان شد.

پس اگر عاشق تجربه‌های جدید در سفر هستید و علاوه بر تفریحات مهیج و یا کسب آرامش قصد دارید با فرهنگ و آداب و رسوم مردم گیلان آشنا شوید، سکونت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی گیلان را از دست ندهید.

 

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×