گیلان، زیباکنار
0133416

اقامتگاه‌های جنگلی و بومگردی گیلان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-04-18
اقامتگاه های جنگلی و بومگردی گیلان

چقدر با اقامتگاه‌های جنگلی و بومگردی آشنایی دارید؟ نیاز نیست که بگوییم استان گیلان چه طبیعت شگفت‌انگیزی داشته و جای جایش چقدر تماشایی است. جنگل‌هایش زیباست. غذاهایش خوشمزه است و انسان‌های مهربان و با فرهنگی دارد و خلاصه همه‌چیز تمام است. گیلان هر ساله از مقاصد اصلی و محبوب گردشگران است. خطه گیلان زمین خطه‌ای پر از مکان ‌های دیدنی متنوع است که مطمئناً از سفر به آن ‌ها نه‌تنها پشیمان نمی ‌شوید، بلکه به بهترین مسافرت ‌های زندگی ‌تان تبدیل خواهند شد.

ما در این متن قصد معرفی اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان گیلان را داریم. اقامتگاه‌ بوم‌گردی شباهت به هتلی سنتی و کوچک دارد که جهت پذیرایی از دوست داران طبیعت و محیط‌زیست طراحی شده است به‌طوری که با رفتن به این مکان‌ها می ‌توانید به‌راحتی فضای قدیمی و آداب و رسوم مناطق مختلف را دیده و حتی چند روزی در آن زندگی کنید .

آشنایی با اقامتگاه‌های جنگلی و بومگردی گیلان

اقامتگاه بوم‌گردی شهریار گیل

 در روستایی به‌نام صداپشته در شهرستان زیبای لاهیجان و در استان سرسبز گیلان، اقامتگاه بوم‌گردی شهریار واقع‌شده است. لاهیجان عروس شهرهای گیلان نام گرفته و به‌دلیل زیبایی‌های بی‌اندازه آن این نام را برایش انتخاب کرده‌اند. بی‌شک اگر به گیلان سفر کرده‌اید حداقل یکبار اسم ان را شنیده‌اید و یا به آن سر زده‌اید. زیبایی‌های شهرستان لاهیجان باعث‌شده تا هر ساله هزاران گردشگر راهی آن شوند.

این اقامتگاه نیز با فاصله ۵ کیلومتری از لاهیجان در زمینی با مساحتی بالغ بر ۲۰۰۰ متر مربع و دوطبقه بنا شده که با ۴ اتاق اقامتی، ظرفیت پذیرایی از ۲۰ نفر به‌طور همزمان را دارد.

نمای این بنای اقامتی کاهگلی است که در کنار چیدمان سنتی اتاق‌ها و حصار چوبی تراس، یاد خانه‌های قدیمی روستایی را زنده می‌کند. تصور کنید که در تراس چوبی نشسته اید و نسیمی خنک می ورزد و شما با نگاه کردن به گوشه و کنار خانه، خاطرات قدیمی خود را مرور می‌کنید و با نوشیدن چای هیزمی از هوای مطبوع روستا لذت می‌برید. از اقامتگاه بوم‌گردی شهریار گیل می‌توانید به دیدنی‌های دیگر لاهیجان مثل، بقعه شیخ زاهد گیلانی، تالاب سوستان، تالاب امیرکلایه، آرامگاه کاشف السلطنه، تله‌کابین لاهیجان و. .. نیز سری بزنید.

اقامتگاه سنتی کلبه تالش

این اقامتگاه زیبا در شهرستان زیبای تالش در استان گیلان قرار دارد. اقامتگاه سنتی کلبه تالش، در طبیعتی مثال زدنی در روستای سراگاه تالش، منتظر مسافران عزیز است. این اقامتگاه به‌علت بودن در حاشیه سواحل دریای زیبای خزر و بودن در همسایگی کوه‌های سرسبز و بلند گیلان، محلی رویایی برای اقامت چند روزه و گرفتن آرامش از طبیعت است. جنس بنای کلبه تالش چوبی است. میهمانان کلبه تالش می‌توانند از پنجره‌های آن چشم‌انداز مستقیمی به دریاچه زیبای سراگاه داشته‌باشند. دریاچه سراگاه در اصل آبگیری کوچک است که نمونه مشابه آن در استان مازندران و استان گیلان بسیار دیده می‌شود. آب دریاچه سراگاه از چشمه‌ های زیر زمینی تأمین می‌شود که این چشمه ها در بستر دریاچه قرار گرفته‌اند. آب دریاچه بسیار زلال و شفاف است که باعث‌شده تا بازتابی از مناظر درختان و آسمان را در خود به نمایش بگذارد. بومیان این منطقه  به این آبگیر کوچک و زیبا سد خاکی می‌ گویند. این سد خاکی هر روز با حضور گردشگران و مسافران رنگین تر می‌شود. این دریاچه یا همان آبگیر متعلق به مردمان خونگرم روستا است.

اقامتگاه بوم‌گردی پیله بابا در رشت

اقامتگاه بوم‌گردی پیله بابا در روستای کچا در شهرستان رشت و استان  گیلان قرار دارد. این اقامتگاه ۳ اتاق و ایوانی زیبا داشته و در ۲۰ کیلومتری جاده رشت تهران قرار دارد. شما علاوه بر اینکه می‌توانید در طبیعت خیره‌کننده پیرامون این اقامتگاه، به‌دورترین خاطرات شیرین خود سفر کنید و طعم چای تازه شمالی را بچشید، خیالتان راحت باشد که به شهر و امکانات آن نیز نزدیک هستید.

شما می‌توانید ادامه معرفی اقامتگاه‌های بوم‌گردی و جنگلی شمال را اینجا ببینید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×