گیلان، زیباکنار
0133416

بررسی امکانات ساحلی گیلان

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-17
امکانات ساحلی گیلان

یکی از دلایل بارزی که سواحل گیلان همچون ساحل چمخاله، ساحل گیسوم، ساحل انزلی، ساحل صدف آستارا و ساحل قروق تالش محبوبیت زیادی در بین افراد دارند، وجود امکانات تفریحی ویژه‌ای است که در این مناطق مهیا است. لذت استفاده از این امکانات در حالی که نسیم‌های ملایم از سمت دریا می‌وزند و روح و جان شما را جلا می بخشند، برای‌تان بی‌شک دو چندان خواهد شد. اما امکانات ساحلی گیلان چیست؟ چه نوع امکاناتی در سواحل زیبای گیلان موجب محبوبیت این سواحل گشته؟ در ادامه با ما همراه باشید تا این امکانات را با هم بررسی کنیم.

برای فروش زمین در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

امکانات ساحلی گیلان

آلاچیق ساحلی گیلان

اگر از عاشقان دریا و طرفداران تفریحات ساحلی باشید، به‌ خوبی می‌دانید که در زیر تیغ آفتاب ساحل نمی‌توان بیش از چند دقیقه دوام آورد. اما چه می‌شود کرد که گذشتن از ساحل زیبای خزر آن هم در سواحل حاشیه‌ای گیلان تقریباً غیرممکن است. از این رو در سواحل گیلان تعداد زیادی آلاچیق‌های زیبا و جادار تعبیه کرده‌اند تا افراد بتوانند به‌ هنگام اقامت در کنار ساحل در این آلاچیق‌ها اقامت کنند و در زیر سایه‌ای خنک و لطیف از هوای مطبوع و چشم‌انداز دل‌فریب دریا لذت ببرند.

آلاچیق‌ها تنها مختص روزهای آفتابی نیست بلکه در روزهای ابری و بارانی نیز می‌توانند پناهگاهی امن برای نشستن و لذت‌بردن از زیبایی‌های دریا باشند. این آلاچیق‌ها در واقع به ساماندهی افراد و ایجاد حریم خصوصی نیز کمک کرده است.

پارکینگ ساحلی

در بسیاری از سواحل گیلان آوردن ماشین شخصی تا لب دریا ممنوع است. بنابراین افراد بایستی خودروی خود را در پارکینگ پارک نمایند و به‌ سمت ساحل رهسپار گردند. در صورتی که پارکینگ ساحلی در آن اطراف موجود نباشد بی‌شک ایمنی خودروی شما نیز زیر سوال خواهد رفت. وجود پارکینگ در سواحل گیلان به افراد کمک خواهد کرد تا ماشین‌های شخصی خود را با اطمینان خاطر بالا در این پارکینگ‌های سازمان‌یافته پارک نمایند و از بابت امن‌بودن مکان پارک خیالی آسوده داشته‌ باشند.

برای خرید ویلا مشاع در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

رستوران‌های ساحلی گیلان

لذت میل‌کردن غذا در کنار ساحل زیبای خزر زمانی به جان انسان خواهد چسبید که منظره‌ای شگرف و بی‌کران از امواج خروشان دریا را در پیش دیدگان خود ببیند و این نعمتی است که در سواحل گیلان برای شما مهیاست. رستوران‌های ساحلی از جمله امکانات سواحل گیلان محسوب می‌شوند و با سرو انواع غذاهای محلی و غیر‌محلی توانسته‌اند خیل عظیمی از گردشگران را به‌ خود جذب نمایند. نعمت وجود رستوران‌های ساحلی را زمانی درک خواهید کرد که بعد از یک روز طاقت‌فرسا و گشت‌وگذار در نقاط مختلف پای‌تان به ساحل باز شده و با معده‌ای گرسنه به‌ دنبال یک غذای خوش‌طعم می‌گردید.

اتاق‌های اجاره‌ای ساحلی

برای اقامت در کنار دریا در سواحل زیبا و بکر گیلان نیازی به اجاره ویلاهای لاکچری و گران‌قیمت نیست. چراکه می‌توانید در بسیاری از سواحل گیلان اقدام به اجاره اتاق‌های ساحلی نمایید و یک شب دل‌انگیز را با صدای امواج دریا به خواب سپری کنید. داشتن چشم‌انداز مستقیم رو به دریا و گوش‌سپردن به امواج پیاپی آن می‌تواند آرامشی وصف‌ناپذیر را به شما هدیه کند. شما حتی می‌توانید کلبه‌های چوبی در سواحل گیلان اجاره کنید و لذت یک اقامت رویایی در ساحل بکر را تجربه نمایید. به‌‌عنوان مثال ساحل گیسوم از جمله ساحل‌هایی است که می‌توان در آن اقدام به اجاره اتاق ساحلی نمود.

برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

پارک بازی کودکان در سواحل گیلان

بسیاری از سواحل گیلان همچون ساحل گیسوم و ساحل آستارا دارای امکانات ویژه هستند. کودکان شما می‌توانند در امنیت کامل از این امکانات ساحلی که مختص آن‌ها است استفاده نمایند. وجود پارک بادی و ترامپولین در برخی از سواحل گیلان امکاناتی است که برای کودکان دلبند شما در نظر گرفته‌اند.

بازارچه‌های ساحلی

بوی دریا و ماهی‌های تازه آن زمان که با عطر دل‌انگیز ترشی‌جات شمالی و سبزی‌های معطر ترکیب می‌شود همان بویی است که از بازارچه‌های ساحلی گیلان به مشام می‌رسد. شما می‌توانید در بازارچه‌های ساحلی گیلان که در کنار ساحل بر پا کرده‌اند، محصولاتی همچون خوراکی محلی، ماهی تازه، ترشی‌جات، مربا، انواع لوازم حصیری، صنایع‌ دستی، لوازم چوبی، لباس‌های رنگارنگ محلی، کیف‌ها و زیورآلات دست‌ساز و خوراکی‌های خوش طعمی همچون بلال، ماهی کبابی، لبو، آش و فالوده تهیه کنید. بنابراین محال است به سواحل گیلان سفر کنید و از بازارچه‌های رنگارنگ آن دست خالی بازگردید.

برای اجاره ویلا ساحلی در گیلان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

امکانات والیبال ساحلی و فوتبال ساحلی

از دیگر امکاناتی که در سواحل گیلان به‌ چشم می‌خورد وجود زمین و تور والیبال ساحلی و فوتبال ساحلی است که شرایط را برای یک بازی مهیج و پرنشاط فراهم آورده. لذت بازی در کنار ساحل و دویدن روی شن‌های نرم ساحل را می‌توانید با انجام بازی‌های والیبال ساحلی و فوتبال تجربه کنید. والیبال ساحلی و فوتبال ساحلی از جمله ورزش‌هایی ست که در سرتاسر آن شادی و خنده مهمان لب‌های شما خواهد بود. بنابراین اگر به‌ دنبال شور و هیجان هستید می‌توانید در زمین‌هایی که مخصوص والیبال و فوتبال ساحلی در نظر گرفته‌اند به این بازی مهیج بپردازید.

اسب‌سواری در کنار ساحل

یکی از تفریحات جذاب و کمیابی که می‌توان در سواحل گیلان آن را تجربه کرد اسب‌سواری است. در بسیاری از سواحل گیلان امکان اسب‌سواری برای گردشگران فراهم است. بنابراین شما هم می‌توانید این تفریح جذاب و هیجان‌انگیز را تجربه کنید.

برای خرید ویلا در چمخاله با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

دوچرخه‌سواری در ساحل

از دیگر امکاناتی که در سواحل گیلان به‌ چشم می‌خورد وجود دوچرخه‌هایی است که می‌توانید آن‌ها را با قیمتی مناسب اجاره کنید.

نتیجه‌گیری

وجود امکانات مختلف در سواحل گیلان باعث‌ شده تا این سواحل به‌‌عنوان محبوب‌ترین سواحل شمالی در بین افراد باشند. عده زیادی از افراد با هدف بهره‌مندی از همین امکانات راهی سواحل گیلان می‌شوند. بنابراین جای تعجب نیست که روزبه‌روز رونق این سواحل افزون می‌شود.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×