گیلان، زیباکنار
0133416

اقامتگاه‌های بومگردی استان گیلان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-04-26
اقامتگاه های بوم گردی گیلان 4

اقامتگاه‌های بومگردی استان گیلان در این بخش معرفی شده‌اند. اقامتگاه‌ بوم‌گردی شباهت به هتلی سنتی و کوچک دارد که جهت پذیرایی از دوست داران طبیعت و محیط‌زیست طراحی شده است به‌طوری که با رفتن به این مکان‌ها می ‌توانید به‌راحتی فضای قدیمی و آداب و رسوم مناطق مختلف را دیده و حتی چند روزی در آن زندگی کنید. برای شناختن اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان گیلان کافیست تا با ما همراه باشید.

معرفی اقامتگاه‌های بومگردی استان گیلان

چسلی ( در ماسال )

ماسال سرزمین سرسبزی هاست که هیچ کجا طبیعتی مانند آن وجود ندارد. طبیعتی که با درختان بلند و تنومند، دره‌های پر گل و زیبا، حیوانات اهلی و غیر اهلی و. .. تزیین شده است. اغراق نباشد هیچ جنگلی را نمی‌توان مانند جنگل‌های ماسال دوست داشت.

اقامتگاه بوم‌گردی چسلی در این همه زیبایی طبیعت ماسال قرار دارد و سعی می‌کند تا هر روز بیشتر به زیبایی خود را بیاراید تا با مانوس شدن با فضای طبیعی ماسال، منتظر میهمانان عزیز باشد. اگر قصد مسافرت و تفریحی جذاب را دارید و می‌خواهید تا از گرمای تابستان در بروید، بار و بندیل را بسته و به ماسال و این اقامتگاه پناه بیاورید.

کلبه چوبی آرمان ( در ماسال )

این کلبه چوبی جذاب در روستای میله سرای شهرستان ماسال واقع‌شده است. این اقامتگاه زیر بنای ۳۵ مترمربعی دارد که در زمینی به مساحت ۲۵۰ متر و به‌شکل همکف بنا شده. این کلبه چوبی اقامتی، دارای ۲ اتاق، پذیرایی و آشپزخانه و سرویس بهداشتی اختصاصی است. حداکثر ظرفیت میزبانی این مکان اقامتی ۶ نفر است.

کلبه چوبی زیبا و نقلی آرمان در ۲ کیلومتری ماسال و در باغی وسیع واقع‌شده و چشم‌اندازی خیره‌کننده به بام سبز ماسال و کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده اطراف دارد. این مناظر بی‌نظیر وعده اقامتی پر آرامش را به میهمانان خویش هدیه می‌دهد. در این جا می‌توانید تجربه‌ای به یادماندنی و خاطره انگیز برای خود رقم بزنید. پس فراموش نکنید که در فضای سرسبز قدم بزنید و چای داغ آتشی را با طعم سکوت و آرامش، بنوشید.

 اقامتگاه بوم‌گردی وارش ( در رودبار )

رودبار از نقاط سرسبز ایران است و منطقه‌ای در شمال کشور. در اطراف رودبار کوه‌هایی با مناظر خاص وجود دارند. فضای سرسبز کوه‌ها و دامنه پر گل ان‌ها و البته آب‌وهوای مطلوبی که دارند، هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را جذب می‌ کنند. رود بزرگ سفید رود از میان  رودبار عبور می‌کند و همین هم باعث‌شده که علاوه بر ایجاد فضا و هوای مطبوع، زیبایی این شهر دو چندان شود. رودبار شهری است که رطوبت زیادی ندارد. و این دلیل اصلی سفر گردشگران در فصل تابستان است تا رطوبت زیاد هوا و شرجی بودن آن، آزارشان ندهد.

اقامتگاه بوم‌گردی وارش هم در میان این همه زیبایی شهرستان رودبار قرار دارد. این مکان اقامتی با تراس با صفایش، آن هم تراسی که در میان جنگل‌های وارش رودبار قرار دارد، دل هر مسافری را برده و به‌خود جذب می‌کند. این اقامتگاه بوم‌گردی در راهنمای کامل بوم‌گردی در شمال قرار دارد. این موضوع خود مهر تاییدی بر علت اصلی محبوبیت این اقامتگاه است .

اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی گیلان

اقامتگاه بوم‌گردی یونا ( در رضوانشهر )

اقامتگاهی روستایی که در روستای پلنگ پاره و در شهرستان رضوانشهر واقع گشته است. پلنگ پاره روستایی از روستا های زیبای رضوانشهر است. این روستا به علت  نزدیکی به سه‌راهی خلخال – بندر انزلی – تالش، اهمیت بسزایی دارد.

یونا در زمینی به مساحت ۱۱۰۰ متر ساخته‌شده. این بنا به‌صورت دوطبقه است که حداکثر ظرفیت میزبانی از ۳۰ نفر را دارد. بنا از مصالحی طبیعی مثل چوب و در جوار شالیزارهای سرسبز و معطر برنج ساخته‌شده است. چیدمان بنا سنتی است و معماری بومی دارد. حیاط با صفا و سرسبز این خانه، که با صدای گوش نواز پرندگان توام شده، نوید  ساعت‌ها نشستن در طبیعت و نوشیدن چای هیزمی و هوای مطبوع و دلپذیر را به شما می‌دهد.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×