گیلان، زیباکنار
0133416

معرفی انواع سازه‌های ویلایی

دسته‌بندی : اخبار و مقالات
تاریخ انتشار : 1397-03-13
انواع سازه‌های ویلایی

برای این که بعد از انجام هر کاری بتوانیم شاهد نتیجه مورد نظر خود باشیم، باید تمامی مراحل انجام آن را برنامه‌ریزی کرده و تمامی را به‌درستی انجام دهیم. ساخت ویلا در شمال کاری است که بسیاری از افراد ادعا می‌کنند به‌راحتی می‌توانند از پس آن بر آیند ولی باید دید آیا در مراحل ساخت ویلا در میان انواع سازه‌های ویلایی که وجود دارد کدام نوع آن و با چه کیفیتی استفاده می‌شود!

انواع سازه‌های ویلایی

برای ساخت ویلا، چون تمامی مراحل ساخت زیر نظر خود شما انجام می‌گیرد می‌توانید مطمئن باشید که همه‌چیز به‌درستی و مطابق میل شما پیش می‌روند. برای ساخت ویلا مشابه با هر ساختمان دیگری از تجهیزات اولیهای مانند میلگرد و بتون استفاده می‌شود. از طرفی با توجه به قیمت دلار که در کشور ما هر روز در حال تغییر است، قیمت مصالح ساختمانی، مانند میلگرد رو به تغییر و معمولاً رو افزایش است.

بنابراین ممکن است خیلی از سازندگان ویلا، به‌جای استفاده از میلگرد برای ایجاد ستون های خانه، از ایده دیگری استفاده‌کنند. در واقع در این حالت ایده اصلی پهن گرفتن دیوارهای ساختمان ویلا است تا تحمل وزن ساختمان را داشته‌باشند. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که شاید در ابتدا همه‌چیز خوب به‌نظر برسد ولی بعد از گذشت مدتی شما با نشست ساختمان ویلای خود رو به رو می‌شوید. و با توجه به میزان بارش و آب‌وهوایی که شهرهای شمالی کشور دارند،

امکان سیل در این شهرها وجود دارد و با توجه به عدم مناسب بودن پی ساختمان، امکان بروز هر اتفاق نا خوش آیندی برای ساختمان شما وجود خواهد داشت.

در مراحل ساخت ویلا، مسئله دیگری که وجود دارد، نوع سقفی است که برای ساخت ویلا استفاده می‌شود.

سقف ویلا در شمال دارای اهمیت زیادی است یکی به‌دلیل شرایط آب‌وهوایی و دومی به‌دلیل زیبایی که به ویلای شما می بخشد. چون بارش باران در این منطقه زیاد است، باید از سقفی استفاده کنید تا باران را روی خود جمع نکرده و به‌مرور زمان برای سقف ویلا مشکل ایجاد نکنند.

سقف های گالوانیزه :

یکی از انواع سقفی که برای ساخت ویلا در شمال استفاده می‌شود، ورق های گالوانیزه است، که هم دارای وزن کمی هستند و هم اینکه دارای ایمنی بیشتر بوده و به‌راحتی نصب می‌شوند. این ورق ها در رنگ‌های مختلف وجود دارند، در نتیجه شما محدودیتی در انتخاب نخواهید داشت. این ورق های ارزان در طرح‌های مختلفی مانند شادولاین، طرح سفال، موج دار سینوسی و … هستند.

سقف های شیب‌دار سفالی :

این نوع سقف نسبت به ورق های گالوانیزه بهتر عمل می‌کنند ولی مسئله‌ای که در رابطه با آن‌ها وجود دارد عدم انعطاف پذیری آن هاست. این نوع سقف برای سقف هایی با انحنای زیاد چندان مناسب ناست علاوه بر این که بسیار سنگین تر نیز هستند. از لحاظ قیمتی گران تر بوده و با توجه به این که رنگ به‌خوبی روی سفال نمی‌ماند، در رنگ‌های مختلفی وجود ندارند.

سقف های طرح سفال :

این نوع سقف از لحاظ ظاهری مشابه یا سقف سفالی است با این تفاوت که بسیار سبک وزن تر بوده و خاصیت عدم انعطاف پذیری را مانند سفال معمولی ندارند.

سقف های تایل :

این نوع سقف در برابر طوفان و بارش‌های باران بسیار مفاوم است. همچنین که دارای عملکرد عایق مانند عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی را نیز دارد. جنس این نوع سقف نیز اساساً از همان وزق های گالوانیزه است ولی مواد دیگری که در طول ساخت آن مورد استفاده قرار می‌گیرند موجب ارتقای کیفیت آن می‌شوند.

 

انواع سازه‌های ویلایی دارای تنوع بسیاری هستند ولی در این مقاله تنها به نوع سقف و همچنین پی ساختمان اشاره شد. شما می‌توانید در طول ساخت ویلای خود از مصالح و مواد گوناگونی استفاده کنید اما اگر در رابطه با این مورد دقت به‌خرج ندهید باید خسارت را جایی دیگر پرداخت نمایید. بنابراین ما در این مقاله به بیان همین دو مورد اکتفا کرده و انتخاب مابقی انواع سازه‌های ویلا را به پای صاحب ویلا و پیمانکار پروژه می گذاریم.

البته در صورتی که شما ساخت ویلای خود را در شمال و یا شهرهای بندر انزلی، گیلان، زیباکنار، به شرکت انبوه‌سازان آرش بسپارید می‌توانید مطمئن باشید که بهترین انواع سازه‌های ویلایی برای ساخت ویلای شما مورد استفاده قرار می‌گیرد و ما از این مسئله مطمئن هستیم و شما را مطمئن می سازیم چرا که شاهد رضایت مشتریان گرام خود در طول تجربه 15 ساله خود بوده ایم.

پس مخاطبان گرامی در صورتی که نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید و فروش ویلا در شمال را دارید می‌توانید از طریق شماره‌های موجود در سایت با ما در ارتباط باشید.

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام
برای خرید زمین و ویلا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر سوالی دارید تیم پشتیبانی ما از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ شب پاسخگوی شما خواهند بود.

×