گیلان، زیباکنار
0133416

مناسب‌ترین آبنما برای محوطه ویلا

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1402-06-18
آبنما برای محوطه ویلا

آبنما برای محوطه ویلا یکی از زیباترین عناصر در محوطه‌سازی ویلا به حساب می‌آید. بنابراین می‌توان آن را پای ثابت در محوطه‌سازی دانست.

آرامش‌بخش ترین صدایی که می‌تواند در گوش هر فرد طنین‌انداز شود صدای خیال‌انگیز شرشر آب است که از رودخانه‌ای زلال عبور می‌کند و یا درون برکه‌ای کوچک به جوشش در آمده، ممکن است صدای آب را از حرکت این عنصر حیات‌بخش بر تن صخره‌های پرصلابت آبشار بشنوید و گاهی نیز ممکن است صدای آن از یک آبنمای کوچک در محوطه ویلا به گوش برسد.

آبنما یکی از زیباترین و جذاب‌ترین عناصر در محوطه‌سازی ویلا به‌حساب می‌آید بنابراین می‌توان آن را پای ثابت در محوطه‌سازی دانست. اغلب ویلاهای شمال دارای یک آب‌نمای کوچک در محوطه خود هستند که هرکدام با یک ساختار خاص و منحصربه‌فرد طراحی شده. ویلاهای مدرن، کلاسیک، ایرانی و سنتی همگی می‌توانند از این المان معماری زیبا در محوطه خود برخوردار شوند. از این رو قصد داریم در ادامه انواع آبنمای مناسب محوطه ویلا را معرفی کنیم تا شما را با انواع و اقسام آبنماها آشنا سازیم. در ادامه ما را همراهی کنید تا آشنایی بیشتری با انواع آبنماهای مناسب محوطه ویلا پیدا کنید.

برای خرید زمین هکتاری در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

انواع آبنمای مناسب محوطه ویلا در همه کشور

آبنمای صخره‌ای ویلا

یکی از جذاب‌ترین انواع آبنمای مناسب برای محوطه ویلا، آبنمای صخره‌ای است. در این نوع آبنما شاهد قطعات بزرگی از تخته سنگ‌های طبیعی اما تراش خورده و زیبا هستیم که با چینشی هنرمندانه تزئین شده‌اند و یک حوضچه کوچک در پای آن‌ها تعبیه شده. آبی که از روی صخره‌ها عبور می‌کند در انتها به سوی این حوضچه کوچک جاری می‌شود. آبشارهای صخره‌ای می‌توانند انواع مختلفی داشته‌باشند. نوع دیگری از آبشار صخره‌ای را می‌توان آبشار دیواری دانست. در این نوع آبشار تخته‌های سنگ به سان یک دیوار صخره‌ای در کنار هم قرار می‌گیرند و اطراف این دیوار با شاخ و برگ‌های درختان و گیاهان تزئین می‌شود. در واقع نمای نهایی یادآور نمای آبشارهای طبیعی است که آب زلال و شفاف از روی آن عبور می‌کند و در رودخانه یا حوضچه‌ای کوچک در پای آبشار جاری می‌شود.

آبنمای سفالی ویلا

نوع دیگری از آبنما که می‌توان در محوطه ویلا تعبیه نمود آبنمای سفالی است. به‌عنوان مثال می‌توان آبنمای سفالی را همچون کوزه هایی که سر ریز شده‌اند طراحی کرد. این نوع آبنماها را در ویلاهای سنتی می‌توان اجرا نمود چرا متریال سفال بهترین متریال مورد استفاده برای ویلاهای سنتی است. ایده‌های مختلفی را می‌توان برای طراحی آبنمای سفالی اجرا کرد. ایجاد حوضچه کاشی با طرح‌های سنتی در پای آبنمای سفالی می‌تواند حال و هوای زیبایی در محوطه ویلا ایجاد کند.

برای خرید ویلا اکازیون در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

آبنمای مجسمه‌ای

آبنماهای مجسمه‌ای بهترین انتخاب برای ویلاهای کلاسیک هستند. این نوع آبنماها دارای ظرافت کاری های زیادی هستند و می‌توان نقش برجسته های ظریف و هنرمندانه را بر تنه آن‌ها دید. به‌عنوان مثال طراحی یک آبنمای سنگی با طرح حیواناتی چون اسب، شیر و نهنگ و پیاده‌سازی ایده‌های خلاقانه در نحوه سر ریز شدن آب در قالب طراحی مجسمه‌های سنگی می‌تواند ایده‌ای جذاب برای تعبیه آبنما در محوطه ویلا باشد.

آبنمای شیشه‌ای

یکی دیگر از انواع آبنماها که می‌توان برای تعبیه در محوطه ویلا به‌کار بست آبنمای شیشه‌ای است. آبنماهای شیشه‌ای را می‌توان در انواع شیک و ساده به‌همراه نورپردازی‌های فوق‌العاده اجرا کرد. از آنجایی که آبنماهای شیشه‌ای دارای ظاهری مینیمال و مدرن هستند می‌توان آن‌ها را در محوطه‌سازی ویلاهای مدرن پیاده‌سازی نمود.

برای خرید ویلا در رویان با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

آبنمای بارانی

نوعی از آبنما برا محوطه‌سازی ویلا وجود دارد که در سقف این سازه یک سیستم بارشی تعبیه شده و با روشن‌کردن آبنما شاهد باراش باران از سقف آن خواهید بود. یک حوضچه نیز در پای این آبنما تعبیه می‌شود که قطرات آب باران را در خود جمع‌آوری می‌کند. در اطراف این آبنماها می‌توان اقدام به کاشت فضای سبز نمود چرا که فضای پرطراوتی مناسب برای رشد گیاهان در حوزه این آبنماها ایجاد می‌شود. این آبنماها اغلب موزیکال هستند و چشم‌اندازی خیال‌انگیز و مسحورکننده در ویلای شما ایجاد می‌کنند. اگر به‌دنبال ایده‌هایی منحصربه‌فرد و خلاقانه هستید که در کمتر ویلایی اجرا شده باشد می‌توانید سراغ از آبنمای بارانی موزیکال بگیرید.

آبنمای آجری ویلا

آبنمای آجری مناسب برای ویلاهای کلاسیک و سنتی است. هرچند ظاهر این آبنما به وسیله قطعات آجر تزئین شده اما ظاهر نهایی این آبنماها بسیار جذاب و دلفریب است. طراحان خلاق و نوآور می‌توانند آبنمای آجری را در انواع مختلفی پیاده‌سازی کنند.

برای خرید ویلا کوهستانی در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

آبنمای چوبی

نوع دیگری از آبنما که در محوطه ویلا می‌تواند ظاهری بسیار لاکچری به محوط ببخشد، آبنمای چوبی است که اغلب با متریال ترمووود ساخته می‌شود. این متریال کاملاً ضد آب بوده و دست طراحان را در ایجاد طراح های نوآورانه باز می‌گذارند. آبنماهای چوبی برای ویلاهای کلاسیک و مدرن می‌توانند مناسب باشند به شرطی که طراحی آن‌ها با حال و هوای ویلا سازگاری داشته باشد.

آبنمای دیواری ویلا

این نوع از آبنما نیز دارای ظاهری بسیار خلاقانه و جذاب است. در این نوع آبنما، جریان آب از داخل دیوار شروع به جوشیدن می‌کند و به‌سمت بیرون سرازیر می‌شود. آبنماهای دیواری را باید به گونه‌ای ساخت که فضای کافی پای دیوار برای ایجاد حوضچه و فضای سبز وجود داشته باشد. آبنماهای دیواری شباهت کمی به آبشار مصنوعی دارند با این حال در نوع خود یک آبنمای خلاقانه و زیبا هستند.

برای اطلاع از قیمت کاخ ویلا در شمال با شماره‌های درج‌شده در وب‌سایت تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری پیرمون انواع آبنمای مناسب محوطه ویلا

طراحی آبنما در محوطه ویلا ایده‌ای ست که می‌توان محوطه را به‌واسطه آن جلوه بخشید. به‌ویژه اگر نورپردازی چشم‌نوازی را برای آبنما درنظرگرفته باشید. آبنماها در هر نوعی که طراحی شوند تنها به‌واسطه یک نورپردازی حرفه‌ای می‌توانند به‌هنگام شب جلوه بخش محوطه ویلای شما باشند بنابراین عنصر نورپردازی را در طراحی آبنما فراموش نکنید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×