گیلان، زیباکنار
0133416

اقدامات قبل از ساخت ویلا گیلان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1399-10-05
ویلا منطقه آزاد انزلی

در این مقاله قصد داریم اقدامات قبل از ساخت ویلا را با هم بررسی کنیم.یکی از بهترین گزینه­‌های ساخت ویلا گیلان املاک در ایران که رو به پیشرفت است، ساخت ویلا شمال است.

اگر تمایل به ویلاسازی دارید، می­توانید یک قطعه زمین در شمال خریداری کنید و ساخت ویلای مورد علاقه­‌تان را مدیریت کنید؛ مثلا می­توانید برای ساخت یا خرید ملک در یک منطقه تجاری شمالی، ویلا منطقه آزاد انزلی را انتخاب کنید و در این شهر پر رونق صاحب ملک شوید و از وقت گذراندن لذت در آن ببرید.

در این مقاله قصد داریم درباره ساخت ویلا شمال به خصوص در منطقه آزاد انزلی، صحبت کنیم و معیارهای موثر در مراحل ساخت‌­وساز ویلا را بررسی کنیم. پیشنهاد می­کنیم تا پایان این مقاله مفید ما را همراهی کنید.

اقدامات قبل از ساخت ویلا گیلان چه مواردی است؟

ساخت ویلا شمال

در سال­های اخیر مردم برای گریز از زندگی شهرنشینی و تأثیرات آلودگی هوا، ازدحام جمعیت و سایر تبعاتی که این سبک زندگی به‌همراه دارد، تمایل دارند در جایی دنج و آرام با آب­وهوایی مطبوع و دور از شلوغی شهر و طبیعتی زیبا استراحت کنند و تعطیلاتشان را در کمال لذت سپری کنند. طبق آنچه که آمارها نشان می­دهد میزان خرید و ساخت ویلاهای شمالی در سال­های اخیر بسیار افزایش یافته است و اکثر مردم با هر نوع بودجه­ای به‌دنبال خرید ویلا شمال هستند.

شمال کشور از لحاظ موقعیت جغرافیای و آب­وهوایی، شرایط مطلوبی دارد و می­تواند خواسته افراد زیادی که قصد دارند از زندگی ماشینی دور شوند را برآورده کند.

تصور کنید داشتن یک مکانی آرام و دنج در دل طبیعت، چقدر می­تواند تعطیلات شما را لذت‌بخش کند و روحیه­تان را تجدید کند و امکان وجود لحظات خوش در کنار خانواده و دوستان را برایتان فراهم‌کند. فکرش را بکنید اگر این مکان دنج، ویلایی در شمال باشد که شما طبق خواسته و سلیقه خود بر پروسه ساخت آن تسلط داشته‌باشید، چقدر است. از این رو می­توانید به‌جای خرید ویلا که با طراحی شخصی دیگر ساخته‌شده، نقشه و طراحی دلخواه خود را داشته‌باشید و خودتان دست به‌کار شوید و با استخدام یک پیمانکار باتجربه، ویلای رویایی­تان را بسازید.

مزایای ساخت‌­وساز ویلا منطقه آزاد انزلی

ساخت ویلا شمال به معنای طرح­ریزی پروژه­هایی است که با گذر زمان به سودآوری می­رسند. ساخت­وساز ویلا در بهترین نواحی شمالی مثل گیلان، در صدر گزینه­های انتخابی افرادی است که قصد دارند طبق بودجه و سلیقه خود در زمینه ویلاسازی در شمال کشور سرمایه­گذاری کنند. برای ساخت ویلا گیلان لازم است که مراحل مختلفی طی شود. در مرحله اول بایستی مکان و موقعیت مناسب برای ساخت­وساز انتخاب شود. ساخت ویلا منطقه آزاد انزلی یا ساخت ویلا زیباکنار هر دو موقعیت­های مطلوبی برای ویلاسازی هستند.

ویژگی‌های منطقه آزاد انزلی

منطقه آزاد انزلی در سال 1384 تأسیس شده ­است. براساس مصوبه­ای که در هیئت وزیران کشور تصویب شد«منطقه آزاد انزلی سه بخش مجزای بندری، شهرک صنعتی و اقتصادی را در بر می­گیرد». این منطقه­  نواحی و روستاهای مختلفی مانند زیباکنار، امین آباد، خشک اسطلخ، حاجی بکنده، صدا و سیما، چونچنان، باغ محله، تالش محله، دهکده ساحلی و منطقه چپرپرد زمان را شامل می­شود؛ تمامی این نواحی در خط ساحلی دریای خزر مستقر هستند و ویلاهای زیبایی در آنها ساخته‌شده­است که آینده رو به پیشرفتی را برای صاحبان­شان رقم خواهند زد.

تعدد روستاهای زیبا و دیدنی منطقه آزاد انزلی و قرارگرفتن در جوار ساحل دریای خزر، باعث‌شده که فاز تجارت،گردشگری و ساخت ویلا منطقه آزاد انزلی به طرز چشمگیری توسعهابد. همچنین تبدیل شدن انزلی به منطقه آزاد، باعث‌شده که این منطقه هر ساله پذیرای تعداد زیادی از مسافرین و مهاجرین غیربومی از سراسر جهان باشد.

بنابر توضیحات ارائه شده، در ادامه مقاله نکاتی را خواهیم گفت تا شما بتوانید با بکارگیری آنها تجربه­ای دلچسب از ساخت ویلا منطقه آزاد انزلی داشته‌باشید.

طرح­ریزی ساخت ویلا گیلان

بخش مهمی که تأثیر قابل توجهی روی فرایند ساخت ویلا شمال دارد زمین است که بایستی از تمامی ابعاد مورد بررسی قرار گیرد. میزان حاصلخیزی، رانش و آب گرفتگی زمین اصلی­ترین معیارها هستند که باید بررسی شوند. بعد از مشخص شدن این موارد نوبت به اندازه و مرزبندی زمین می­رسد که باید مراحل قانونی آن طی شود. لازم به ذکر است که در برخی نقاط از استان گیلان، فقط بخشی از زمین­ها مجوز مسکونی دارند و مابقی زمین­ها دارای مجوز کشاورزی هستند.

برای اینکه اطلاعات کافی به­دست آورید با یک معمار یا مهندس عمران صحبت کنید و خواسته­ها و طرح­هایتان را برای ساخت ویلا گیلان به او ارائه دهید. سپس می­توانید برای بازدید زمین و گرفتن راهنمایی­های لازم از او کمک بگیرید.

پیگیری و کسب مجوزهای ساخت­‌وساز

بدون گرفتن مجوزهای ساخت­وساز ویلا، هر بنایی که روی زمین بسازید غیرقانونی محسوب می­شود و طبق قانون شهرداری مورد تخریب قرار می­گیرد. برای مثال اگر می­خواهید برای ساخت ویلایی در انزلی اقدام کنید، بایستی مجوز ساخت ویلا منطقه آزاد انزلی را از شهرداری بگیرید و برای گرفتن حق انشعاب آب، برق و گاز پیگیری­های لازم را داشته‌باشید.

تهیه مصالح  و جذب نیروی کار

بدیهی است که برای ساخت یک ویلا نیاز به مواد اولیه دارید. هر چه بتوانید مصالح و نیروی کار موردنیازتان را سریعتر فراهم کنید، سرعت ساخت­وساز ویلای شما افزایش می­یابد. اگر بومی منطقه موردنظر نیستید، می­توانید با یک پیمانکار قرارداد ببندید و  بخش بزرگی از کار را به او بسپارید.

جمع‌­بندی ویلا منطقه آزاد انزلی

گیلان یکی از بهترین استان­های شمالی برای ویلاسازی است. علاوه­بر طبیعت بکر و آب­وهوای دلچسب، از نظر تجاری بسیار قدرتمند است و سرمایه­گذاری بسیار مطلوب و آینده­داری محسوب می­شود. زیرا هم می­توانید خودتان با خانواده­تان در ایام تعطیلات به ویلای شخصی خود بروید و لذت ببرید و هم در ایامی که نیستید ویلا را اجاره دهید و از آن درآمد کسب کنید.

اگر قصد دارید در یکی از بهترین نواحی آن مثل بندر انزلی اقدام به ویلاسازی کنید، باید ابتدا برای ویلا منطقه آزاد انزلی یا ساخت ویلا زیباکنار، زمینی مناسب خریداری کنید و بعد به ساخت­وساز بپردازید.

بایستی قبل از اقدام به خرید زمین، جوانب آن را بررسی کنید؛ از قیمت خرید زمین و نوع کاربری و مجوزهای آن گرفته تا تهیه مصالح و نیروی انسانی مورد نیاز. خرید زمین و طرح­ریزی و نقشه­کشی بنای آن بایستی زیرنظر افراد متخصص و باتجربه‌صورت گیرد. انجام این کارها به‌تنهایی بسیار دشوار است. پیشنهاد می­‌کنیم برای ویلاسازی در هر منطقه‌­ای از شمال، با یک تیم مشاوره صحبت کنید و راهنمایی‌­های لازم را بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×