گیلان، زیباکنار
0133416

گردشگری مذهبی در امامزاده ابراهیم شفت

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-14
امامزاده ابراهیم شفت

در استان گیلان، مقبره ها و امامزاده های متعددی وجود دارند که مورد احترام مردم آنجا هستند. در شهرهای مختلف این استان زیبا و سرسبز امامزاده هایی وجود دارند. یکی از امامزاده های شناخته‌شده در استان گیلان، امامزاده ابراهیم شفت است که نام روستا نیز است. در این مطلب به گردشگری مذهبی در امامزاده ابراهیم شفت پرداخته شده است.

برای خرید خانه در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

امامزاده ابراهیم شفت

همان گونه که از نام ان پیداست، امامزاده ابراهیم در شفت قرار دارد. این روستای زیبا که در دل خود مقبره امامزاده ابراهیم را دارد، در 30 کیلومتری شهر شفت و در دهستان چوبر و در یک منطقه زیبای ییلاقی قرار دارد. برای رسیدن به روستای امامزاده ابراهیم شما در ابتدا مسیری جنگلی و پیچ در پیچ را طی می‌کنید و سپس به دهکده زیبای امامزاده ابراهیم می‌رسید.

برای اجاره ویلای ییلاقی در مازندران با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

روستای امامزاده ابراهیم به این دلیل به این اسم نامیده شده است که در کنار مقبره امامزادهای محترم شکل گرفته است. این امامزاده از قدیم محل زیارت افراد بوده است. امامزاده ابراهیم از نوادگان امام موسی کاظم است و مهم‌ترین جاذبه این روستا است.

برای خرید ویلا در چمخاله با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

امامزاده ابراهیم طبق نقل قول ها از نوادگان حضرت امام موسی بن جعفر است که در آن محل به شهادت رسیده است. این امامزاده دارای گنبد و مناره های نقرهای رنگی است که در نوع زیبا و جذاب است. مردم گیلان، حضرت امامزاده ابراهیم را ابوالفضل گیلان می خوانند و برایش احترام ویژه‌ای قائل هستند. بنای امامزاده ابراهیم در طول سالیان طولانی بارها مورد ترمیم قرار گرفته است.

با ما همراه باشید

این امامزاده در حال حاضر 300 متر مربع مساحت دارد و سالانه شاهد زوار زیادی است که برای زیارت به آنجا می‌آیند. در داخل این امامزاده شما می‌توانید ضریح طلایی و  نقرهای رنگ و زیبایی را مشاهده کنید که قبر حضرت امامزاده ابراهیم را در دل خودش دارد. مانند همه اماکن مذهبی، این امامزاده نیز دارای دو بخش زنانه و مردانه است و افراد می‌توانند برای زیارت و خواندن نماز و دعا وارد آن شوند.

برای خرید ویلا در چابکسر با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

این امامزاده در 4 طبقه ساخته‌شده است و بدون شک، مهم‌ترین جاذبه این روستای زیبا و دیدنی است. درون امامزاده شما شاهد آینه کاری های زیبا و جذابی هستید که در نوع خود دیدنی هستند. وجود این امامزاده در شهرستان شفت باعث‌شده است تا این منطقه شاهد افراد زیادی باشد که به قصد زیارت به آنجا سفر می‌کنند.

جاذبه‌های گردشگری امامزاده ابراهیم شفت

به جز امامزاده ابراهیم، این روستای زیبا دارای جاذبه‌های دیگری نیز هست که در زیر به آنها پرداخته شده است:

برای خرید ویلا در محمود آباد با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

رودخانه و آبشار :

پس از آن که قبر مطهر امامزاده ابراهیم را زیارت کردید، می‌توانید به‌سراغ دیگر جاذبه‌های این دهکده زیبا و دیدنی بروید. رودخانه و آبشار امامزاده ابراهیم که در بخش شرقی امامزاده ابراهیم قرار دارند از جمله‌این جاذبه‌ها است. این رودخانه از ارتفاعات کوه‌ها سرچشمه می‌گیرد و از درون روستا عبور می‌کند و زیبایی آن را چندین برابر می‌کند. صدای رودخانه در این روستا واقعاً حس و حال خوبی به افراد می بخشد و روحیه آن‌ها را تازه می‌کند.

برای ساخت ویلا سنتی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

حتماً از این آبشار و رودخانه تمیز و زیبا که در کنار طبیعت زیبا نیز قرار دارد دیدن‌کنید و لحظات خوشی را سپری کنید.

خانه‌های چوبی روستا :

از دیگر جذابیت‌های این روستا، خانه‌های چوبی و زیبای آن هستند که دارای معماری جالب و زیبایی است. در این روستا شما با خانه‌های چوبی چندطبقه مواجه می‌شوید که دارای سقف شیروانی هستند. هر طبقه از این خانه‌ها دارای چند اتاق است که به‌شکل جالبی از هم جدا شده‌اند. این اتاقک ها با پرده از هم جدا می‌شوند. برخی خانه‌ها قدیمی و برخی خانه‌ها جدیدتر هستند.

برای خرید ویلا در لاهیجان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

رنگارنگ بودن خانه‌ها نیز در نوع خود چهره دیدنی و جذابی به این روستا داده است. برخی خانه‌ها که جدید ساخته‌شده‌اند کمی نظم خانه‌ها را در روستا به‌هم زده‌اند و توی ذوق می‌زنند. به‌خاطر همین خانه‌های چوبی است که خیلی‌ها به آن لقب شهرک چوبی امامزاده ابراهیم داده‌اند. جمعیت این روستا متغیر است. در فصل‌های سرد 80 خانوار و در فصل‌های گرم تعداد خانوارها به 500 نیز می‌رسد. شغل خیلی از افراد در این روستا با گردشگری در ارتباط است.

طبیعت زیبای روستا :

این روستا در دل جنگل و طبیعت زیبایی قرار دارد که می‌توان از آن لذت برد. پس از زیارت امامزاده و دیدن خانه‌ها و آبشار و رودخانه می‌توانید به‌سراغ طبیعت اطراف روستا بروید و لحظاتی خوش را سپری کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید از ارتفاعات روستا با احتیاط بالا بروید و در دل درختان سرسبز و زیبای آنجا قدم بزنید.

بازار امامزاده ابراهیم شفت

بازار امامزاده ابراهیم هسته اصلی روستا است. در این بازار  شما می‌توانید همه‌چیزی پیدا کنید. از مهر و تسبیح گرفته تا انواع اسباب بازی‌ها و صنایع‌دستی و سوغاتی‌های گیلان و دیگر چیزها در این بازار پیدا می‌شود و می‌توان آنها را خریداری کرد. شما همچنین در این بازار می‌توانید محصولات طبیعی( مانند لبنیات، میوه، سبزی و غیره) را در این بازار می‌فروشند و شما می‌توانید محصولات کاملاً ارگانیک را در این بازار خریداری کنید.

برای خرید ویلا در متل قو با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

بازار امامزاده ابراهیم از محبوب‌ترین بخش‌های این روستا است و خیلی از مسافران برای خرید وسایل و سوغاتی به‌سراغ این بازار می‌روند.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید در روستای امامزاده ابراهیم شفت، پس از زیارت می‌توانید در روستا گردشگری کنید. در واقع شما در این روستا نوعی گردشگری مذهبی را تجربه کنید چون دلیل رونق این روستا زیارتگاه امامزاده ابراهیم است.

برای اجاره ویلا در محمود آباد با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

اگر دوست دارید تا در شهرهای زیبای شمال، صاحب ویلا شوید، شرکت انبوه‌سازان آرش شرایط بسیار خوبی را برای این کار فراهم کرده است. این فرصت را از دست ندهید و با ما تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×